طراحی لوگوی امضا

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگوی امضا

طراحی لوگوی امضا

 

لوگوی امضا

 

امضا یک نوع دست نوشته است که از نام و نام خانوداگی و یا یک علامت ساده تشکیل شده است. در واقع ، امضا نوعی تأیید بر روی اسناد و مدارک است. امضا نشان دهنده اعتبار یک سند و نوشته است. با توجه به این که امضا بخشی از سند را در برمی گیرد ، هم هویت شما را نشان می دهد و هم سبب اصالت بخشیدن به سند شما می شود.

چرا طراحی لوگو امضا اهمیت زیادی دارد؟

در واقع ، لوگوی امضا از نام شرکت در یک خط و فونت مناسب تشکیل شده است. این لوگو به صورت یک نماد مشخص طراحی می شود و خود را به خوبی نمایش می دهد. در این روش از طراحی لوگو ، در بیشتر موارد از نام و مشخصات کامل شرکت یا مؤسسه استفاده می شود نه نام اختصار و یا مخفف نام شرکت . به عنوان مثال ، در طراحی لوگو IKEA   نام کامل آن استفاده نمی شود زیرا نام این شرکت Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd است. و به جای نام شرکت از یک شعار استفاده شده است.

چرا از روش طراحی لوگو امضا استفاده می شود؟

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می شود که چرا یک امضا را به عنوان نماد و یا یک شعار یا لوگو انتخاب می کنند؟ یکی از دلایل این کار این است که با استفاده از این روش ، مردم نام شما را به راحتی به خاطر خود می سپارند. سعی کنید از یک آرم یا نماد ثابت در لوگوی امضای خود استفاده کنید. بسیاری از افرادی که به تازگی شرکت یا مؤسسه ای تأسیس کرده اند ، برای ارتقا و پیشرفت کار خود از روش طراحی لوگو امضاء استفاه می کنند. به این نکته توجه داشته باشید که از نام ها و عنوان های بسیار کوتاه و مختصر در لوگوی امضای خود استفاده کنید ، زیرا طراحی لوگو ی امضا کار بسیار حساسی است.

نکات مهم در طراحی لوگو امضا

هنگام طراحی لوگو امضاء به نکات زیر توجه کنید.

  • از خط مناسب در لوگوی خود استفاده کنید.

فونت و خط مهم ترین بخش لوگوی امضای شما را تشکیل می دهد. به همین دلیل ، سعی کنید از خط و فونتی استفاده کنید که ارزش نوشتاری و بصری لوگوی امضای شما را چند برابر سازد.  نکته دیگر این است که از خط و فونتی استفاده کنید که واضح باشد و توجه افراد را به خود جلب کند. هنگام طراحی لوگو از فونت های عجیب و غریب استفاده نکنید. سعی کنید از فونت های ساده استفاده کنید. نکته دیگر در انتخاب خط لوگوی امضا این است که از قلم بسیار بزرگ و ضخیم در لوگوی خود استفاده نکنید. برای انتخاب نوع و فونت خط و قلم سعی کنید از طراحان و کارشناسان حرفه ای لوگوی امضا در این مورد کمک بگیرید.

  • از رنگ مناسب در طراحی لوگو ی امضا استفاده کنید.

همانطور که گفتیم خط و فونت در طراحی لوگوی امضا اهمیت زیادی دارد. سعی کنید رنگ لوگوی خود را نیز به گونه ای انتخاب کنید که با فونت و خط شما هماهنگی داشته باشد. در بیشتر موارد از رنگ های سایه دار در لوگوی امضا استفاده می شود. سعی کنید سایه های مختلف با رنگ های مختلف را در لوگوی خود امتحان کنید ، سپس سایه ای را انتخاب کنید که با فونت و خط لوگوی شما هماهنگی داشته باشد. نکته دیگر این است که در انتخاب رنگ لوگو به روان شناسی رنگ ها توجه داشته باشد. نوع رنگ را با توجه به حوزه و زمینه کار خود انتخاب کنید تا تأثیر بیشتری در افراد و مخاطبان شما داشته باشد.

– در طراحی لوگو ی امضا به فاصله ها دقت کنید.

رعایت فاصله ها در طراحی لوگو امضا نقش بسیار مهمی دارد. برای این که بتوانید جلوه های زیبایی در لوگوی خود ایجاد کنید ، می توانید فاصله و فضای میان کاراکترهای لوگوی خود را کم و یا زیاد کنید. بسیاری از طراحان حرفه ای لوگو فاصله های مختلف را در لوگوی خود امتحان می کنند و در آخر ، به یک فضا و فاصله مناسب دست پیدا می کنند.

– حروف لوگوی خود را خوانا طراحی کنید.

یکی از مهم ترین نکات در طراحی لوگو امضا استفاده از حروف خوانا و واضح است. سعی کنید نام شرکت یا برند خود را به گونه ای بنویسید که در نگاه اول قابل خواندن و تشخیص باشد. در صورتی که مشتریان و مخاطبان شما قادر به خواندن لوگوی شما نباشند ، تأثیر منفی در کسب و کار شما خواهد داشت. سعی کنید حروف و فونت را به گونه ای انتخاب کنید که واضح و قابل خواندن باشد.

در این قسمت ، چند نمونه از لوگوهای امضای معروف  و شناخته شده را به شما معرفی می کنیم.

لوگوی کوکاکولا

بسیاری از افراد با نام و نوع شکل لوگوی این شرکت آشنایی دارند. طرح لوگوی آن به صورت امضا است و رنگ به کار رفته در آن قرمز است. فونت  و خط لوگو نیز به گونه ای انتخاب شده است که در نگاه اول قابل خواندن است.

لوگوی دیزنی

دیزنی یک شرکت آمریکایی است که در طی سالیان مختلف ، طرح های مختلفی از لوگو برای شرکت خود طراحی کرده است. در حال حاضر ، شرکت دیزنی لوگوی خود را به صورت آرم امضا طراحی کرده است. این شرکت از یک فونت ساده در خط لوگوی خود استفاده کرده است. دیزنی در طرح جدید لوگوی خود ، با حذف تصویر قلعه نمادین توانست جلوه بیشتر و بهتری در لوگوی خود ایجاد کند. نوع فونت و فاصله میان حروف آن جذابیت زیادی به طرح لوگوی آن بخشیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *