طراحی لوگوی تعمیرات موبایل

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی لوگوی تعمیرات موبایل

طراحی لوگوی تعمیرات موبایل

 

طراحی لوگوی تعمیرات موبایل

 

طراحی لوگو ی تعمیرات موبایل: یکی از مسائل مهم در شروع هر کسب و کار استفاده از لوگوی مناسب است. این امر تاثیر زادی در برند شدن شرکت شما دارد.

زمانی که از یک لوگوی مناسب استفاده می کند، پس از مدتی همان لوگو به یک دارایی ارزشمند برای شرکت شما تبدیل می شود.  به عنوان مثال لوگوهای آیفون، مرسدس و…. نمونه های برجسته ای از این لوگوها هستند.  برخی موارد به بهبود کیفیت لوگوی شما کمک می کند.

قبل از شروع به ساخت لوگو ابتدا محدوده کسب و کار و هدف فعالیت خود را مشخص کنید. قبل از ساخت لوگو اطلاعاتی در مورد رقبای خود کسب کنید. تمام لوگوهای رقیبان خود را با یکدیگر مقایسه کنید. این کار را از طریق انجمن های بصری و یا کنوانسیون های تجاری می توانید انجام دهید.

نکات مهم در طراحی لوگوی تعمیرات موبایل

اگر قصد طراحی لوگوی تعمیرات موبایل را دارید به نکات زیر توجه کنید:

  1. از طرح سیاه و سفید استفاده کنید.

گاهی اوقات نیازی به استفاده کردن از رنگ های مختلف نیست. تنها با استفاده از رنگ سیاه و سفید می توانید یک لوگو ی ایده ال بسازید. برخی تصور می کنند رنگ بندی های مختلف می تواند تاثیر زیادی در شناخت لوگو داشته باشد، در صورتی که توجه به طرح سیاه و سفید نیز می تواند ایده خوبی باشد. به عنوان مثال ، یک لوگوی بدون رنگ در ذهن خود تصور کنید. این لوگو ها معمولا به صورت خطوط و شکل هستند که  طرح جالبی را بوجود می آورند. به عنوان مثال طرح لوگو ی شما می توان به شکل سیاه و سفید و یک سیب گاز  زده و یا نواری موازی یا چهار حلقه باشد.

  1. خیلی ریزبین و دقیق نباشید.

نیازی نیست در لوگو تمام فعالیت های شرکت خود را بیان کنید. در واقع، بهتر است اینگونه نباشد، زیرا فضای لوگوی شما هرچقدر انتزاعی تر باشد ماندگاری بالایی در ذهن مخاطب دارد. تنها ویژگی لوگو که در طراحی آن اهمیت دارد این است که نشانده دهنده نوع فعالیت شرکت باشد نه اینکه شما و افراد شرکت را معرفی کنید. زمانی که بین لوگو و مخاطب ارتباط برقرار می شود، مردم با آن بیشتر آشنا می شوند و تصویر لوگو در ذهن آنها می ماند.

  1. از نمادهای شوخ طبع استفاده کنید.

یکی از مواردی که سبب جذابیت لوگوی شما می شود، استفاده از عناصر شوخ طبعی است. البته استفاده از نماد شوخ طبعی بستگی به نوع فعالیت شما دارد. به عنوان مثال شرکت های وابسته به تولید سلاح و یا شرکت های دخانیات نمی توانند از این ویژگی استفاده کنند. اما سایر بخش ها می توانند از این نماد در طراحی لوگو ی خود استفاده کنند. به کار بردن عنصر شوخ طبعی سبب جذب مشتری در شرکت شما می شود.

  1. فونت نوشتاری لوگو را با دقت انتخاب کنید

استفاده از فونت مناسب تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت لوگوی شما دارد.  به عنوان مثال اگر به دنبال طراحی لوگوی شیک، مجلل، رسمی ای سنتی هستید، توصیه می کنیم از فونت نوشتاری مناسب استفاده کنید. بنابراین، زمان مناسبی را به انتخاب فونت نوشتاری لوگو اختصاص دهید.

  1. به ترکیب حروف به کار رفته در لوگو دقت کنید

کنار هم قرار گرفتن حروف و تصاویر  راهی موثر برای جلب نظر مخاطب و مشتری است. سعی کنید تعادلی مناسب میان حروف و تصاویر برقرار کنید.

  1. روانشناسی تصویر و رنگ را در نظر بگیرید.

کلیشه های تصویری و رنگ های به کار رفته در آن تاثیر زیادی در جلب نظر مشتری دارد. تا حد امکان از تصاویر و کلیشه های بصری مجاز استفاده کنید.

 

 

  1. از فضای منفی به صورت هوشمندانه استفاده کنید.

برخی افراد تصور می کنند استفاده از فضای منفی تاثیر خوبی در طراحی لوگو ندارد. در حالی که اینگونه نیست. استفاده هوشمندانه از فضای منفی می تواند حس شوخ طبعی و به خنده آوردن را در مخاطب ایجاد کنید.

  1. از رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

رنگ ها ابزارهای مناسب و مهمی در طراحی لوگو به شمار می روند. می توانید رنگ ها را به تنهایی و یا در ترکیب با یکدیگر در طراحی لوگو به کار ببرید. به عنوان مثال رنگ‌های اولیه قرمز، زرد و آبی است و سه رنگ ثانویه سبز، نارنجی و بنفش می‌باشد که با مخلوط کردن دو رنگ اصلی ایجاد می‌شود. سرانجام شش رنگ سوم با ترکیبی از رنگ‌های اولیه و ثانویه ایجاد می‌شود. این ایده خوبی برای ترکیب رنگ ها در طراحی لوگو است.

  1. از علائم و تصویرهای انتزاعی استفاده کنید.

علائم  و نشانه های انتزاعی نوعی تصاویر هستند که نشان دهنده زمینه تجارت شما می باشند.  به عنوان مثال ممکن است لوگوی شما به صورت سیب، پرنده، شکلی هندسی و… باشد. استفاده از تصاویر انتزاعی در طراحی لوگو این امکان را به شما می دهد  تا تصویر بی نظیر و منحصر به فردی از برند خود بسازید.  طراحان ماهر لوگوهای حرفه ای از نشانه ها و علامت های انتزاعی برای ساخت لوگو استفاده می کنند. به عنوان مثال ، لوگوی شرکت پپسی به صورت دایره تقسیم و یا نماد شرکت آدیداس به صورت گل است.

علائم انتزاغی  بسیار خوب و مؤثر عمل می کنند ، زیرا شرکت و حوزه فعالیت شما را در یک تصویر خلاصه می کنند.  این امر سبب می شود ،  فردی که با برند شما آشنایی ندارد از این طریق بتوانید با شرکت و برند شما به راحتی ارتباط برقرار کند.  در تصاویر انتزاعی از طریق رنگ و فرم به کار رفته در آنها نیز می توانید برند و حوزه فعالیت خود را به سایر افراد معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *