طراحی لوگوی مهندسی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی لوگو ی مهندسی

طراحی لوگو ی مهندسی

 

طراحی لوگوی مهندسی

 

طراحی لوگوی مهندسی: شرکت های مهندسی با هدف توسعه ، اصلاح و رشد جامعه فعالیت می کنند. طراحان لوگو ی مهندسی حس قدرت و اطمینان را در لوگو ی خود انتقال می دهند.

با توجه به اینکه شرکت‌های مهندسی نیاز به تبلیغات و شناخت بیشتری در میان رقبا و مشتریان خود دارند ، لوگو ی خود را باید به گونه ای طراحی کنند که کاملا زیبا ، جذاب و حرفه ای باشد.

در طراحی لوگو ی مهندسی باید سعی کنید که طرحی متناسب با زمینه فعالیت شرکت طراحی کنید. به عنوان مثال ، اگر شرکت شما یک شرکت کامپیوتری است از عناصر مرتبط با کامپیوتر در طراحی لوگو ی آن استفاده کنید ؛ در صورتی که شرکت شما یک شرکت معماری و عمران است از تصاویری مانند پل ، ابزار ساختمانی ، نقشه و… در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.

طراحی لوگوی مهندسی: به کارگیری خلاقیت و سلیقه در طراحی لوگو ی مهندسی بسیار اهمیت دارد. دقت داشته باشید که لوگو های مهندسی نباید طرحی پیچیده و شلوغ داشته باشند ، بلکه باید طرح به کار رفته در آنها ساده ، زیبا و حرفه ای باشد تا به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کند. طرح های پیچیده و متکلف به زودی فراموش می شوند در حالی که طرح های ساده همیشه در ذهن مخاطب باقی می مانند.

در واقع ، شرکت های مهندسی نقش مهمی در رشد و توسعه دارند. شرکت های مهندسی محصولات و تکنولوژی های جدید را برای زندگی روزمره به ما معرفی می کنند.  از آنجا که حوزه مهندسی وسیع و گسترده است ، طراحی لوگو ی آن باید بتواند به صورت حرفه ای شغل و صنعت خود را به تصویر بکشد. تصویر لوگو ی مهندسی در عین سادگی باید جذاب ، چشم نواز و متعادل باشد. طراحان لوگو ی حرفه ای باید لوگو ی خود را به گونه ای طراحی کنند که حس کنجکاوی را در ذهن مخاطب برانگیزد.

نکات مهم در طراحی لوگو ی مهندسی

 در طراحی لوگو ی مهندسی به نکات زیر توجه کنید:

  • نوع تصویری که انتخاب می کنید کاملا مرتبط با حوزه فعالیت و کار شما در همان شرکت داشته باشد. به عنوان مثال، شرکت های مهندسی عمران در طراحی لوگو ی خود از تصاویر پل یا ساختمان استفاده می کنند و یا شرکت های مهندسی برق در طراحی لوگو ی برق از لامپ یا تجهیزات الکتریکی استفاده می کنند.
  • در طراحی لوگو های مهندسی از جزئیات پیچیده استفاده نکنید. سعی کنید از طرحی ساده و در عین حال بامعنا و زیبا استفاده کنید ، به گونه ای که پیام شما را به مخاطب انتقال دهد.
  • از رنگهای مناسب در طراحی لوگو استفاده کنید. استفاده از رنگهای مناسب طرحی منحصر به فرد در لوگو ی شما بوجود می آورد. با توجه به اینکه لوگوی شما در ابزارها و اندازه های مختلف ، طرح های رنگی یا سفید چاپ می شود ، طرح و رنگ آن را متناسب با یکدیگر طراحی کنید.
  • در طراحی لوگو ی مهندسی باید توانایی استفاده از نرم افزارهای طراحی لوگو را داشته باشد. با استفاده از این نرم افزارها مانند: فتوشاپ ، ایلاستریتور و… می‌توانید یک لوگوی حرفه ای ، جذاب و تاثیرگذار طراحی کنید.
  • در طراحی لوگو ی مهندسی حتما به گرافیک برداری آن توجه کنید. به این معنی که لوگو ی خود را به گونه ای طراحی کنید که در سایزهای مختلف قابل چاپ و مشاهده باشد.
  • لوگو های مهندسی معمولا بر اساس یک پشتوانه فکری و علمی طراحی می شوند. در طراحی لوگو ی خود حتما از مشاور و طراح حرفه ای مخصوص به آن کمک بگیرید.
  • یکی از معیارهای موفقیت در طراحی لوگو ی مهندسی ، سرعت عمل بالای آن است. طراحان لوگوهای مهندسی از آنجا که در کار خود تبحر و مهارت زیادی دارند ، می‌توانند در مدت زمان کوتاهی لوگویی مناسب و حرفه ای طراحی کنند.
  • یکی از ویژگی ها مهم لوگو های مهندسی ، به روز بودن آنهاست. با توجه به اینکه تکنولوژی دائماً در حال تغییر است ، طراحی لوگو های مهندسی باید به روز باشد. پیشرفت های تکنولوژی و پیشرفت های ایجاد شده در جامعه و از سویی سلیقه مشتریان مهمترین ملاک ها در طراحی لوگو ی مهندسی هستند.
  • یکی دیگر از نکات مهم در طراحی لوگو ی مهندسی ، داشتن قدرت خلاقیت و ابتکار در طراحی آن است. سعی کنید طرح ها و رنگ ها را به گونه ای با یکدیگر تلفیق کنید که طرحی متمایز و متفاوت ایجاد کنید. به این نکته هم توجه کنید که بسیاری از لوگو های مهندسی طرحی ساده ، زیبا و در عین حال منحصر به فرد دارند.
  • یکی دیگر از مواردی که سبب موفقیت در طراحی لوگو های حرفه ای و مهندسی می‌شود ، توجه به سلیقه مشتریان است. با رعایت این نکته می توانید توجه مخاطبان و مشتریان را به خود جلب کنید.
  • برای اینکه در طراحی لوگو ی خود ، به نتیجه خوبی دست پیدا کنید ، از سبک و طرح‌های متناسب با کار خنود استفاده کنید.
  • در لوگو های مهندسی توجه زیادی به نحوه به کارگیری رنگها می شود. در این لوگو ها معمولا از رنگ های تک و خاص استفاده می شود. رنگ ها را به گونه ای انتخاب کنید که تاثیرگذاری و ماندگاری زیادی در ذهن مخاطب و بیننده داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *