طراحی لوگو انتشارات

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو انتشارات

طراحی لوگو انتشارات

 

لوگو انتشارات

 

با توجه به این که حوزه های مختلف انتشارات رقابت های بسیار شدید و نزدیکی با یکدیگر دارند ، انتخاب طرح مناسب برای آن ها  از اهمیت زیادی برخوردار است. می توان گفت که طراحی لوگو انتشارات با توجه به حوزه فعالیت و افرادی که در آن فعالیت می کنند ، انجام می شود. در صورتی که قصد دارید از طرحی در لوگوی انتشارات خود استفاده کنید که هم جذاب و زیبا باشد و هم شما را از میان رقبایتان متمایز کنید ، از طرح لوگوهای انتشارات مشهور جهان دیدن کنید و از آن ها برای طراحی لوگو ی خود ایده و الهام بگیرید.

روش انتخاب نماد در طراحی لوگو انتشارات

می توان گفت که هر لوگویی برای خود داستانی دارد. داستان و تاریخچه لوگو تاثیر زیادی در انتخاب نماد آن لوگو دارد. لوگوهای به کار رفته در انتشارات و مجلات نیز نشان دهنده این موضوع است. به همین دلیل ، نمی توان برای طراحی لوگو انتشارات از یک طرح و نماد ثابت استفاده کرد.

در طراحی لوگو انتشارات ، سعی کنید از نماد یا آیکونی استفاده کنید که زمینه و حوزه کاری شما را به مشتریان و مخاطبان شما معرفی کنید. نکته دیگری که در طراحی لوگو انتشارات باید به آن توجه شود ، رده سنی مخاطبان شما است. به عنوان مثال ، نشریه ها و انتشاراتی که در زمینه کودک و نوجوان فعالیت می کنند ، بهتر است از نمادهایی در طراحی لوگو ی خود استفاده کنند که انرژی و هیجان زیادی را به افراد انتقال دهد.

انتشارات هایی که در زمینه چاپ روزنامه فعالیت می کنند ، معمولا از نمادهای کلاسیک در طراحی لوگو ی خود استفاده می کنند تا بتوانند توجه افراد را به سمت خود جلب کنند.

به طور کلی ، هدف از انتخاب نماد در طراحی لوگو انتشارات این است که مشتریان و مخاطبان بتوانند برند شما را به راحتی تشخیص دهند. این نماد ، هویت برند شما را نشان می دهد. برخی طراحان نیز به این نماد ، تایپوگرافی و یا شعارهایی اضافه می کنند که تاثیر زیادی در افراد دارد.

از کدام تایپوگرافی در طراحی لوگو انتشارات استفاده کنیم؟

با توجه به این که بسیاری از دفاتر انتشارات دارای حروف چینی و فونت های خاصی هستند ، در انتخاب تایپوگرافی برای طراحی لوگو ی خود مشکلی ندارند.

بسیاری از طراحان لوگوهای انتشارات از فونت هایی به سبک سریف یا سنس سریف و یا فونت های سفارشی  در طراحی لوگو ی خود استفاده می کنند. برخی از انتشارات های کودکان و نوجوانان نیز از فونت های دست نوشته در طراحی لوگو انتشارات استفاده می کنند.

از کدام رنگ برای طراحی لوگو انتشارات استفاده کنیم؟

استفاده از رنگ تاثیر بسیار زیادی در ذهن مخاطبان و مشتریان دارد. به همین دلیل ، سعی کنید به صورت هوشمندانه از رنگ در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید. برای این که بتوانید به تصمیم درستی در مورد رنگ لوگوی انتشارات خود دست پیدا کنید ، از لوگوهای انتشارات معروف در جهان دیدن کنید.  نکته دیگر این است که در انتخاب رنگ لوگوی انتشارات به نوع انتشارات و زمینه فعالیت خود دقت کنید. به عنوان مثال ، اگر انتشارات شما در زمینه چاپ کتاب و رمان های رمانتیک فعالیت می کند ، از رنگ های قرمز و مشکی در لوگوی خود استفاده کنید.  در صورتی که انتشارات شما در زمینه رمان های کلاسیک و یا چاپ روزنامه فعالیت می کند ، بهتر است از رنگ های کلاسیک مانند: خاکستری یا طوسی در لوگوی خود استفاده کنید.

در صورتی که  خودتان قصد طراحی لوگو انتشارات را دارید ، لازم است به روان شناسی رنگ ها توجه کنید. در این جا برخی از رنگ ها و روان شناسی آن ها را به شما معرفی می کنیم.

  • رنگ قرمز احساس شادی و انرژی را در افراد به وجود می آورد.
  • رنگ آبی احساس موفقیت و امنیت را در افراد به وجود می آورد.
  • رنگ سبز احساس اعتماد به نفس و آرامش را در افراد به وجود می آورد.
  • رنگ نارنجی احساس جوانی و بازیگوشی را در افراد به وجود می آورد.
  • رنگ سیاه راز آلود بودن و برتر بودن را در افراد به وجود می آورد.
  • رنگ بنفش لوکس بودن و وفادار بودن را در افراد به وجود می آورد.
  • رنگ خاکستری پایداری و کلاسیک بودن را در افراد به وجود می آورد.

در انتخاب رنگ لوگوی خود دقت کافی به خرج دهید. به این نکته نیز توجه کنید که استفاده از رنگ های مختلف سبب گیج شدن مخاطب و مشتریان شما می شود. در صورتی که قصد دارید از رنگ های مختلف و متنوعی در طراحی لوگو انتشارات استفاده کنید ، از طیف رنگ های مشابهی برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید.

در طراحی لوگو انتشارات به نکات زیر توجه کنید:

  • از طرح ها و سبک های منحصر به فرد در لوگوی خود استفاده کنید. سعی کنید از طرح های لوگوهای دیگر تقلید یا کپی برداری نکنید. تقلید و کپی برداری ارزش کار شما را پایین می آورد.
  • مکان مناسب برای طراحی لوگو ی خود انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که لوگوی شما در سایز کوچکی و بر روی کتاب چاپ می شود ؛ در برخی مواقع نیز لازم است لوگوی خود را در روزنامه ها یا مجلات به صورت سیاه و سفید چاپ کنید. به همین دلیل ، لوگوی خود را به گونه ای طراحی کنید که در همه فضاها و مکان ها قابل اجرا باشد.
  • از طرح و سبک ماندگار در طراحی لوگو انتشارات استفاده کنید. طراحی لوگو ی شما باید به گونه ای باشد که در طول سالهای متمادی بتوانید از آن استفاده کنید. به همین دلیل از طرح هایی که ممکن است پس از دوره ای کاربرد خود را از دست بدهند ، استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *