طراحی لوگو با فتوشاپ

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی لوگو با فتوشاپ

طراحی لوگو با فتوشاپ

 

طراحی لوگو با فتوشاپ

 

برای طراحی لوگو ، نرم افزارهای زیادی وجود دارد. یکی از محبوب ترین نرم افزارها ، طراحی لوگو با فتوشاپ است. فتوشاپ ممکن است قدرت نرم افزارهای دیگر را نداشته باشد ، اما بسیاری از افراد تمایل به استفاده از این نرم افزار را دارند. بسیاری از طراحان لوگو ، برای شروع کردن به طراحی لوگو ، از نرم افزار فتوشاپ استفاده می کنند. در این روش ، طراح لوگو ، ابتدا یک طرح را به صورت دستی و با استفاده از کاغذ ، برای خود رسم می کند. با رسم این طرح ، ایده های مختلف و متنوعی به ذهن شما می رسد و با استفاده از نرم افزار فتوشاپ می توانید این طرح را اجرا کنید.

نرم افزار فتوشاپ ،  امکانات و ابزارهای متنوع و زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند به راحتی طرح  و شکل مورد نظر خود را انتخاب کنند.

اگر قصد طراحی لوگو با فتوشاپ را دارید ، سعی کنید طرح اولیه لوگوی خود را در مقابل چشمان خود قرار دهید. سپس اگر نکته ای به نظر شما رسید ، آن را یادداشت کنید.

مزایای طراحی لوگو با فتوشاپ

– ابتدا طراحی لوگو فتوشاپ را بر روی داکیومنت خود باز کنید.

در طراحی لوگو با فتوشاپ ابتدا یک فایل داکیومنت برای خود ایجاد کنید. سپس گزینه new

را انتخاب کنید.

  • لایه های مختلفی در طراحی لوگو با فتوشاپ در نظر بگیرید.

با توجه به اینکه نرم افزار فتوشاپ ، فایل نهایی لوگوی شما را دارد ، باز هم نیاز به لایه‌هایی دارد. تغییر این لایه ها سبب می شود که میان ظاهر ، رنگ ، اندازه و شکل آیکون نیز استفاده کنید.

برای طراحی لایه های مختلف لوگو با فتوشاپ  می توانید به دو روش زیر عمل کنید:
–  در قسمت لایه های پنل گزینه اضافه کردن لایه جدید add new layer را انتخاب کنید.

-از پنل لایه ها گزینه اضافه کردن لایه جدید را انتخاب کنید.
در طراحی لوگو گالری با فتوشاپ ، سعی کنید به اصل خلاقیت توجه کنید.

این سبک از طراحی لوگو برای بسیاری از طراحان لوگو ، مقداری مشکل است. از این رو ، بسیاری از طراحان لوگو ، از طرح ها و متن های ساده در لوگوی خود استفاده می کنند. در طراحی لوگو با فتوشاپ به این نکته توجه کنید که طرح لوگوی شما متفاوت از طرح های دیگر باشد. در طراحی لوگو فتوشاپ از لایه های همسان استفاده کنید. در صورتی که اولین لایه لوگوی خود را طراحی کردید ، بر روی آن کلیک راست کنید و گزینه  Duplicate the layer  را انتخاب کنید. با انتتخاب لاین گزینه می توانید یک تصویر دیدنی جالب و زیبایی در مخاطب به وجود بیاورد.
به این نکته در طراحی لوگو با فتوشاپ توجه کنید که با تغییر لایه های مختلف لوگوی خود  ، می توانید پنل لایه های مورد نظر خود را انتخاب و سپس  متن خود را برای طراحی لوگو در فتوشاپ اضافه کنید. بسیاری از طراحان ماهر لوگو ، از روش برجسته سازی حروف و تصاویر دیگر در طراحی لوگو ی خود استفاده می کنند.

در صورتی که قصد دارید از نوشتار و تصویر در لوگوی خود استفاده کنید ، می توانید آیکون های آن را به صورت به صورت استفاده کنید.

نکته دیگر در طراحی لوگو با فتوشاپ این است که به فونت و رنگ در طراحی لوگو دقت کنید.

در نرم افزار طراحی لوگو با فتوشاپ ، فونت های زیادی در اختیار شما قرار می گیرد. با انتخاب فونت مورد نظر خود می توانید فاصله بین حروف را برای طراحی لوگو در فتوشاپ تنظیم کنید.

تنظیم فاصله افقی بین حروف در طراحی لوگو و آرم تجاری اهمیت بسیار زیادی دارد ، زیرا  موجب می‌شود خوانش حروف به کار رفته در لوگو در هر سایز و رنگی امکان پذیر شود.
برای تغییر فونت و لوگوی خود با استفاده از فتوشاپ وارد منوی Type شوید و گزینه V | A, را انتخاب کنید. سپس با کلیک کردن بین حروف و فشردن دکمه alt + left یا alt + right فاصله افقی میان حروف با یکدیگر تنظیم می شود.پ

در گزینه  Properties یک فونت مناسب را برای متن لوگوی خود انتخاب کنید.  پس از اینکه کار طراحی لوگو با فتوشاپ را انجام دادید ، فایل خود را با فرمت psd ذخیره کنید. در این صورت ، می توانید در آینده نیز تغییراتی در آن ایجاد کنید برای استفاده از این لوگو در پلتفرم های مختلف مثل وب سایت، اینستاگرام یا عکس پروفایل بهتر است آن را با فرمت JPEG یا png نیز ذخیره نمایید.

رنگ آمیزی و تغییر رنگ لوگو در فتوشاپ

در نرم افزار فتوشاپ و از طریق گزینه Rectangle می توانید محوطه داخل لوگو را انتخاب کنید و طراحی کنید.  همچنین می توانید رنگ لوگوی خود را نیز تغییر دهید.  پس از اینکه شکل لوگوی شما ساخته شد ، می توانید متن را به آن اضافه کنید. در این روش ، می توانید متن خود را انتخاب کنید. در طراحی لوگو ی فتوشاپ ، سعی کنید از شکل ها و طرح های مختلف استفاده کنید.

پس از طراحی لوگو ی خود با فتوشاپ یکی خروجی از لوگوی خود بگیرید. برای این کار کلید shift را نگه دارید و گزینه ها را یکی یکی انتخاب کنید. سپس کلیک راست کنید و گزینه

Merge Layers  را انتخاب کنید. در این مرحله ، یک نسخه از لوگوی خود با فرمت PSD ذخیره کنید تا بتوانید دوباره فایل لوگوی خود را در نرم افزار فتوشاپ  ادیت کنید.

بسیاری از طراحان لوگو از فرمت png برای ذخیره کردن لوگو استفاده می کنند. زیرا این فرمت می تواند لوگو را با بک گراند ترنسپرنت ذخیره کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *