طراحی لوگو برای اهداف مختلف تجاری

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی لوگو برای اهداف مختلف تجاری

طراحی لوگو برای اهداف مختلف تجاری

 

طراحی لوگو

 

طراحی لوگو برای اهداف مختلف تجاری: لوگو نقش مهمی در معرفی یک برند خاص به مخاطب دارد. لوگو در واقع ویترینی است که برند شما را به نمایش می گذارد.  دیدن لوگو در نگاه اول تاثیر بسزایی در جلب توجه مخاطب دارد.

لوگو در واقع، مفهومی فراتر از نمادشناسی دارد. این نماد با شکل و تصویر درج شده بر روی خود می تواند تاریخچه، هدف و پیام تجاری شما را به مخاطب انتقال دهد.

شکل، تصویر و متن درج شده در آرم می تواند موجب ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب شود.

برای طراحی لوگوی تجاری چه نکاتی باید رعایت شود؟

قواعد و قوانین خاصی برای طراحی یک لوگوی حرفه ای تجاری وجود دارد. رعایت این قواعد به شناخته شدن برند شما کمک زیادی می کند.

  • رعایت اصل سادگی

لوگویی موفق است که در نگاه اول بتواند تصویری واضح از هویت خود به مخاطب ارائه دهد. به همین دلیل رعایت اصل سادگی در طراحی لوگو اهمیت دارد. طراحی لوگو ی شما باید به صورتی باشد که در نگاه اول مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

  • عدم توجه به جزئیات

لوگوها، فرمت ها، آرم ها و پلتفرم ها در سایزهای مختلفی طراحی می شوند. پرداختن به جزئیات  توجه مخاطب را جلب نمی کند. سعی کنید لوگو ی خود را با کمترین مقدار جزئیات طراحی کنید تا از این طریق بتوانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

  • استفاده از طرح ساده

این نکته را به یاد داشته باشید که عناصر طرح لوگوی خود را ساده و قابل درک طراحی کنید.  استفاده از طرح ها و عناصر پیچیده سبب سردرگمی مخاطب می شود.

  • استفاده از طرح منحصر به فرد

سعی کنید از طرحی استفاده کنید که منحصر به فرد باشد. از طرحی استفاده کنید که تاکنون شخصی پیش از شما از آن استفاده نکرده است.

  • استفاده از طرح‌های مدرن

توجه کنید لوگویی موفق است که از طرح های مدرن تاثیر گرفته باشد. تنها به طرح های قدیمی اکتفا نکنید زیرا شما را از طرح های مدرن غافل می سازد. برخی طرح ها و آرم ها در گذر زمان تغییر کرده و مدرن شده اند.

  • حفظ تعادل در طرح و لوگو

به این معنی که تقارن و تناسب به کار رفته در طرح لوگو را حفظ کنید. به عنوان مثال لوگوی اپل از طرح متناسب دایره با رعایت تقارن استفاداه کرده است. تناسب و تقارن طرح سبب ایجاد جلوه ای زیبا در ذهن مخاطب می شود.

  • استفاده از طرح‌های مکمل

طرح ها و رنگ های به کار رفته در آرم لوگو را به گونه ای انتخاب کنید که در کنار یکدیگر جلوه زیبایی داشته باشند و مکمل هم باشند. انتخاب عناصر نامربوط شکل لوگوی شما از حالت یکسانی و یکپارچگی دور می کند.

  • استفاده از لوگوی تطبیق پذیر

هنگام طراحی لوگو این نکته را در نظر بگیرید که طراحی آن به گونه ای باشد که در شرایط مختلف قابل تطبیق پذیری باشد. به عنوان مثال از این طرح بتوانید بر روی بیلبورد، لباس، سایت، سررسید و… استفاده کنید.

 ویژگی های یک  لوگوی تجاری موفق

  • تاثیر مثبت در مخاطب و برقرار کردن ارتباط با او
  • خلق یک برند تجاری شناخته شده
  • متمایز شدن طرح لوگو نسبت به سایر برندها
  • ماندگاری طرح لوگو در ذهن مخاطب
انواع سبک‌ها و طر‌ح‌های مختلف  لوگوی تجاری
  • لوگوی تصویری

آرم تصویری

 

در این نوع از طراحی لوگو تنها از یک تصویر برای شناسایی برند شرکت استفاده می شود. تصویر به کار رفته در این لوگو می تواند به صورت اشکال واقعی یا تصاویر انتزاعی باشد.

به عنوان مثال لوگوی به کار رفته در برند «اپل» به صورت  شکلی واقعی طراحی شده است. و یا لوگوی المپیک به صورت ۵ حلقه رنگی طراحی شده است که نوعی تصویر انتزاعی است.

  • لوگوی متنی

 

آرم متنی

 

یکی از ویژگی های لوگوهای متنی جذابیت آنهاست. این لوگوها را می توان در سایزها و اندازه های مختلف طراحی کرد. در لوگوهای متنی نوع شرکت، اهداف و محصول شرکت به مخاطب معرفی می شود. هرچه فونت نوشته لوگو بزرگتر و برجسته تر باشد توانایی انتقال پیام به مخاطب و میزان جلب توجه آن بالاتر می رود. برخی لوگوهای متنی با خطوط فانتزی نوشته می شوند.  طرح فانتزی حس راحتی را به مخاطب انتقال می دهد. به عنوان مثال لوگوی شرکت «کوکاکولا» از لوگوهای فانتزی جالب است.

  • لوگوی متنی تصویری

 

آرم متنی و تصویری

 

این لوگو، به نوعی لوگویی تلفیقی است. بیشتر شرکت ها برای طراحی لوگوی خود از این طرح استفاده می کنند. طراحی لوگوی متنی – تصویری به گونه ای است که علاوه بر تصویر و نشانه متنی نیز در کنار آن نوشته می شود. به عنوان مثال لوگوی بانکها لوگوی متنی- تصویری است.  در واقع، می توان گفت محبوب ترین و پرکاربردترین لوگو، لوگوی متنی – تصویری است.

  • لوگوی شعاری

برخی شرکت های تجاری برای معرفی خودشان از شعار مخصوص خود در کنار علامت تجاری استفاده می کنند. این امر تاثیر زیادی در ماندگاری لوگوی شرکت در ذهن مخاطب دارد. به عنوان مثال شرکت «نوکیا» علاوه بر تصویر یک شعاری در کنار لوگوی خود نوشته است.

  • لوگوی مونوگرام یا لترمارک

این لوگو از یک یا چند حرف با جلوه های خاصی طراحی شده است. این حروف اختصار معرفی کننده شرکت و برند محصول هستند. از لوگوی منوگرام برای برندهایی که نام طولانی دارند استفاده می شود. مانند لوگوی ناسا.

  •  لوگوهای مسکات

در طراحی این لوگو معمولا از شخصیت ها استفاده می شود. به عنوان مثال در طراحی لوگوی شرکت کی اف سی از شخصیت ها استفاده شده است. اغلب این شخصیت ها مانند شخصیت های کارتونی طراحی می شوند و توجه کودکان و افراد را به خود جلب می کنند.

  •  لوگوهای تلفیقی

این لوگوها تلفیقی از لوگوهای مختلف مانند لوگوی تصویری یا مسکات هستند. زمانی که چند لوگو در کنار یکدیگر قرار می گیرند و با یکدیگر تلفیق می شوندف طرحی جذاب و جدید خلق می کنند. مانند لوگوی برگرینگ که تلفیقی از لوگوی مسکات، تصویری و متنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *