طراحی لوگو برای بورس

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی لوگو برای بورس

طراحی لوگو برای بورس

 

طراحی لوگو برای بورس

 

در دنیای بازار و بورس ، رنگ ها ، طرح ها و متن ها نقش مهمی در جلب نظر مشتری ایفا می کنند. امروزه بسیاری از مشاغل مرتبط با بازار و مخصوصاً مشاغل مرتبط با بورس برای ایجاد ارتباط مؤثر با مشتری و القای پیام خود به آن ها از روش طراحی لوگو برای بورس استفاده می کنند. شرکت ها و مؤسساتی که مشغول فعالیت در بازار بورس و بازار مصرف هستند ، حتما لازم است از ابزارهای مهم و مؤثر در طراحی لوگوی خود استفاده کنند تا بتوانند رضایت و اعتماد مشتریان خود را به دست بیاورند.

طراحان لوگوهای بورسی برای طراحی لوگو بورس به نکات مهمی توجه می کنند. برخی از این نکات را به شما می گوییم.

  • از طرح های جذاب و ارزشمند در لوگوی خود استفاده کنید.

لوگوی شما علاوه بر ساده بودن ، باید به گونه ای باشد که سبب جذب نگاه کشتری شود. صاحبان مشاغل بازار و بورس برای این که بتوانند از طرح های مناسبی در لوگوی خود استفاده کنند ، به نکاتی مانند: تصاویر باکیفیت ، عناصر گرافیکی مدرن ، فونت و قلم و…. در طراحی لوگو ی خود توجه می کنند. این امر سبب ماندگاری طرح لوگوی آن ها در ذهن مشتری می شود.

  • از طرحی خاص و منحصر به فرد در طراحی لوگو برای بورس استفاده کنید.

برای این که بتوانید به طرحی خاص و منحصر به فرد در لوگوی خود دست پیدا کنید ، ابتدا لوگوهای رقبای خود را بررسی کنید. در صورتی که رقبای شما از اشکال و رنگ های مشابه در طراحی لوگو استفاده کرده اند و از این طریق توانسته اند بازار را در اختیار بگیرند در نتیجه ، با مشتریان خود به راحتی ارتباط برقرار کرده اند. شما نیز سعی کنید با به کارگیری ایده هایی جدید و مدرن ، لوگویی منحصر به فرد طراحی کنید تا بتوانید از رقبای خود سبقت بگیرید.

نکته مهم دیگر این است که هرگز از طرح لوگوی رقبای خود ، کپی برداری نکنید ، زیرا سبب کم رنگ شدن ارزش و اعتبار شرکت شما می شود.

  • از رنگ مناسب در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.

با توجه به این که رنگ مناسب ، نقش مهمی در جذابیت لوگوی شما دارد و سبب ایجاد واکنش در مخاطب می شود ، رنگ لوگوی خود را متناسب با سبک و سلیقه مخاطبان و مشتریان ، شاخص های فرهنگی مشتریان ، شرایط بازار و… انتخاب کنید. در حال حاضر ، بیشتر شرکت های بورسی و صنعتی از یک رنگ خاص در لوگوی خود استفاده می کنند.

  • از تصاویر مرتبط در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.

امروزه بیشتر لوگوهای شرکت های مختلف ، تصویری – متنی است. این سبک از لوگو در بیشتر صنایع مانند : صنایع پوشاک ، اتومبیل سازی ، فروشگاه ها و… استفاده می شود. در شرکت های بورسی معمولا از اشکال هندسی و عناصر و نماد ها در طراحی لوگو ی آن ها استفاده می شود. به عنوان مثال ، استفاده از شکل دایره ، مفاهیمی مانند : امنیت ، آسایش ، تداوم و راحتی به مخاطب منتقل می شود ؛ و شکل مثلث ، مفاهیمی مانند: نظم ، قدرت ، انرژی ، شاخصه های مرتبط بورسی ، تعادل و… را به مخاطبان شما منتقل می کند. لوگوهای چهار گوش نیز انتقال دهنده مفاهیمی مانند: اعتبار ، ارزش ، دقت و .. را به مخاطب منتقل می کنند. برخی از طراحان لوگو در طراحی لوگو برای بورس از خطوط منحنی استفاده می کنند. این خطوط بیانگر میزان سود ، میزان زیان ، تحرّک ، لذت و… به مخاطبان می باشد.

  • در طراحی لوگو برای بورس از طرح های انعطاف پذیر استفاده کنید.

با توجه به این که بسیاری از شرکت ها با گذر زمان ، دچار تغییراتی می شوند ، لوگوها نیز به مرور زمان ، دستخوش تغییرات و تحولاتی می شوند. قبل از طراحی لوگو ی بورس ، تغییر و تحولات باز و همچنین وضعیت رقبای خود را بررسی کنید. سعی کنید از طرحی در لوگوی خود استفاده کنید که ماندگاری بالایی داشته باشد و انعطاف پذیر باشد. به این معنی که قالب و طرح لوگوی شما در چند سال آینده نیز کاربرد داشته باشد.

نکته دیگر در انعطاف پذیر طراحی لوگو برای بورس این است که ، طرح لوگوی شما به گونه ای باشد که در همه مکان ها مانند:

سربرگ ها ، کارت ویزیت ، وب سایت ، بیلبوردها ، بنرهای تبلیغاتی ، آگهی های روزنامه ای ، هدایای تبلیغاتی و… نیز قابل استفاده باشد. در همه این موارد ، رنگ و طرح لوگوی شما باید به گونه ای باشد که قابل رؤیت در رنگ های سیاه و سفید نیز باشد.

  • لوگوی خود را متناسب با فعالیت سازمانی خود طراحی کنید.

با توجه به این که وظایف و فعالیت هر شکتی ، نوع فعالیت و زمینه کاری آن را مشخص می کند ، لوگوی آن نیز باید به گونه ای طراحی شود که مرتبط با فعالیت سازمانی آن باشد. توجه داشته باشید که لوگوی شما بیان کننده هویت و کسب و کار شما است ، در نتیجه میان طرح لوگوی خود فعالیت سازمانی خود ، ارتباطی ایجاد کنید. به عنوان مثال ، اگر در زمینه صنعت و کامپیوتر فعالیت می کنید ، بهتر است از لوگوهای مدور و یا کروی شکل استفاده کنید ، زیرا مفاهیم و پیام شما را به راحتی به افراد انتقال می دهند؛ و اگر در زمینه نشر کتاب فعالیت می کنید ، بهتر است از تصاویری مانند قلم و کتاب در طراحی لوگوی خود استفاده کنید. اگر قصد طراحی لوگو برای بورس را دارید ، بهتر است از تصاویری مانند: سکه و یا طرح دلار در لوگوی خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *