طراحی لوگو بیمه

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو بیمه

طراحی لوگو بیمه

 

لوگو بیمه

 

بسیاری از افراد شرکت های بیمه را بر اساس نوع خدمات ، تخفیفات ، اعتبار و ارزش و … انتخاب می کنند.  شرکت های بیمه نیز از راهکارها و روش هایی استفاده می کنند که بتوانند مردم را تشویق کنند تا از خدمات تحت پوشش بیمه آن ها استفاده کنند و حق بیمه سالیان خود را از این طریق ، پرداخت نمایند.

شرکت های بیمه در زمینه های مختلفی مانند: بیمه سلامت ، بیمه مسکن ، بیمه خودرو ، بیمه سفر و… فعالیت می کنند.

بسیاری از شرکت های بیمه تلاش می کنند تا بتوانند روابط قوی و طولانی مدت با مشتریان خود داشته باشند و سبب شکل گیری حس اعتماد و اطمینان در آنها شوند.

 نکات مهم در  طراحی لوگوی بیمه

با توجه به این که طراحی لوگو بیمه به صورت محافظه کارانه انجام می شود ، لازم است اصول و قواعدی نیز در آن رعایت شود. در این جا به برخی از مهم ترین اصول اشاره می کنیم.

  • از فونت ها ، نمادها و رنگ هایی در لوگوی بیمه استفاده کنید که علاوه بر انتقال پیام ، نشان دهنده ثبات و اعتماد نیز باشند.
  • نمادی را که برای لوگوی بیمه در نظر می گیرید ، باید به گونه ای باشد که نشان دهنده و معرفی کننده خدمات و زمینه فعالیت شما نیز باشد. به عنوان مثال ، در طراحی لوگو بیمه مسکن از تصاویر خانه و در طراحی لوگو بیمه خود از تصاویر مربوط به خودرو استفاده می شود.
  • از رنگ هایی در طراحی لوگو بیمه استفاده کنید که احساس اطمینان ، امنیت و صداقت را در افراد ایجاد کنند. به عنوان مثال ، بسیاری از لوگوهای شرکت های بیمه به رنگ های آبی ، قرمز ، سبز و یا سفید طراحی می شود. به عنوان مثال ،  رنگ  سیاه نشان دهنده جدیت و  رنگ سبز نماد رفاه و آسایش است. رنگ سفید نیز احساس درستی و صداقت را به بیننده انتقال می دهد.
  • سعی کنید از فونت و تایپوگرافی قوی در لوگوی بیمه استفاده کنید. با توجه به این که شرکت های بیمه از مصرف کنندگان و مشتریان خود حمایت می کنند ، این احساس نیز بهتر است در لوگوی شما به گونه ای نشان داده شود.

سعی کنید از فونت هایی در طراحی لوگو بیمه استفاده کنید که در نگاه اول ، ارزش و اعتبار شرکت شما را نشان دهد. برخی از این فونت ها شامل فونت های
serif  و sans serif هستند. فونت سریف نشان دهنده سنت و احترام است. در حالی که sans serif نشان دهنده ثبات و خلوص است.

از کدام اجزا و عناصر در طراحی لوگو بیمه استفاده کنیم؟

اگر به لوگوی شرکت های بیمه دقت کرده باشید ، مشاهده می کنید که بسیاری از آن ها از نمادهای گرافیکی و انتزاعی استفاده کرده اند و حس شکوفایی ، یکپارچگی و ثبات را به مشتریان خود انتقال می دهند. به عنوان مثال ، برخی از شرکت های بیمه از تصاویری مانند: دست ، سقف ، در ، چتر ، مجسمه آزادی ، درختان و کوه ها ، عقاب و…. در لوگوی خود استفاده می کنند  و سبب ایجاد حس اطمینان و آرامش در افراد می شوند.

چگونه رنگ های مناسب را  در طراحی لوگو بیمه انتخاب کنیم؟

بسیاری از طراحان و کارشناسان حرفه ای لوگو ، از رایج ترین و متداول ترین رنگ ها در طراحی لوگو بیمه استفاده می کنند. در این جا مفهوم و روان شناسی هر کدام ازا ین رنگ ها را به شما معرفی می کنیم.

  • رنگ آبی

در طراحی لوگو بیمه در بسیاری از شرکت ها از رنگ آبی برای انتقال مفهوم اعتماد ، امنیت و آسایش استفاده می شود.

  • رنگ نارنجی

رنگ نارنجی حس خلاقیت را به افراد انتقال می دهد. در بسیاری از شرکت های تجاری ، محصولات هنری ، شرکت های متخصص در هنر ، فروشندگان هنر ، نوازندگان ، گروه های تئاتر و سایر صنایع هنری از این رنگ در طراحی لوگو ی آن ها استفاده می شود.

  • رنگ زرد

با توجه به این که رنگ زرد ، حس خوبشختی و گرمی را در افراد به وجود می آورد ، بسیاری از شرکت های بیمه در لوگوی خود از این رنگ استفاده می کنند. این رنگ همچنین حس صمیمی و دوستانه ای در افراد به وجود می آورد.

  • رنگ سبز

رنگ سبز نشان دهنده سلامتی است. در بسیاری از شرکت های دارویی ، لوازم بهداشتی و شرکت های فروش محصولات بهداشتی از این رنگ در طراحی لوگو استفاده می شود. بسیاری از شرکت های بیمه نیز برای انتقال پیام خود از رنگ سبز درلوگوی خود استفاده می کنند.

  • رنگ سفید

رنگ سفید ، نشان دهنده تمیزی و پاکی است. در بسیاری از لوگوها و آرم های مربوط به محصولات بهداشتی از این رنگ استفاده می شود. همچنین در بسیاری از لوگوهای پزشکی ، بهداشتی و دندان پزشکی از این رنگ استفاده می شود.
– رنگ سیاه

رنگ سیاه نمایانگر اقدار و ثبات است. در بسیاری از شرکت ها مانند: شرکت های بیمه ، شرکت های بیمه مسافرتی از این رنگ در لوگوی آن ها استفاده می شود.

  • رنگ قرمز

رنگ قرمز  در طراحی لوگو بیمه رنگ هیجان و شور است. این احساسات برای شرکت های فروش بیمه مسافرتی ، خانه جدید و به ویژه بیمه اتومبیل وجود دارد. این رنگ  برای همه مواردی که مردم نسبت به آن هیجان زده و علاقه مند هستند، رنگ ایده آل و خوبی است.

  • رنگ قهوه ای

قهوه ای نشان دهنده ثبات است. به همین دلیل ، بسیاری از شرکت های بیمه از این رنگ در طراحی لوگو ی خود استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *