طراحی لوگو تجهیزات مخابراتی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو تجهیزات مخابراتی

طراحی لوگو تجهیزات مخابراتی

 

لوگو تجهیزات مخابراتی

 

بسیاری از شرکت های تجاری و مخابراتی که نام خود را ثبت کرده اند ، برای این که بتوانند نام خود را در ذهن مشتریان و مخاطبان خود ماندگار کنند ، اقدام به طراحی لوگو تجهیزات مخابراتی می نمایند. برای انجام این کار ، لازم است که به اصول اولیه طراحی لوگو توجه زیادی داشته باشید. سهل انگاری و بی توجهی در طراحی لوگو می تواند سبب ایجاد مشکلات زیادی برای برند شما شود.

قبل از طراحی لوگو ابتدا طرح و سبک طراحی لوگو ی خود را مشخص کنید. در کنار طرح لوگو رنگ ها نیز اهمیت ویژه ای دارند. به عنوان مثال ، شرکت اپل از رنگ های سیاه و سفید به صورت هوشمندانه استفاده کرده است. این لوگو در عین سادگی بسیار جذاب است. این شرکت هدفون خود را نیز به رنگ سفید تولید کرده است و همه ی افراد محصولات اپل را با این طرح و سبک می شناسند.

در طراحی لوگو تجهیزات مخابراتی ، به جلوه ها و المان های بصری توجه کنید. المان های بصری شامل: تصویر ، متن ، فونت و … است. با رعایت این نکات ، می توانید تصویری زیبا و ماندگار در لوگوی خود خلق کنید. به گونه ای که هر شخصی قدرت تشخیص برند شما را از سایر رقبا و محصولات مشابه شما را داشته باشد.

نکات مهم در طراحی لوگو تجهیزات مخابراتی

در طراحی لوگو تجهیزات مخابراتی به نکات زیر توجه کنید:

  • اصل سادگی را رعایت کنید.

هر اندازه لوگوی شما ساده تر باشد ، در ذهن افراد ماندگار می شود و افراد در نگاه اول پیام لوگوی شما را درک می کنند.

  • از طرح های گرافیکی ساده استفاده کنید.

رعایت اصل سادگی و در کنار آن استفاده از المان های گرافیکی سبب افزایش محبوبیت و جذابیت لوگوی شما می شود.

  • اصل تناسب را رعایت کنید.

یکی از نکات مهم در طراحی لوگو تجهیزات مخابراتی ، رعایت اصل تناسب است. سعی کنید عناصر و المان های لوگوی خود را در مقیاس و اندازه متناسب به کار ببرید تا لوگوی شما زیبا و مناسب طراحی شود.

  • چرخه رنگ را در طراحی لوگو تجهیزات مخابراتی رعایت کنید.

از رنگ های ترکیبی  و رنگ های سیاه و سفید در موقعیت و جایگاه خود استفاده کنید. معمولا طراحان از سه رنگ در طراحی لوگو استفاده می کنند. استفاده از رنگ های زیاد سبب پیچیدگی طرح لوگوی شما می شود. از رنگ سیاه و سفید نیز در صورتی استفاده کنید که تأثیر و کارایی داشته باشد.

  • قوانین و اصول طراحی لوگو را رعایت کنید.

طراحی لوگو ی شما باید مطابق با علائم و قوانین تجاری باشد. لوگوی شما نباید از تلفیق چند لوگو طراحی شده باشد. استفاده از طرح و سبک متمایز لوگوی شما را منحصر به فرد جلوه می دهد. پس برای شروع ساخت یک برند موفق لازم است از  یک ساختار تبلیغاتی و رویکرد منحصربفرد برای ارائه آن به مخاطبان خود استفاده کنید.

  • طرحی که در لوگوی تجهیزات مخابراتی به کار می برید ، باید به گونه ای باشد که حوزه کسب و کار و فعالیت شما را به مشتریان و مخاطبان معرفی کنید. به عنوان مثال ، برای طراحی لوگو ی دندان پزشکی از تصویر دندان استفاده می شود.
  • عناصر و المان های به کار رفته در لوگوی تجهیزات مخابراتی لازم نیست حتما با معیارها و ارزش های شرکت شما سازگاری داشته باشد. به همین دلیل ، سعی کنید از طرح های خلاقانه و جدید در لوگوی خود استفاده کنید. اگر چه برای بسیاری از افرد  این موضوع کمی غیر معمول است، اما امکان وقوع آن وجود دارد و به نظر ما اشتباه نیست. هر طرح و سبکی که با حوزه کار شما مرتبط باشد در طراحی لوگو می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
  • از طرح و سبک های مورد نظر مشتریان خود در طراحی لوگو تجهیزات مخابراتی استفاده کنید.  سعی کنید ایده ها و تمایلات شخصی را کنار بگذارید. بسیاری از طراحان حرفه ای لوگو  نظرات شخصی خود را کنار می گذارند و طرح لوگوی خود را مطابق با خواسته و سلیقه مشتریان خود طراحی می کنند.
  • در طراحی لوگو سعی کنید از ابزارهای ساده استفاده کنید. طرح اولیه لوگوی خود را با استفاده از یک قلم یا مداد طراحی کنید و پس از ثبت نهایی طرح ، ایده اصلی خود را اجرا کنید.
  • سعی کنید در طراحی لوگو تجهیزات مخابراتی ، از طرح های بکر ، اورجینال و اصلی استفاده کنید. به این منظور ، از طرح های جدید که اخیرا طراحی شده اند ، دیدن کنید و از آن ها در طراحی لوگو ی خود ایده بگیرید.

در طراحی لوگو تجهیزات مخابراتی ساختار کلی را حفظ کنید.

ساختار لوگو شامل المان ها و عناصری مانند: فونت ، متن ، تصویر ، رنگ ، ابعاد ، اندازه و…. است.  این ساختار نشان دهنده هویت بصری برند شما است. دقت داشته باشید که طرح لوگوی شما به طرح کمپانی های دیگر شباهت نداشته باشد و طرحی خاص و منحصر به فرد داشته باشد.

به عنوان مثال ، شرکت  هواوی (Huawei)  یک برند جدید در صنایع الکترونیکی و مخابراتی است که با وجود رقبایی مانند (apple) و (Samsung) توانست در زمینه طراحی گوشی ، تبلت و… از طرحی جذاب و زیبا در لوگوی خود استفاده کنید. برندهای دیگری مانند    شیائومی(Xiamoi) از شرکت هواوی در طراحی و ساخت لوگوی خود ایده گرفتند.

شرکت هواوی در واقع ، بزرگ ترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی است که به فعالیت خود در زمینه تولید محصولات گوشی ، تبلت و…. با همان ساختار و طرح قبلی ادامه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *