طراحی لوگو دامپزشکی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی لوگو دامپزشکی

طراحی لوگو دامپزشکی

 

طراحی لوگو دامپزشکی

 

با توجه به اینکه امروزه بیشتر مردم و همچنین مراکز درمانی دامپزشکی از حیوانات خانگی نگهداری می کنند ، این امر سبب شده است که به فکر طراحی لوگو دامپزشکی برای گسترش و توسعه فعالیت خود باشند. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که دارای کلینیک دامپزشکی و مرکز درمانی مراقبت از حیوانات هستید ، می توانید از لوگوهایی استفاده کنید که تاثیر زیادی در مخاطبان شما داشته باشد. برای این کار ، اولین گام انتخاب یک لوگو مناسب است.

لوگو دامپزشکی معمولا از یک طرح گرافیکی زیبا تشکیل شده از نیم رخ حیوانات و ابزارها و وسایل پزشکی مانند : گوشی تشکیل شده است. استفاده از این دو عنصر ( گوشی و حیوان ) مفهوم لوگو دامپزشکی را به ذهن مخاطب القا می کند.

در طراحی لوگو دامپزشکی معمولا از تصاویر حیوانات خانگی مانند : سگ و گربه که نماد حیوانات خانگی هستند ، استفاده می شود. شکل و طرح های گرافیکی این لوگو به وسیله طراحان و متخصصان طراحی لوگو طراحی می شود.

طراحی لوگو دامپزشکی و لوگو حیوانات یک سابقه تاریخی نیز دارد. بشر اولیه برای شناسایی افراد و بیان ایده ها و افکار خود از تصاویر حیوانات استفاده می کرده است. به عنوان مثال ، نشانه های فرون وسطا از تصاویر حیواناتی تشکیل شده است که نشان دهنده مفهوم شجاعت ، استحکام ، مقاومت … هستند.

به طور کلی ، شما می توانید در فرهنگ های مختلف جهان ، تصاویر و نماد حیوانات را مشاهده کنید. هر حیوانی معنا و مفهومی را دارد و به همین دلیل از شکل حیوانات در طراحی لوگو استفاده می شده است.

برخی حیوانات مانند عقاب ها نشان دهنده علامت ها و ویژگی های مثبت و نجابت هستند اما برخی دیگر مانند خوک یا سگ نشان دهنده ویژگی هایی مانند : خوب یا بد بودن هستند.

معنا و مفاهیم به کار رفته در این لوگوهای حیوانی سبب شد که در سراسر جهان از این حیوانات برای معرفی شرکت ها ، سازمان ها ، مراکز درمانی و … استفاده شود. در لوگو دامپزشکی نیز از تصاویر حیوانات استفاده شده است.

 

روش ها و تکنیک های موثر در طراحی لوگو دامپزشکی

برای اینکه بتوانید یک لوگو دامپزشکی خوب طراحی کنید ، لازم است که به نکاتی توجه کنید. این نکات شامل موارد زیر است:

  • شخصیت حیوانات را صحیح انتخاب کنید.

با توجه به حوزه فعالیت خود ، تصویر حیوانات را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر حوزه کار شما تنها به حیواناتی اختصاص دارد ، از تصاویر و اشکال آن حیوانات استفاده کنید.  به این نکته نیز توجه کنید که لوگو دامپزشکی شما نماد برند شما می شود و باید بتوانید از آن در طیف وسیعی از روش ها به کار ببرید.

  • از سبک طراحی درست در طراحی لوگو دامپزشکی استفاده کنید

می توانید از سبک های انتزاعی یا واقعی در طراحی لوگو خود استفاده کنید. این امر بستگی به محدوده و حوزه فعالیت شما دارد.

  • رنگ و شکل مناسب برای لوگوی خود انتخاب کنید

معمولا لوگوهای دامپزشکی بدون متن هستند. نکته مهم این است که از طرح ، رنگ و عناصر مناسب در طراحی لوگو استفاده کنید. دقت داشته باشید که از هر فونتی که در طراحی لوگو استفاده کنید ، آن فونت قابل خواندن باشد. اطمینان حاصل کنید که مردم می توانند به راحتی نام و اطلاعات لوگوی شما را به وضوح ببینند و بخوانند.

رنگ ها نیز به اندازه شکل و طرح در لوگو مهم هستند. به عنوان مثال ، رنگ قرمز ، رنگی پر حرارت و پور شور است و رنگ آبی ، رنگی آرام است و رنگ سبز ، رنگی است که با طبیعت ارتباط دارد.  در انتخاب رنگ لوگو دامپزشکی ، دقت کافی داشته باشید و از رنگ هایی استفاده کنید که بهتر دیده می شوند.

همچنین مطمئن شوید که رنگ لوگوی شما با طرح و شکل لوگوی شما هماهنگی کامل دارد. برخی از ترکیب رنگ ها و طراحی ها ممکن است ناهماهنگ و ناخوشایند باشند.

 

  • از طرح های سبک در طراحی لوگو استفاده کنید.

سعی کنید از طرح های سبک و خلوت در طراحی لوگو دامپزشکی استفاده کنید زیرا مفهوم را به راحتی منتقل می کنند. با این حال ، استفاده از این طرح ها خیلی راحت نیست به همین دلیل لازم است از افراد ماهر و متخصص در این زمینه استفاده کنید. هر اندازه که طرح لوگو دامپزشکی شما ساده باشد ، تاثیر زیادی در مخاطب و بیننده دارد. در صورتی که به لوگوهای معروف و مشهور دقت کنید ، می بینید که همه آن ها از طرح های ساده و سبکی استفاده کرده اند که انتقال دهنده ایده ها و اندیشه های آن ها نیز بوده است. در صورتی که زمینه طراحی لوگو ی شما شلوغ باشد ، باعث ایجاد ابهام در ذهن مخاطب می شود و لوگوی شما آشفته  ، پیچیده و نامفهوم و گیج کننده خواهد شد.

  • از طرح Tag Line در زیر لوگوی خود استفاده نکنید.

آیتم Tag Line از طرح های اصلی لوگو به شمار نمی رود و در عین حال ، سبب ایجاد مشکل در لوگو نمی شود.  در واقع ، هدف شما از طراحی لوگو دامپزشکی این است که معنی ، مفهوم و هدف خود را انتقال دهید. در صورتی که از آیتم Tag Line در لوگوی خود استفاده کنید ، سبب می شود که سایز لوگوی شما کاهش یابد و سبب ناخوانایی لوگوی شما نیز می شود. از این آیتم بهتر است در فضاهای بزرگتر و فضاهایی که قابلیت چاپ بیشتری دارند ، استفاده شود.

  • نسبت دقیق طول و عرض لوگو را به دقت اندازه گیری کنید.

به این نکته توجه کنید که نسبت طول و عرض لوگوی شما باید استاندارد باشد. لوگوهایی که خیلی کوتاه و یا پهن هستند ، و یا خیلی باریک و بلند هستند ، سبب گیج شدن مخاطب و بیننده می شوند و از سویی میان طول و عرض آن ها تعادلی وجود ندارد.

در طراحی لوگو دامپزشکی خود سعی کنید که قرینه سازی را به صورت دقیق رعایت کنید. این امر سبب می شود که نسبت استانداردی میان طول و عرض لوگوی شما به وجود بیاید. این امر سبب می شود که لوگوی شما مطلوب و زیبا به نظر برسد. قبل از هر چیز سعی کنید لوگوی خود را مطابق با الگوی استاندارد مانند اشکال هندسی ، طراحی کنید. معمولا لوگوهایی که به صورت اشکال هندسی طراحی می شوند ، بسیار تاثیرگذار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *