طراحی لوگو صحافی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو صحافی

طراحی لوگو صحافی

 

 لوگو صحافی

 

امروزه دنیای چاپ بسیار گسترده و وسیع شده است. صنعت چاپ در بسیاری از مشاغل کاربرد زیادی دارد. شرکت های چاپ و انتشارات برای تبلیغ و معرفی خدمات خود از روش های تبلیغاتی مانند طراحی لوگو استفاده می کنند. به همین دلیل ، طراحی لوگو صحافی نیز اهمیت و کاربرد زیادی دارد.

نکات مهم در طراحی لوگو صحافی

در طراحی لوگو صحافی لازم است به نکات زیر توجه شود:

  • در طراحی این لوگو سعی کنید از نشانه های گرافیکی به صورت منحصر به فرد استفاده کنید.
  • از نمادها و عناصر به یاد ماندنی در لوگوی خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، شرکت آدیداس ، نایک ، اپل ، کوکاکولا و… در طراحی لوگوی خود از نمادهایی استفاده کرده اند که در ذهن افراد باقی مانده اند.
  • قبل از انتخاب طرح لوگوی صحافی ، ابتدا از طرح لوگوهای معروف و شناخته شده در این زمینه دیدن کنید و در انتخاب طرح و سبک لوگوی خود از آن ها ایده بگیرید.
  • سعی کنید از افراد ماهر و حرفه ای در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.
  • از نمادها ، اشکال و عناصر جذاب و زیبا در طراحی لوگو صحافی استفاده کنید. به عنوان مثال ، از اشکال هندسی جذاب در لوگوی خود استفاده کنید.
  • سعی کنید از طرح های ساده در طراحی لوگو استفاده کنید.

معمولا شرکت هایی که از طرح های ساده در لوگوی خود استفاده می کنند ، بیشترین تأثیر را ذهن مشتریان خود دارند. زمانی که طرح لوگوی شما ساده باشد ، در همه ابعاد و اندازه ها به خوبی دیده می شود. سعی کنید جزئیات را به گونه ای در لوگوی خود بگنجانید که بیانگر پیام و مفهوم کلی برند شما باشد.

  • در طراحی لوگو صحافی از طرح ها به یاد ماندنی استفاده کنید.

برای این که طرح لوگوی شما ماندگار شود و به راحتی به خاطر آورده شود ، سبکی را انتخاب کنید که در نگاه اول در ذهن بیننده باقی بماند. طرح های ماندگار معمولا وقت زیادی را صرف دیدن لوگو نمی کنند. برای این منظور ،  . باید لوگوی شما روی یک نکته تاکید داشته باشد و چند عنصر اصلی آن بخش عمده تصویر را به خود اختصاص داده باشد. به عنوان مثال ،  یک بخش از لوگوی صحافی خود را به یک شکل هندسی اختصاص دهید. به عنوان مثال از یک شکل متقاطع در لوگوی خود استفاده کنید که در ذهن افراد باقی بماند. در استفاده از اشکال هندسی به این نکته توجه داشته باشید که از چند شکل هندسی به صورت متقاطع استفاده نکنید ، زیرا سبب پیچیده و مبهم شدن طرح لوگوی شما می شود. به عنوان مثال ، در صورتی که از چند دایره متقاطع در لوگوی خود استفاده کنید ، طرح لوگوی شما بهم ریخته می شود و مخاطب و بیننده را گیج می کند و طرح لوگوی شما در ذهن مشتریان و مخاطبان شما باقی نمی ماند.

  • در طراحی لوگو صحافی از طرح های تازه و متفاوت استفاده کنید

قبل از طراحی لوگو ی خود ، به لوگوی رقبای خود نگاهی بیندازید. این امر سبب می شود که عناصر اصلی لوگوی آن ها را شناسایی کنید و از آن ها در طراحی لوگو صحافی ایده بگیرید.

  • از طرح های مدرن و به روز در طراحی لوگو صحافی استفاده کنید.

اگر قصد دارید طرحی برای لوگوی خود انتخاب کنید که طول عمر زیادی داشته باشد ، از طرحی استفاده کنید که در نظر مردم جذاب و زیبا جلوه کند. سعی کنید طرح های به روز و مدرن را در طراحی لوگو ی خود به کار ببرید. در این روش ، از طرح ها و سبک های دو بعدی و سه بعدی در طراحی لوگو استفاده می شود. سعی کنید از طرح هایی استفاده کنید که هم ساده باشد و در عین سادگی مدرن و به روز باشد. سعی کنید در لوگوی خود سایه و عمق ایجاد نکنید زیرا سبب پنهان شدن طرح لوگوی شما ایجاد می شود.

  • در طراحی لوگو صحافی تناسب اجزا را رعایت کنید.

بسیاری از لوگوهای موفق با پیروی از اصول و قواعد اولیه طراحی لوگو توانسته اند در میان اجزا و نسبت های بصری خود تناسب خوبی برقرار کنند. در صورتی که این نکته را در طراحی لوگو ی خود رعایت کنید ، جنبه زیبایی شناسی لوگوی شما نیز افزایش پیدا می کند. در کنار رعایت تناسب میان اجزای لوگو از رنگ هایی استفاده کنید که با اجزای دیگر لوگو نیز تناسب داشته باشد. به عنوان مثال ، در طراحی لوگو رستواران ، علاوه بر تناسب ابعاد و اندازه ها از رنگ های گرم و زنده استفاده می شود تا سبب ایجاد احساس شادی و هیجان در مخاطب و بیننده شود.

  • از فونت و نوشتار مناسب در طراحی لوگو صحافی استفاده کنید.

نکته بسیار مهم در طراحی لوگو صحافی ، استفاده از فونت و نوشتار مناسب است. طراحان و کارشناسان حرفه ای لوگو معمولا از فونت ها و خطوط منحنی در طراحی لوگو صحافی استفاده می کنند. اندازه خطوط نیز باید متناسب با ابعاد لوگو باشد.

  • در طراحی لوگو صحافی مخاطب خود را در نظر بگیرید.

یکی از نکات مهم در طراحی لوگو ، شناسایی جامعه مخاطبان و مشتریان شما است. به عنوان مثال ، اگر در زمینه محصولات مرتبط با کودکان فعالیت می کنید  ، بهتر است از رنگ ها  و فونت های شاد در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.

  • در انتخاب طرح لوگو صحافی خلاقیت به خرج دهید.

اگر به دنبال طرحی خلاقانه در لوگوی خود هستید از طرح لوگوهای معروف دیدن کنید و همچنین از مخاطبان و مشتریان خود در انتخاب طرح لوگوی خود ایده بگیرید. این امر تأثیر زیادی در شهرت و محبوبیت برند شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *