طراحی لوگو فارسی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو فارسی

طراحی لوگو فارسی

 

لوگو فارسی

 

لوگو نوعی نماد بصری برای معرفی هویت کسب و کار است. با طراحی یک لوگوی خوب می توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل به مخاطبان خود معرفی کنید. بسیاری از صاحبان مشاغل تصور می کنند که در طراحی لوگو ، صرفا از یک طرح و نوشتار ساده باید استفاده کنند ، در صورتی که این امر اشتباه است. در طراحی لوگو و مخصوصا در طراحی لوگو فارسی ، مفاهیم و پیام های زیادی وجود در مورد آن کسب و کار وجود دارد که در لوگو نمایش داده می شود. شیوه طراحی لوگو فارسی ، به لحاظ ساختار شبیه به طراحی لوگو های غیرفارسی است ، اما تفاوت هایی در شیوه های نوشتاری و مؤلفه های بصری با آن دارد. یکی از آن تفاوت ها این است که در طراحی لوگو فارسی ، شما باید عناصری را به کار ببرید که هم از لحاظ نوشتاری و هم از لحاظ تصویری و گرافیکی معنا و مفهوم داشته باشند و از سوی دیگر با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی سازگاری کامل داشته باشند.

طراحی لوگو فارسی برای کدام کسب و کارها و مشاغل به کار می رود؟

در طراحی لوگو فارسی ، از عناصر و مواردی مانند: نام ، نماد ، علامت تجاری ، نماد برند و… در محل مخصوص خود استفاده می شود. هر کسب و کاری لوگوی مناسب و مرتبط با خود را دارد. در این مقاله لوگوهای فارسی مناسب با هر کسب و کار را به شما معرفی می کنیم.

لوگوتایپ فارسی

در صورتی که کسب و کار و محصولات شما مخصوص کشور ایران است و به کشورهای دیگر صادر نمی شود ، می توانید از لوگوتایپ در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید. همچنین ، اگر کسب و کار شما به گونه ای است که دائماً در حال تغییر و بروزرسانی است ، می توانید در قالب لوگوتایپ آن را ماندگار کنید.

لوگو نمادین فارسی

در صورتی که لوگوی شما تنها در یک مکان ثابتی نصب نمی شود و در مکان های مختلف قرار می گیرد ، می توانید از این سبک در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید. لوگوی نمادین ، طرحی ساده دارد و می توانید آن را به راحتی در هر مکانی نصب کنید.

مونوگرام فارسی

مونوگرام فارسی برای شرکت هایی استفاده می شود که نام برند آن ها طولانی است و یا تلفظ آن ها سخت است. به عنوان مثال ، برند تسکو مخفف نام شرکت توسن سیستم است.

لوگوی ترکیبی فارسی

لوگوی ترکیبی فارسی ، زمانی استفاده می شود که مخاطبان شما مفاهیم و المان های گرافیکی را به راحتی درک نکنند ، در اینصورت بهتر است از لوگوی ترکیبی استفاده کنید.  در لوگوهای ترکیبی هم از متن و هم از تصویر به صورت ساده استفاده می شود. این نوع لوگو در همه کسب وکار ها می تواند به کار برود.

در طراحی لوگو فارسی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برخی افراد تصور می کنند که طراحی لوگوی فارسی ، کار بسیار ساده ای است. به این نکته توجه کنید که اولین تصویری که از لوگوی خود ارائه می دهید ، در ذهن مخاطبان و مشتریان شما باقی می ماند. در نتیجه ، سعی کنید از تکنیک های مؤثر و مفید در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید. برخی از نکات مهم در طراحی لوگو فارسی شامل موارد زیر است:

  • با توجه به این که لوگوی شما ارتباط مفهومی خاصی با کسب و کار شما دارد ، از تصاویر مرتبط در لوگوی فارسی استفاده کنید.
  • مفاهیم و تصاویر مرتبط با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی را در لوگوی خود به کار ببرید. علاوه بر آن ، به این مسأله توجه داشته باشید که کدام مفاهیم می توانند در لوگوی شما پررنگ تر به کار برده شوند.
  • از طرح های خشک و بی روح در طراحی لوگو فارسی استفاده نکنید ، زیرا تصویر خوبی در ذهن مخاطب ایجاد نمی کند.
  • از رنگ های مناسب و مرتبط با حوزه کسب و کار خود در طراحی لوگو فارسی استفاده کنید.
  • با توجه به این که فونت و قلم تاثیر زیادی در جذابیت لوگوی شما دارد ، فونتی را انتخاب کنید که با کسب و کار شما سازگاری داشته باشد.
  • تا حد امکان ، لوگوی خود را ساده طراحی کنید تا در ذهن مخاطبان شما باقی بماند.
  • از عناصر و تصاویر و مفاهیم مقیاس پذیر در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.
  • با توجه به این که کشور ایران ، پیشینه ی تاریخی و فرهنگی وسیعی دارد ، سعی کنید داستان ها و افسانه های تاریخی ایرانی را از طریق تصاویر و مفاهیم در طرح لوگوی خود به کار ببرید.

این امر سبب می شود که لوگوی شما اصیل تر و جذاب تر به نظر برسد.

رنگ لوگوهای فارسی را چگونه انتخاب کنیم؟

با توجه به این که هر رنگ معنا و تاثیر خاص خود را در ذهن مخاطب دارد ، در طراحی لوگو فارسی هم لازم است به اصول روان شناسی رنگ ها توجه کنید تا تاثیر بیشتری در مخاطبان شما داشته باشد.

برخی از مهم‌ترین رنگ‌ها در دنیای طراحی لوگو شامل  رنگ قرمز ، رنگ نارنجی ، رنگ زرد ، رنگ سبز و رنگ آبی هستند. رنگ ها بر اساس حوزه کسب و کار و همچنین روحیه افراد و مشتریان انتخاب می شوند. به عنوان مثال ، در فروشگاه های مواد غذایی از رنگ سبز ، آبی ، قرمز  در طراحی لوگو استفاده می شود. شرکت هایی که به صورت رسمی مشغول فعالیت هستند ، از رنگ های تیره تر در لوگوی خود استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *