مینیمالیسم در طراحی لوگو

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
مینیمالیسم در طراحی لوگو

مینیمالیسم در طراحی لوگو

 

مینیمالیسم در طراحی لوگو

 

مینیمالیسم در طراحی لوگو: هنر مینیمالیسم  در سال ۱۹۶۵ ابتدا به وسیله ریچارد ولیام ، فیلسوف انگلیسی به کار گرفته شد. مینیمالیسم (Minimalism) نام یک مکتب هنری است که اساس آن ساده گرایی و اجتناب از روش‌های پیچیده و تفکرات پیچیده فلسفی است.  در این مکتب که برگرفته از ایده هنرمندان روسی است ، به اشکال هندسی خاصی علاقه داشتند.

پس از جنگ جهانی دوم و در سال ۱۹۶۰ در هنرهای تجسمی ، موسیقی  و سایر هنرهای دیگر  جنبش مینیمالیسم بوجود آمد. از رهبران این جنبش می توان به به دونالد جاد (Donald Judd)، اگنس مارتین (Agnes Martin)، دن فلاوین (Dan Flavin)، کارل آندره (Carl Andre)، رابرت موریس (Robert Morris)، آن ترویت (Anne Truitt) و فرانک استلا (Frank Stella) اشاره کرد.  این جنبش تاثیر زیادی در هنرهای تجسمی امریکا داشت.

طراحی لوگو به سبک مینیمالیسم

استفاده از شکل ها و تصاویر تک رنگ و طرح های ساده از بارزترین ویژگی های لوگو ی مینیمالیسم است. در طراحی این لوگو عناصر زائد و اضافی حذف می شود.

طرحی که در لوگو ی مینیمالیسم (Minimal Logo Design) به کار می رود بسیار جذاب و جالب است. در برندهای شیک و مدرن از لوگو ی مینیمال استفاده می شود. استفاده از این سبک ، اعتبار و ارزش برند آنها را بالا می برد. یکی از ویژگی های لوگو ی مینیمالیسم این است که طرحی چشمگیر و چشم ناز دارد.

امروزه طراحی لوگو در تمامی مؤلفه ها مانند وسایل زندگی ، سایت ها ، رسانه های اجتماعی و … به کار می رود.  هدف اصلی در طراحی لوگو ی مینیمالیسم دست یابی به سبک و طرحی ساده برای دست یابی به آرامش در دنیای مدرن امروزی است. در طراحی لوگو ی مینیمالیسم ، ذهن ما تصاویر ساده را به جای تصاویر پیچیده ذخیره می کند. این سادگی سبب ماندگاری طرح لوگو در ذهن مخاطب و بیننده می شود.  استفاده از طرح مینیمالیسم در طراحی لوگو برند شما را متمایز می کند.

طراحان لوگوی مینیمالیسم در این سبک ، خلاقیت های خود را در معرض نمایش قرار می دهند. در طراحی لوگو ی مینیمال حتما باید از طراحان و گرافیکان متخصص خود استفاده کنید.  اگر به دنبال طرح لوگو ی جدید ، مدرن و متمایز هستید به شما توصیه می کنیم از این طرح در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.

نکات مهم در  طراحی لوگو به روش مینیمالیسم

استفاده از لوگو ی مینیمال مزایای زیادی دارد. در اینجا به مهمترین مزایای این لوگو اشاره می کنیم:

  • استفاده از طرح های ساده

این لوگو طراحی ساده ای دارد و در همان نگاه اول می توانید آن را به راحتی شناسایی کنید.

طرح ساده آن به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار می کند و تا مدت زیادی در ذهن او باقی می ماند.

  • طراحی کردن لوگو سفید و سیاه

پایه های لوگو ی مینیمالیسم به صورت سیاه و سفید طراحی می شود. پس از آن می توانید رنگ های دیگر را به آن اضافه کنید. در صورتی که لوگو ی شما با طرح سیاه و سفید نامناسب باشد باید از فاکتورهای دیگری در طراحی آن استفاده کنید.

  • حذف کردن المان ها و عناصر اضافی و استفاده از عناصر مؤثر

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی لوگو ی مینیمالیسم باید به آن توجه کرد ، حذف المان های اضافی در ان است. طرح لوگو ی خود را به گونه ای ترسیم کنید که جزئیات و المان های کمتری در آن به کار رفته باشد. درصورتی که جزئیات لوگو ی شما زیاد باشد ، مخاطب نمی تواند مفهوم آن را درک کند. استفاده زیاد از طرح ها و جزئیات زیاد در لوگو ی مینیمال جذابیت آن را نیز از بین می برد

  • استفاده کردن از فاکتورهای متمایز شده

لوگوی شما برای اینکه در ذهن مخاطب ماندگار شود ، باید به فاکتورهای خاصی مجهز باشد. به عنوان مثال در طراحی لوگو ی مینیمالیسم از فونت ، فرم و تصویرهای کمتری استفاده کنید تا طرح لوگوی شما ساده تر شود. طرح های ساده جلوه بهتر و زیباتری دارند.

  • استفاده کردن از شکل های هندسی جالب

دلیل استفاده از شکل های هندسی در لوگو ها این است که تاثیر زیادی در دریافت و انتقال پیام به مخاطب دارند. با استفاده از اشکال مختلف هندسی می توانید برند و شرکت خود را به مخاطب معرفی کنید. در نتیجه ، برند شرکت شما سریع تر شناخته می شود.

برندهای معروف لوگوی مینیمالیسم
  • لوگوی APPL

یکی از لوگو های مینیمالیسم برند Apple است. طراحی لوگو ی آن ابتدا پیچیده به نظر می رسید ، اما پس از آن به طرح ساده ای که اکنون می شناسیم تبدیل شد. این لوگو ابتدا طرحی رنگین کمانی داشت که به تدریج به تک رنگ تغییر پیدا کرد.

  • لوگوی UBE

یکی دیگر از لوگو های مینیمالیسم برند UBER است. این شرکت یک سرویس حمل و نقل مسافربری و تحویل غذای آنلاین در کالیفرنیاست. این لوگو طرح و فونت ساده ای دارد.

  • لوگوی AIRBNB

طراحی این لوگو به شکل خلاقانه ای انجام شده است. در این برند از شکل حرف A  به گونه ای استفاده شده است که نشان دهنده گسترش و فراگیری آن در جامعه و شناخته شدن آن در میان مردم است. استفاده از طراحی لوگو ی مینیمالیسم در این لوگو سبب شده است در ذهن مخاطبان و مشتریان آن باقی بماند.

  • لوگوی NIK

یکی دیگر از لوگوهای مینیمالیسم ، لوگوی NIKE است. این لوگو با طراحی ساده خود به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار می کند. گفته شده است شکل این لوگو نمادی از الهه بالدار یونانی است. بالهای به کار رفته در آن نیز بیانگر ارتباط ، سرعت و حرکت با مخاطب و مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *