چرا لوگوی ساده برای کسب و کار

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگوی ساده

چرا لوگوی ساده برای کسب و کار شما مناسب است؟

 

لوگوی ساده

 

لوگوی ساده: یکی از مهمترین نکات در طراحی لوگو سادگی در طرح آن است. با توجه به اینکه لوگوی برند شما در بیلبوردهای تبلیغاتی ، پوسترهای تبلیغاتی ، بروشورها، کارت پستال ، کارت ویزیت ، پاکت و… چاپ می شود ، طرح آن نیز باید مناسب باشد.

برای اینکه بتوانید لوگویی بی عیب و نقص طراحی کنید ، آن را در ساده ترین حالت ممکن طراحی کنید. سادگی در طح یکی از رموزی است سبب می شود مشتریان فوراً شرکت و برند شما را به خاطر بیاورند. پس اگر می خواهید برند شما در ذهن مشتری ماندگار شود ، از طرحی مناسب و ساده در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.

در اینجا نکاتی را در مورد ویژگی‌های یک لوگوی خوب و مناسب برای شما بیان می کنیم. با رعایت این نکات می توانید لوگویی ساده و زیبا طراحی کنید.

  • لوگوی ساده معرف برند و هویت شماست.

طراحی لوگو ی شما باید به گونه ای باشد که هویت شما و برندتان را در کوتاهترین زمان ممکن معرفی کند. لوگوهای ساده معمولا در کمترین زمان ممکن از شخصیت  و هویت برند رمزگشایی می کنند. با رعایت این نکته ، مصرف کنندگان و مشتریان شما می توانند برند شما را تشخیص دهند. در مقابل لوگوهای ساده ، لوگوهای پیچیده قرار دارد ، در این لوگوها تصاویر و اطلاعات درج شده به قدری پیچیده است که بیننده برای درک نوع فعالیت و برند شما مدت زمان زیادی را باید صرف کند تا بتواند به آن پی ببرد. از آنجا که مصرف کنندگان فرصت رمزگشایی از لوگوهای پیچیده را ندارند، بهتر است لوگو ی خود را ساده و قابل درک طراحی کنید. به عنوان مثال، زمانی که شما یک بروشور کوچک در دست دارید ، با دیدن لوگوی شرکت می توانید به حوزه و نحوه فعالیت آن برند پی ببرید.

  • طراحی لوگوی ساده پاسخگوی سوالات مشتریان شماست.

با توجه به اینکه لوگوهای ساده به راحتی تفسیر می شوند ، سبب ایجاد واکنش های بصری و عاطفی در مخاطبان و بینندگان می شوند. طرح ساده در لوگو سبب می شود که مشتریان به راحتی با برند شما ارتباط برقرار کنند ، در نتیجه فروش محصولات شما نیز بالاتر می رود.

در نظر بسیاری از مشتریان و مصرف کنندگان لوگوی ساده بسیار حرفه ای از لوگوهای پیچیده است. اگر قصد دارید تبلیغات خود را به گونه ای انجام دهید تا بیشترین تأثیر را در مشتریان شما داشته باشد، از طرحی ساده و در عین حال با کیفیت و زیبا استفاده کنید.

  • طرح های ساده در لوگوها ماندگاری و تداوم بیشتری دارند.

از آنجا که یادآوری لوگوهای ساده نسبت به لوگوهای پیچیده راحت تر است ، مصرف کنندگان و مشتریان با دیدن آرم و برند شما آن را به راحتی به خاطر می آورند. با دیدن یک لوگوی ساده اطلاعات گسترده و زیادی در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان قرار می گیرد. با توجه به اینکه لوگوی شما در رسانه های مختلفی مانند کاتالوگ ،بروشور ، سایت و… به چاپ می رسد ، انتخاب طرح ساده برای آن اهمیت زیادی دارد. هرچقدر سادگی لوگوی شما بیشتر باشد ، بینندگان نیز نام شرکت و تبلیغات محصولات شما را به خاطر می سپارند. هنگام طراحی لوگو به سادگی آن توجه کنید ، این نکته به صورت قابل توجهی روند کار شما را ساده تر می‌کند.

  • لوگوی ساده طرحی خاص دارد.

طراحی یک لوگوی خاص و ساده زمان زیادی را می برد. با توجه به اینکه فونت ها ، طرح ها و رنگ ها امروزه در طراحی لوگو مختلف و متفاوت است، با استفاده مناسب از این عناصر می توانید لوگویی خاص و منحصر به فرد طراحی کنید. سعی کنید از لوگوهای شناخته شده و معروف مانند نایک در طراحی لوگو ی خود استفاده نکنید ، زیرا این کار سبب می شود که مشتریان و مصرف کنندگان اعتمادشان به شما و محصولات شما کمتر شود؛ در نتیجه ،  اعتبار شرکت شما نیز کمتر می شود.

 

  • لوگوهای ساده با گذشت زمان هویت خود را حفظ می‌کنند.

یک لوگوی خوب به زمان وابسته نیست. هرچقدر که زمان بیشتری از ساخت لوگو ی شما گذشته باشد ، محبوبیت آن در بین عموم مردم نیز بیشتر می شود. می توانید از ترندهای روز در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید ، اما این ترندها با گذشت زمان محبوبیت و شهرت خود را از دست می دهند.

  • از تایپوگرافی قوی در طراحی لوگو استفاده می‌شود.

یکی از اصول مهم در طراحی لوگو ، استفاده از تایپوگرافی یا حروف چینی است. در این روش از فونت های مختلفی استفاده می شود و هر فونتی مفهوم مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال ، فونت های انگلیسی قدیمی که خواندن آنها بسیار دشوار است ، مظهر قدرت هستند. زمانی که حروف انگلیسی با فونت ریز نوشته شوند، خواندن آنها بسیار دشوار است.

برخی فونت ها در تایپوگرافی مانند San-serif  زیبایی و جذابیت خاصی به لوگوی شما می بخشد و توجه مخاطب را به آن جلب می کند. استفاده از حروف چینی و تایپوگرافی مناسب در طراحی لوگو به مهارت خاصی نیاز دارد. بنابراین، در طراحی لوگو ی خود ، فونت هایی را انتخاب کنید که به نوعی منتقل کننده پیام برند شما به مشتری و مخاطب باشد.

  • لوگوهای ساده در طراحی خود از وکتور استفاده می‌کنند.

در صورتی که طراحی لوگو ی خود را به اشخاص ماهر و حرفه ای می سپارید ، از آنها بخواهید که در طراحی لوگو ی شما از وکتور استفاده کنند. طراحی وکتور به وسیله نرم افزارهایی مانند فتوشاپ ، ایلاستریتور و یا اشکال دیگر انجام می شود. این شیوه طراحی سبب می شود که شما بتوانید از طرح هایی مطابق با سلیقه خود در طراحی لوگو استفاده کنید.

  • لوگوی ساده معنای برند شما را منتقل می‌کند.

طراحی لوگو های ساده به گونه ای است که پیام برند شما را منتقل می کند. لوگوهایی که امروزه شناخته و معروف شده اند به دلیل نام آنها نبوده است ، بلکه به دلیل انتقال صحیح پیام به مخاطب بوده است. قبل از طراحی لوگو از انتقال پیام خود به مخاطب اطمینان حاصل کنید و از دیگران نیز نظرخواهی کنید. گاهی افراد می توانند نکاتی را در طراحی لوگو به شما بگویند که ممکن است به آن توجه نکرده باشید. شرکت های بزرگ تبلیغاتی از طریق نظرخواهی از دیگران و همچنین صرف هزینه های تبلیغاتی توانسته اند در میان مردم محبوبیت به دست بیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *