تاریخچه لوگوی خودروی KIA

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه لوگوی خودروی KIA

تاریخچه لوگوی خودروی KIA

تاریخچه لوگوی خودروی KIA: شرکت خودروسازی کیا از بزرگترین و مشهورترین شرکت های خودروسازی در جهان است. کیا موتور ز شرکت خودروسازی کره ای است. دفتر مرکزی تولید این خودرو در کشور کره جنوبی قرار دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد.  این شرکت خودروسازی با ساخت و تولید دو میلیون و هفتاد و پنج هزار خودرو بزرگترین شرکت خودروسازی در کره محسوب شد.

شرکت خودروسازی کیا علاوه بر کره در کشورهای دیگر مانند ایالات متحده امریکا و چنین نیز فعالیت می کند.

لوگو ی طراحی شده در شرکت خودروسازی کیا به گونه ای است که هویت اصلی آن را معرفی می کنید. همه تولیدکنندگان لوگو ی این شرکت خودروسازی را با طرح مشکی ساده و با کلمه کیا « KIA » می شناسند. تفاوت زیادی میان این لوگو با شکل بیضی آبی فورد وجود ندارد. اما طرح لوگو ی کیا می تواند جذاب تر و زیباتر نیز شود.

این شرکت  چندین بار لوگو ی خود را تغییر داده است. آخرین تغییراتی که در لوگو ی کیا صورت گرفته مربوط به رنگ آن بود. این شرکت قصد دارد طرحی متفاوت برای لوگو ی خود طراحی کنید و طرحی جدید ایجاد کند.

شرکت کیا برای گسترش جایگاه خود در میان سایر شرکت های خودروسازی لوگوی خود را تغییر داد. طراحان لوگوی این شرکت سعی کرند با ایجاد نوشتار جدید و تغییر در اطراف لوگو ظاهر آن را زیباتر سازند.

کیا هم‌زمان با رونمایی لوگو جدیدش، شعار برندش را نیز تغییر داده است. درحالی‌که پیش‌تر از «قدرتی برای حیرت‌زده‌کردن» به‌عنوان شعار کیا یاد می‌شد، این شرکت با شعار «جنبشی که الهام‌بخش است» به‌کارش ادامه خواهد داد. نخستین‌بار چند روز پیش در سرویس مالکیت معنوی کره‌‌جنوبی به شعار جدید کیا اشاره شده بود.

برخی معتقدند که لوگویKIA  برگرفته از ماه اکتبر است که این شرکت کره ای طراحی کرده است.

این کمپانی قصد دارد با طراحی یک طرحی جذاب و هیجان انگیز بازار خود را رونق دهد.

در دسامبر سال گذشت شرکت کیا لوگو ی جدید خود را ثبت کرد. برخی معتقدند که لوگوی جدید شرکت خودروسازی کیا تنها برای خودروهای هیبرید و الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد ، در حالی که اینگونه نیست.

برند فعلی لوگوی کیا (KIA)

 

تاریخچه لوگوی خودروی KIA

 

برند فعلی کیا از سال ۱۹۹۴ بر روی محصولات آن درج شد. تا سال ۲۰۰۴ این برند بدون تغییر باقی ماند . اکنون که ۱۵ سال از ساخت این شرکت خوودروسازی گذشته است ، قصد دارد طرح لوگوی خود را تغییر دهد. در برند جدید حروف این خودرو در کنار یکدیگر قرار می گیرند. حرف  K به حرف I  و حرف I  به حرف A متصل می شود. مدیرعامل شرکت خودروسازی کیا اعلام کرده است که قرار است خودروی مفهومی (imaging) که یک خودروی جدید و مدرن است را وارد بازار کند. او در طراحی این خودرو که امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است ، از طراحی مدل های مشبه بهره گرفته است. به زودی شاهد حضور این خودرو در نمایشگاههای بین المللی خودروها هستیم.

لوگوی جدید خودروی KIA در سال ۲۰۲۱

 

تاریخچه لوگوی خودروی KIA

 

مدیر عامل شرکت خودروسازی کیا ، هو سونگ سانگ وعده داده است که تا سال ۲۰۲۵ حداقل ۱۱ خوردوی الکترونیکی تولید کند. برخی از آنها شامل کارس اوور تلوراید ، سدان K5 ، سلتوس ، سورنتو هستند که بازسازی می شوند.  هو سونگ سانگ ، طرح جدید لوگوی KIA را «طرح اس» می خواند.

این لوگو در سال ۲۰۱۹  زمانی که خودروی مفهومی خود را معرفی و رونمایی کرد معرفی شد. مدیر عامل شرکت خودروسازی کیا اعلام کرد که در سال میلادی جدید قصد دارد خودرویی با لوگو ی جدید را وارد بازار کند. در واقع ، طرح جدید لوگو ی شرکت کیا از سبک طراحی دهه های گذشته بهره گرفته است. کلمات به کار رفته در آن یعنی حروف  A -K – I  به گونه ای به یکدیگر متصل شده اند که درون یک قاب بیضی شکل قرار گرفته اند.

با رونمایی و معرفی لوگو ی جدید و رسمی شرکت خودروسازی کیا ، در آینده ای نزدیک این شرکت از این طرح برای ساخت و تولید خودروهای جدید خود استفاده خواهد کرد. این لوگو در مراسم آتش بازای در شهر اینچئون کره جنوبی رونمایی شد.

در این مراسم ، لوگو ی جدید شرکت خودروسازی کیا ، با صدها راکت به آسمان پرتاب شد. شرکت کیا از این مراسم با عنوان «نمایش هنری هماهنگ شده و هیجان انگیز» یاد می کند. این شرکت این مراسم را شروعی جدید برای برند خود می داند. نمایش هیجان انگیز مراسم آتش بازی سبب شد که به عنوان رکوردی در گینس ثبت شود. پس از آن ، رکورد «بیشترین وسایل نقیلیه ی هوایی بدون سرنشین که همزمان راکت های آتش بازی را پرتاب می کنند » از آن شرکت خودروسازی کیا شد.

تغییراتی که شرکت خودروسازی کیا در ساخت لوگو ی خود ایجاد کرده است توانست جایگاه ویژه ای برای آن در میان سایر شرکت های خودروسازی بوجود بیاورد.

طرحی که برای لوگو ی جدید شرکت خودروسازی KIA انتخاب شده است ، بسیار جذاب تر و ظریف تر از طرح قبلی است.  خط عرضی  حر « A  »  در آن دیده نمی شود. اما سایر اجزای آن به گونه ای طراحی شده اند که لوگو را در قالب یک شکل دندانه دار نشان می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *