تاریخچه لوگو بایرن مونیخ

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو بایرن مونیخ

تاریخچه لوگو بایرن مونیخ

 

لوگو بایرن مونیخ

 

باشگاه فوتبال بایرن مونیخ قدمتی ۱۱۹ ساله دارد. از سال ۱۹۶۷ تا اکنون لباس اعضای تیم این باشگاه با طرح های راه راه قرمز و سفید طراحی می شد. در سال ۱۹۹۷ نیز اعضای این تیم پیراهن سورمه ای با نوارهای قرمز به تن کردند.

بایرن مونیخ ، نام باشگاهی آلمانی است که در ایالت باواریا و در منطقه مونیخ قرار دارد. باواریا محل اصلی تشکیل تیم باشگاه بایرن مونیخ است. باشگاه بایرن مونیخ از موفق ترین و قدرتمندترین باشگاه فوتبال آلمان محسوب می شود. این باشگاه ، هم اکنون در سطح جهانی ، رتبه سوم را به دست آورده است. در این مقاله تاریخچه لوگو بایرن مونیخ را به شما می گوییم.

در طی این ساله ها با وجود تغییراتی که در لوگو ی باشگاه بایرن مونیخ صورت گرفت ، رنگ قرمز یکی از اجزای جدانشدنی این لوگو محسوب می شد. تاریخچه لوگو بایرن مونیخ با تغییرات زیادی همراه بوده است ، اما اجزای اصلی آن همچنان بدون تغییر باقی ماند.
در لوگوی این باشگاه ،  از ابتدا عبارت  Bayern وجود داشت.

در دهه ۲۰ میلادی ، باشگاه بایرن مونیخ از طرحی در لوگو ی خود استفاده کرد که در آن از چهار حرف F، C، B و M که ابتدای عبارات ( باشگاه فوتبال بایرن مونیخ ) در آن وجود داشت و  با وجود تغییرات زیادی در لوگو ی این تیم ، این عبارت هنوز بر روی لوگو باشگاه بایرن مونیخ وجود دارد.

در سال ۱۹۵۴ میلادی لوگو باشگاه بایرن مونیخ با تغییرات اساسی مواجه شد. در طرح این لوگو ، عبارت  C.BAYERN به رنگ سفید درون یک دایره قرمز رنگ قرار گرفت.

در سال ۱۹۶۰ میلادی ، طرح لوگوی این باشگاه مجددا تغییر کرد و رنگ های آبی و سفید نیز به دایره این لوگو اضافه شدند.

در سال ۱۹۷۰  تغییراتی در لوگو باشگاه بایرن مونیخ صورت گرفت که به طرح امروزی آن شباهت زیادی دارد ؛ تنها تفاوت آن با طرح امروزی لوگوی بایر مونیخ این است که در مقابل عبارت مونیخ دو حرفE  و V  نیز وجود دارد که به معنای باشگاه ثبت شده بود.

در سال ۱۹۹۶ لوگوی باشگاه بایرن مونیخ ، شکل نهایی خود را به دست آورد. در همین سال ، دایره لوگو و حلقه قرمز درون آن ، مقداری بزرگ تر شد. حروف داخل لوگوی باشگاه نیز بزرگتر و بولدتر شدند. افزایش اندازه و ابعاد حروف و اجزای لوگوی باشگاه بایر مونیخ سبب افزایش خوانایی لوگو شد.

از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۱۷ لوگوی باشگاه بایرن مونیخ با تغییرات بسیار کمی به شکل امروزی خود تبدیل شد.  در سال ۲۰۱۷  لوگو باشگاه بایرن مونیخ از طرح جدید خود رونمایی کرد. در این طرح فونت و نوشتار لوگو بایر مونیخ تغییر کرد و رنگ قرمز حلقه دور نشان باشگاه ، پر رنگ تر شد.

تاریخچه لوگو بایرن مونیخ به گونه ای است که با وجود تغییراتی که در آن صورت گرفته است ، شباهت هایی نیز به طرح جدید و فعلی لوگوی بایرن مونیخ دارد. این شباهت ها شامل موارد زیر است:

  • طرح لوگوی آن همیشه به شکل یک دایره بود و عبارت بایرن مونیخ در قسمت قرمز رنگ دایره دیده می شود.
  • لوزی های آبی و سفید در میان دایره ها دیده می شود که در طرح فعلی آن ، تنها تعداد آن ها تغییر کرده است.
  • در قسمت بالای لوگو بایرن مونیخ ، ۴ ستاره وجود داشت که بیانگر کسب ۲۷ مقام قهرمانی در بوندس لیگا می باشد.

فونت مورد استفاده در لوگو بایرن مونیخ

فونت مورد استفاده در این لوگو  Vectora Black است . این فونت برای اولین بار به وسیله شخصی به نام طراحی شد و در لوگو باشگاه بایرن مونیخ مورد استفاده قرار گرفت .

تحلیل و بررسی رنگ های لوگو بایرن مونیخ

تیم باشگاه بایرن مونیخ از ابتدا از رنگ های قرمز و سفید در پیراهن و لوگوی خود استفاده می کرد. در برخی موارد نیز بایرن از لباس های مشکی و آبی در بازی های خود استفاده می کرد.

لباس خارج از خانه بایرن همواره روند مشخصی نداشته و رنگ‌های سفید، سیاه، آبی ، سبز و طلایی  نیز در آن استفاده شده‌اند.

لوگو بایرن مونیخ از سه رنگ قرمز ، آبی و سفید تشکیل شده است. این رنگ‎ها، علاوه بر لوگوی باشگاه، در لباس‎های ورزشی تیم بایرن مونیخ نیز مورد استفاده قرار گرفته اند.

هر کدام از این رنگ ها معنا و مفهوم خاص خود را دارند که در این جا آنها را بیان می کنیم.

رنگ قرمز

این رنگ معرفی کننده منطقه باواریا در کشور آلمان است و از رنگ های اصلی لوگوی باشگاه بایرن مونیخ محسوب می شود. با وجود تغییراتی که در لوگو بایرن مونیخ صورت گرفت ، رنگ قرمز همچنان باقی مانده است.

رنگ آبی

این رنگ ، همچنان یکی از رنگ های اصلی لوگوی بایرن مونیخ محسوب می شود.

رنگ سفید

این رنگ ، از رنگ های اصلی لوگوی بایرن مونیخ است و نمادی از منطقه باواریا در آلمان محسوب می شود. باواریا محل اصلی تشکیل باشگاه بایرن مونیخ می‎باشد.

اندازه و ابعاد لوگو باشگاه بایرن مونیخ

با توجه به اینکه شکل و طرح این لوگو به صورت دایره است ، تغییر سایز و ابعاد آن به راحتی انجام می شود. طراحان لوگو بایرن مونیخ ، این لوگو را در اندازه ها و ابعاد ۵۱۲*۵۱۲ و یا ۲۵۶*۲۵۶ طراحی کرده اند.

لایه های به کار رفته در لوگو بایرن مونیخ

لوگوی این باشگاه به صورت لایه باز طراحی شده است و فرمت های آن به صورت

AI , PNG , EPS و SVG می باشد. طرح این لوگو را می توانید در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ و ایلستریتور استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *