تاریخچه لوگو لوییس ویتون

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو لوییس ویتون 

لوگو لوییس ویتون 

 

تاریخچه لوگو لوییس ویتون

 

لوییس ویتون (Louis Vuitton) که به اختصار ال وی خوانده می شود ، شرکت تولید کننده کالاهای لوکس خانگی در فرانسه است. این شرکت در سال ۱۸۵۴ به وسیله شخصی به نام لویی ویتون تاسیس شد.

شرکت لوییس ویتون طیف گسترده ای از کالاهای لوکس را بر عهده گرفت. محصولات این شرکت شامل : لباس های آماده ، ساعت ، کفش ، طلا ، جواهر ، عینک آفتابی ، انواع چمدان و کیف ریال کالاهای چرمی ، نوشت افزار و… می باشد.

تاریخچه لوگو لوییس ویتون جالب و خواندنی است. داستان این برند اینگونه آغاز می شود که در سال ۱۸۳۷ پسربچه ای به نام لویی ویتون با پای پیاده به پاریس رفت و صنعت جعبه سازی و بسته بندی را یاد گرفت. در آن زمان ، قطار ، قایق و کالسکه ابزارهای حمل و نقل افراد بودند. مسافران برای حمل کالاهای خود آن ها را در جعبه هایی قرار می دادند و بسته بندی می کردند تا بتوانند از کالاها و وسایل خود مراقبت کنند.

لویی ویتون اصول اولیه جعبه سازی را یاد گرفت و مهارت زیادی در این زمینه کسب کرد. او به مدت ۱۷ سال در زمینه جعبه سازی آموزش دید تا توانست به مهارت زیادی در ساخت صنایع دستی و مخصوصا چمدان برای مشتری ها و مسافران دست پیدا کند. پس از آن توانست کارگاهی برای تولید و ساخت چمدان برای خود راه اندازی کند.

در واقع ، لوگو لوییس ویتون ، فعالیت خود را با ساخت چمدان آغاز کرد. لویی ویتون در سال ۱۸۵۸ اولین چمدان تریانون خاکستری خود را با استفاده از کرباس (نوعی پارچه که در ساخت بوم نقاشی استفاده می‌شود) تولیدو به بازار عرضه کرد. چمدان لویی ویتون وزن خیلی کمی داشت و لایه زیرین آن تخت و صاف بود و به راحتی قابلیت حمل و نقل داشت. تخت و صاف بودن چمدان لویی ویتون منحصر به فرد بود ، زیرا چمدان ها در آن زمان ، لایه بالایی شان گرد بود تا آب بر روی آن ها جمع نشود ، به همین دلیل ، حمل و نقل آن ها برای مسافران سخت بود. به همین دلیل ، لویی ویتون لایه زیرین چمدان های خود را تخت و صاف طراحی کرد. سرانجام ، لویی ویتون ، لوگو لوییس ویتون را راه اندازی کرد  و شروع در سال ۱۸۵۹ نخستین کارگاه خود را  افتتاح کرد.

او کار خود را ابتدا با ۲۰ کارمند آغاز کرد و در سال ۱۹۰۰ تعداد کارمندان شرکت لویی ویتون به ۱۰۰ نفر رسید و در سال ۱۹۱۴ به ۲۲۵ کارگر رسید.  برند لوییس ویتون در سال ۱۸۶۷ در نمایشگاه جهانی در پاریس شرکت کرد. لوگو لوییس ویتون در همان سال ، طرحی متمایز و متفاوت داشت و  از همان طرح در ساخت و تولید چمدان های خود استفاده کرد.

در سال ۱۸۷۶ ، برند لوییس ویتون شروع به تولید چمدان هایی با چهارخانه های کرم و قهوه ای نمود. در سال ۱۸۸۵ برند لوییس ویتون ، نخستین فروشگاه خود را در شهر لندن در خیابان آکسفورد افتتاح کرد. در همین سال لویی ویتون ، طرح نهایی لوگو لوییس ویتون را انتخاب کرد و آن را بر روی محصولات خود درج کرد تا دیگران نتوانند از طرح آن ها تقلید کنند.

ساخت قفل‌های Tumbler به وسیله لویی ویتون

در سال ۱۹۰۰ میلادی ، افراد مختلف از چمدان های برند لوییس ویتون استفاده می کردند و  با این حال ، در اغلب موارد این چمدان ها مورد دزدی قرار می گرفت. به همین دلیل ، لویی ویتون تصمیم گرفت قفل هایی برای چمدان های خود طراحی کند و به مشتریان خود کمک کند که بتوانند از کالاهای خود در چمدان هایشان محافظت کنند.

در سال ۱۸۸۶ لویی ویتون به همراه پسر خود جورج ویتون ، از قفل هایی برای چمدان های خود استفاده کردند. آن ها شروع به ساخت و توسعه قفل های خود کردند و سرانجام ، جورج ویتون توانست انقلابی در زمینه تولید چمدان های قفل دار به وجود بیاورد.

لویی ویتن در سال ۱۸۹۲ در گذشت و جورج ویتون ، پسر او ، مدیریت شرکت لوییس ویتون را بر عهده گرفت. جورج پس از مرگ پدرش ، شرکت لوییس ویتون را به یک شرکت جهانی تبدیل کرد و محصولات شرکت را در سال ۱۸۹۳ در نمایش جهانی شیکاگو به نمایش گذاشت.

در سال ۱۸۹۶ لوگو لوییس ویتون به صورت گل های چهار برگ و حروف LV  بر روی تمام کالاهایش ثبت کرد. با طراحی لوگو لوییس ویتون ، محصولات دیگر نتوانستند از روی این برند کپی برداری کنند. در همین سال ، جورج ویتون به آمریکا رفت و محصولات شرکت خود را در شهرهای نیویورک ، فیلادلفیا و شیکاگو به فروش رساند.

در سال ۱۹۰۱ برند لویی ویتون ، کیف جدیدی را وارد بازار کرد که از چمدان کوچک تر بود و به صورتی طراحی شده بود که در داخل چمدان بتواند نگهداری شود.

در همین سال ، برند لوییس ویتون به یکی از بزرگ ترین فروشگاه های عرضه کننده محصولات مسافرتی شناخته شد. شرکت لوییس ویتون توانست شعبات زیادی در  بمبئی ، واشنگتن ، لندن ، اسکندریه و بوئنوس آیرس افتتاح کند.  جورج ویتون در سال ۱۹۳۶ درگذشت و پسرش گاستون لویی اداره شرکت لوییس ویتون را به عهده گرفت.  در سال ۱۹۷۷ شرکت لوییس ویتون توانست به درآمد سالیانه ۱۰ میلیون دلار دست پیدا کند.

امروزه لوگو لوییس ویتون یکی از برندهای پیشرو در زمینه مد شناخته شده است. شرکت لوییس ویتون از سال ۲۰۰۶-۲۰۱۲ به عنوان یکی از مهم ترین و با ارزش ترین برندهای تجاری در زمینه ساخت کالاهای لوکس در جهان شناخته شد. ارزش این برند در سال ۲۰۱۲ میلادی به  ۲۵٫۹ میلیارد دلار رسید.

شخصی به نام برنا آرنو که ثروتمندترین شخص در اروپا شناخته شده است ، مالک لوگو لوییس ویتون شناخته شده است. او از طرف شرکت ال و ام هاش ۴۲٪ از سهام این شرکت را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *