تاریخچه لوگو Gucci

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه لوگو  Gucci

تاریخچه لوگو  Gucci

 

تاریخچه لوگو گوچی Gucci

 

تاریخچه لوگو Gucci: گوچی (Gucci) یک شرکت ایتالیای در زمینه صنعت مد و کالاهای چرمی است. این شرکت ، زیرمجموعه ای از شرکت فرانسوی کرینگ به شمار می رود. شرکت گوچی در سال ۱۹۲۱ به وسیله شخصی به نام گوچیو گوچی تاسیس شد. در حال حاضر ، دفتر مرکزی این شرکت در شهر فلورانس ایتالیا قرار دارد.

تاریخچه آرم گوچی (Gucci)

این شرکت در سال ۱۹۲۱ در فلورانس ایتالیا تاسیس شد.  در سال ۱۹۸۳ ، گوچی شرکت خود را به شهر رم منتقل کرد.  در سال ۲۰۰۵ گوچی توانست قراردادی با سازمان یونیسف منعقد کند که بخشی از درآمد خود را در اختیار سازمان یونیسف برای زنان و کودکان آسیا و آفریقا قرار دهد.  شرکت گوچی ، طرفدار حقوق زنان است و هر ساله اقداماتی برای حمایت از زنان انجام می دهد. در سال ۲۰۰۹ شرکت گوچی توانست رتبه چهل و یکم از میان صد شرکت برتر را به دست بیاورد.

لوگو گوچی به شکل دو حرف G در کنار یکدیگر طراحی شده است.

محصولات و طرح های برند گوچی بی نظیر هستند. از محصولات این برند می توان به چرم های نادر و با کیفیت اشاره کرد. شرکت گوچی در تولید محصولات خود خلاقیت و ظرافت زیادی به خرج داده است و به همین دلیل توانسته است به شهرتی جهانی دست پیدا کد.

برخی می گویند علت قرار گرفتن دو حرف G در لوگو گوچی به دلیل نام موسس آن ( گوچیو گوچی) است.  گوچیو گوچی ، صاحب ۶ فرزند بود و پسران او پس از او مدیریت شرکت گوچی را بر عهده گرفتند.

امروزه لوگو گوچی ، از پرفروش ترین برندها در کشور ایتالیا به شمار می رود.  سهام شرکت گوچی در بازار بورس ، ۲۲ دلار بود  و پس از مدتی سهام آن بسیار رشد کرد و سود خوبی را نصیب سهامداران این شرکت کرد.

هم اکنون لوگو گوچی ، یک موزه بسیار زیبا و لوکس به مساحت ۱۷۱۵ متر مربع دارد که در کشور ایتالیا قرار گرفته است. در این موزه می توانید از کفش های کالج گوچی که موکازین نام دارد ، دیدن کنید. این کفش ها به عنوان اثر هنری نمادین در موزه مت گالا به شمار می روند.

نکته جالب در مورد لوگو گوچی این است که ، گوچیو گوچی زمانی که ۴۰ سال داشت ، این برند را تاسیس کرد. گوچیو گوچی ، در سال ۱۹۵۳ در ۷۳ سالگی درگذشت. او توانست برند گوچی را رشد و گسترش دهد و به یک غول در دنیای مد و پوشاک تبدیل شود.

پسران گوچیو گوچی نیز توانستند برند گوچی را به افراد زیادی معرفی کنند. لوگو گوچی دارای دو رنگ سبز و قرمز است ، تداعی کننده برند گوچی است و همه مردم جهان این برند ایتالیایی را به خوبی می شناسند.

پسران گوچی در اوایل سال ۱۹۷۰ میلادی با شرکت های خودروسازی مانند امریکن موتورز (American Motors) در زمینه ساخت و تولید صندلی های چرمی همکاری کردند.

قبل از سال ۱۹۷۰ محصولات برند گوچی محدود به کیف های دستی ، کیف های دوشی ، چمدان و کالاهایی مانند این دست بود. پس از آن ، خط تولید محصولات گوچی گسترش یافت.

سرانجام ، مدیران و تولید کنندگان این برند ، به تولید و ساخت محصولاتی مانند عطر و ادکلن پرداختند. در سال ۱۹۷۰ شرکت گوچی نخستین عطر و ادکلن خود را تولید کرد. با ساخت و تولید این عطر ، لوگو گوچی به فروشگاه های شهرهایی مانند : پاریس ، هیلز ، هنگ کنگ و توکیو نیز راه پیدا کرد.

به این ترتیب ، محصولات مختلف لوگو گوچی با موفقیت های زیادی تولید شد و طرفداران زیادی به خود جلب کرد. در سال ۱۹۸۰ برند گوچی شروع به تولید و ساخت لباس ها و مجموعه های مختلف مد و فشن (Florentine) پرداخت و در این زمینه نیز به موفقیت های زیادی دست پیدا کرد.

برند گوچی توانست مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند و تغییرات زیادی را در زمینه ماشین های مجلل و جذاب به وجود بیاورد.

شرکت گوچی با وجود پیشرفت های زیاد ، باز هم نتوانست مسیر صعودی را طی کند و به ورشکستگی نیز رسید ، اما پسران گوچی توانستند سبب رشد و شکوفایی این شرکت شوند.

 طراح لوگو گوچی

تاریخچه لوگو Gucci: شخصی به نام تام فورد جوان توانست با طراحی مناسب لوگو گوچی ، این شرکت را از بحران نجات دهد و سبب موفقیت و گسترش شرکت گوچی شود. با وجود تام فورد شرکت گوچی در عرصه مد و پوشاک توانست به موفقیت های زیادی دست پیدا کند.

در سال ۲۰۰۳ شرکت کرینگ فرانسوی ، نیمی از سهام شرکت گوچی را خریداری کرد ، در این زمان تام فورد از همکاری با برند گوچی منصرف شد و به تاسیس برند خود با نام فورد اقدام کرد.

افتخارات لوگو گوچی

شرکت گوچی در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ یه یکی از ۱۰۰ برند برتر در جهان تبدیل شد.

در سال ۲۰۱۳ اعتبار لوگو  گوچی که به صورت دو حرف  G در کنار یکدیگر بود ، به ۲٫۴ میلیارد تخمین زده شد.

این برند ، به پرفروش ترین برند ایتالیایی تبدیل شد. در سال ۱۹۳۰ گوچیو گوچی با الهام از مسابقات اسب سواری که یک تفریح بسیار خوب به شمار می رفت ، شروع به ساخت و تولید محصولات چرمی برای سوارکاران گرفت. این محصولات به شکل فلزاتی شبیه به رکاب اسب بودند.

در سال ۱۹۳۲ گوچی یک کفش با پاشنه تخت و مخصوص پیاده روی را تولید کرد. این کفش با طلا آب کاری شده بود و به عنوان تنها کفش در نمایشگاه و موزه هنر مدرن نیویورک به شمار می‌رود. از زیر مجموعه های لوگو گوچی می توان به Bottega Veneta ،Yves Saint  اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *