تلفن VoIP چیست و چگونه کار می کند؟

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تلفن گویا

تلفن VoIP چیست؟

کابل های تلفن، گوشی ها و مدارها را فراموش کنید. به لطف فناوری VoIP، تا زمانی که به اینترنت متصل هستید، می توانید هر زمان و هر کجا که بخواهید تماس برقرار کنید.  برخلاف تلفن‌های سنتی که به سیم‌کشی مسی وابسته است، تکنولوژی ویپ  تماس‌ها را با استفاده از همان اتصال پهنای باند اینترنت ارائه شده توسط روتر یا شبکه Wi-Fi منتقل می‌کند و می‌‌توانید از طریق کامپیوتر، تلفن هوشمند یا تبلت خود تماس بگیرید یا به تماس‌های ورودی پاسخ دهید. از آنجا که برای برقراری تماس می‌توانید از هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت دارد استفاده کنید، دیگر نیازی به خرید تجهیزات اضافی نیست.

اما ویپ (voip ) دقیقا چیست و چگونه کار می کند؟ و مهمتر از آن: چگونه ارائه دهنده تلفن ابری مناسب انتخاب کنیم ؟

تلفن ویپ چیست و چگونه کار میکند ؟

به بیان ساده، VoIP (پروتکل صوتی از طریق اینترنت) به شما امکان می دهد به جای تلفن ثابت سنتی از طریق اینترنت تماس برقرار کنید.

انواع خدمات ویپ :

  • سرویس ویپ خانگی
  • سرویس ویپ مبتنی بر سرورهای ابری

در این مقاله، تمرکز اصلی ما روی فناوری تلفن گویا ابری  است. این  راه حل تلفن تجاری است که به جای سخت افزار داخلی روی سرور ابری هیدیکما میزبانی می شود.

VoIP مانند هر داده دیگری که از طریق اینترنت ارسال می کنید به طور مثال ایمیل ها عمل می کند. صدای شما را با استفاده از کدک ها به سیگنال دیجیتال (data packets ) تبدیل می کند و آن را از طریق یک شبکه IP (پروتکل اینترنت) ارسال می کند. شما می توانید بسته های VoIP را از طریق هر شبکه سازگار با VoIP، مانند شبکه محلی (LAN) انتقال دهید.

مطالعه کنید   ۷ روشی که سانترال ابری می تواند به کسب و کارها کمک کند تا سبز بمانند

در انتها، بسته‌های داده دوباره به صدا تبدیل می‌شوند و ارتباط بین دو یا چند نفر را ممکن می‌سازند.

بنابراین، این راه کار به شما این  امکان را می دهد که از طریق  رایانه، تلفن های همراه هوشمند  تلفن سخت افزاری و یا سایر دستگاه های مبتنی بر IP ، از طریق اینترنت تماس برقرار کنید. در تلفن گویا ابری هیدیکا این امکان وجود دارد تا تماس هایی که به داخلی های شما وارد می شود در صورتی که پاسخگو نباشید تماس به شماره تلفن همراه هدایت شود واز طریق تلفن همراه پاسخگوی مشتریانتان باشید
یک سیستم تلفن ابری  VoIP تمام داده های شما را در فضای ابری ذخیره می کند که می توانید از طریق داشبورد (پرتال )  آنلاین مدیریت و  نظارت کنید. در این داشبورد، می توانید لیست مخاطبین خود را نیز تغییر دهید و تنظیمات مربوط به داخلی ها  ، آهنگ انتظار ، تنظیم شیفت کاری ، داخلی ها را مدیریت و نظارت کنید .

مزایای استفاده از تلفن ابری  VoIP از طریق تلفن ثابت

چرا بسیاری از کسب و کارها (استارتاپ ها ، فروشگاه ها ، شرکت ها ، سازمان ها  و ادارات ) از تلفن های سنتی وپرهزینه به تلفن های ابری روی  می آورند ؟

ما بهترین دلایل اصلی بهره مندی از تلفن ابری را برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم .

تلفن ابری VoIP ارزان تر از تلفن ثابت معمولی است 

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که چگونه می توانید با تغییر تلفن ثایت معمولی به تلفن ابری VoIP فروش بیشتری داشته باشید، بیایید بررسی کنیم که چگونه به شما کمک می کند هزینه ها را کاهش دهید.

  • اول از همه، VoIP از بستر اینترنتی موجود برروی تلفن همراه شما بدون  نیاز به سیستم جداگانه، سخت افزار خارجی و سیم های مسی گران قیمت برای برقراری ارتباط تلفنی استفاده می کند.
  • اگر درچندین کشور شعبه و نمایندگی دارید ، تماس های بین المللی و از راه دور معمولاً با خدمات تلفن ابری VoIP بسیار ارزان تر هستند. از آنجایی که به سیم های تلفن وابسته نیستید وبستر آن اینترنت است ، نرخ تماس بین المللی ۷۰درصد ارزان تر از تلفن های معمولی خواهد بود
مطالعه کنید   فروش b2b با تلفن ابری

تلفن ابری هیدیکا همچنین به شما این امکان را می دهد کار خود را به صورت کاملا زمان بندی و دیجیتالی  بهینه کنید. با کاهش منابع و زمان تلف شده برای کارهای پرزحمت، هزینه های ماهانه خود را کاهش دهید. اما چگونه می توان وظایف را با تلفن ابری (Voip ) مدیریت کرد؟

تلفن Voip به شما کمک می کند کارهای خود را تنظیم و بهینه کنید

از آنجایی که تماس های VoIP از طریق اینترنت انجام می شود، بسترهای زیادی برای دیجیتالی شدن و اتوماسیونی شدن  فراهم می کند و سهولت کار را برای همه اعضای تیم آسان تر می کند.

بااستفاده از تلفن ثابت معمولی شما فقط یک تماس می توانید داشته باشید در حالی که با تلفن ایری  شما را تنها به یک شماره تلفن VoIP محدود نمی کند. این فناوری به شما این  امکان را  می دهد چندین درخواست را با شماره تلفن های مختلف به طور همزمان مدیریت کنید.

تلفن ابری هیدیکا  طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها وامکانات را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند هزینه‌ها را کاهش دهید ، تیم خود را کارآمدتر آموزش دهید هم چنین به افزایش فروش محصولات و خدماتتان کمک چشمگیری خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *