طراحی لوگوی خودرو

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی لوگوی خودرو

طراحی لوگوی خودرو

لوگوی طراحی شده برای هر خودرویی تاریخچه و داستان مخصوص به خود را دارد. تولید کنندگان و سازندگان این خودرو های برای افزایش محبوبیت و فروش محصلوات خود از لوگو های مخصوص به خود استفاده می کنند. طرح به کار رفته در این لوگو معرف شرکت و برند محصول است.

معمولا  شکل لوگوی خودروها ساده طراحی می شود. طرح و شکل برند نشان دهنده ارزش ها ، اعتبار و اصول و قوانین شرکت است.  معمولا در طراحی لوگو ی خودروها ترکیب اسم ، نوع فعالیت حرف نخست نام خودرو ، نام شرکت و رنگ مخصوص به آن استفاده می شود. انتخاب رنگ مناسب نیز اعتبار و جذابیت خاصی به لوگوی خودرو می بخشد. سعی کنید از طرح و رنگی در لوگو ی خود استفاده کنید که پاسخگوی نیاز مشتریان و معرف خدمات شما به آنها باشد.

شیوه و سبک طراحی لوگو ی خودرو نشان دهنده فرهنگ آن جامعه در صنعت خودروسازی است. از آنجا که از صنعت خودروسازی به قلب صنایع یاد می شود ، طراحی لوگو نیز در آن اهمیت زیادی دارد.

معرفی برخی لوگوهای خودروهای معروف و شناخته شده

لوگوی خودروی مرسدس بنزن  (Mercedes Benz)

 

طراحی لوگوی خودروی مرسدس بنزن (Mercedes Benz)

 

این لوگو در سال ۱۹۳۳ طراحی شد. علت نام این لوگو از نام دختر کارل بنز (موسس شرکت کارل بنز) گرفته شده است. در این لوگو ستاره سه پری طراحی شده است. مفهوم آن تسلط بر زمین ، دریا و آسمان است. شعار درج شده بر روی این لگو با عنوان the best or nothing به معنی یا بهترین یا هیچ چیز است. طرح جدید این لوگو به صورت دایره ای به دور یک ستاره است که در سال ۱۹۳۷ طراحی شد.

لوگوی خودروی بی ام دبلیو  (BMW)

 

طراحی لوگوی خودروی بی ام دبلیو (BMW)

 

شرکت بی ام دبلیو قبل از تولید خودرو ، طراح پروانه موتورهای هواپیما بود. تصویر درج شده بر روی لوگو برگرفته از تصویر ملخ هواپیما (پروانه هواپیما) هنگام حرکت است. یک بخش از رنگ این لوگو آبی است. رنگ آبی نشان دهنده رنگ آسمان است. برخی نیز شکل و رنگ آن را برگرفته از رنگ و فرم پرچم بایرون می دانند.

لوگوی خودروی تویوتا (TOYOTA)

 

طراحی لوگوی خودروی تویوتا (TOYOTA)

 

این لوگو از سه شکل بیضی تشکیل شده است. این سه شکل بیانگر رضایت مشتری ، کیفیت مناسب محصول و تکنولوژی به کار رفته در آن است. در زبان ژاپنی «Toyo» به معنای «فراوانی» و «ta» به معنای برنج است. برخی فرهنگ ها نیز معتقدند که این لوگو نمایانگر فراوانی و ثروت است.

این شرکت خودروسازی در سال ۱۹۳۷ تاسیس شد و نام آن ابتدا تویودا بود ، سپس به تویوتا تغییر یافت. از آنجا که این کلمه با هشت حرکت نوشته می شد ، ژاپنی ها آن را خوش یمن می دانستند به همین دلیل به تویوتا تغییر دادند. برخی به اشتباه تصور می کنند که شکل این لوگو به صورت گاوچرانی است که کلاهی بر سردارد در صورتی که مفهوم لوگو ی تویوتا همان معنای بنز را دارد.

لوگوی خودروی آئودی(Audi)

 

طراحی لوگوی خودروی آئودی(Audi)

 

تصویر طراحی شده بر روی لوگو ی خودروی آئودی به صورت چهار حلقه طراحی شده است. این طرح ، نشان دهنده همکاری ۴ شرکت در ساخت این خودرو است. امروزه این شرکت یکی از بهترین و مشهورترین برندهای خودروسازی است. شرکت های همکار در ساخت این برند عبارتند از: آئودی ، دی کی دبلیو ، هورش و واندرر

لوگوی خودروی  رنو (renault)

 

طراحی لوگوی خودروی رنو (renault)

 

رنو محصول کشور فرانسه است. نماد به کار رفته در آن شبیه به الماس است.  این خودرو اولین بار در سال ۱۸۹۸ توسط لوییز ساخته شد. ابتدا شکل لوگو به صورت دایره بود. در سال ۱۹۲۲ قسمت میانی آن برای جابه جایی مسیر ورود و خروج هوا بریده شد. سرانجام در ال ۱۹۲۵ بقه صورت لوزی تغییر یافت. شکل این لوگو امروزه به صورت لوزی است.

لوگوی خودروی هیوندای (hyundai)

 

طراحی لوگوی خودروی هیوندای (hyundai)

 

شرکت هیوندای ابتدا در زمینه ساخت و تولید موتور خودرو فعالیت داشت. در ساخت لوگو ی این شرکت از شکل بیضی و حرف انگلیسی H  که حرف اول این شرکت است ، استفاده شده است.  طراحی حرف H  به گونه ای است که با شکل بیضی آن مطابقت و هماهنگی داشته باشد.

 لوگوی خودروی مازراتی (Maserati)

 

طراحی لوگوی خودروی مازراتی (Maserati)

 

نام مازراتی برگرفته از نام شهری به نام بولونیا در ایتالیا است. این شرکت ایتالیایی در سال ۱۹۱۴ به وسیله برادران مازراتی شروع به فعالیت کرد. طراحی این لوگو بر اساس شکل ، طرح و نماد شهر بولونیا در ایتالیا صورت گرفته است. امروزه شرکت خودروسازی مازراتی تحت نظر شرکت خودروسازی فیات در شهر مودنا (شهری در ایتالیا) فعالیت می کند.

لوگوی خودروی مزدا (mazda)

 

طراحی لوگوی خودروی مزدا (mazda)

 

شرکت خودروسازی مزدا به وسیله فردی به نام مزدا جوجیز و ماتسودا تاسیس شد. گفته شده است که این دو شخص علاقه زیادی به زرتشت داشته اند. به دلیل علاقه و احترام آنها به دین زرتشت نام خودروی خود را مزدا که برگرفته از نام اهورامزداست، گذاشتند. بالهای قرار گرفته بر روی آن نیز برگفته از بالهای اهورامزدا در دین زرتشت است. برخی نیز معتقدند که طرح لوگو ی خودروی مزدا مانند یک گل لاله خوش فرم است که بالهای خود را باز کرده است. عده ای نیز معتقدند که در فرهنگ ژاپن عدد هفت نشان دهنده ابتکار ، درک هدف و لطافت است ، به همین دلیل لوگو ی این خودرو به شکل عدد هفت طراحی شده است.

لوگوی خودروی سیتروئن (citroen)

 

طراحی لوگوی خودروی سیتروئن (citroen)

 

سازنده این خودرو شخصی به نام آندره سیتروئن است. آندره سیتروئن کار ساخت خودرو را ابتدا با تولید چرخ دنده آغاز کرد. دو علامت رو به بالا در این لوگو نشان دهنده چرخ دنده های ساخه شده توسط سیتروئن است. قرار گرفتن حالت این چرخ دنده ها به سمت بالا بیانگر پیشرفت این شرکت در آینده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *