طراحی لوگو باغ وحش

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی لوگو باغ وحش

طراحی لوگو باغ وحش

 

طراحی لوگو باغ وحش

 

امروزه در همه حرفه ها و مشاغل از طراحی لوگو استفاده می شود. هر حرفه ای با توجه به نوع کسب و کار خود ، لوگوی خود را طراحی می کند. در مشاغل مختلف از تکنیک های مختلفی در طراحی لوگو استفاده می شود. به عنوان مثال ، در طراحی لوگو باغ وحش از تصاویر و نمادهای انتزاعی و مفهومی استفاده می شود.

از ویژگی های نمادها و سمبل های انتزاعی این است که لوگوی شما را معنادار جلوه می دهند. شما با نگاه اول به این لوگوها می توانید به معنا مفهوم و هدف طراح لوگو پی ببرید.

طراحان ماهر در طراحی لوگو ها از تصاویر و اشکال مرتبط با حوزه کسب و کار استفاده می کنند. به عنوان مثال در طراحی لوگو باغ وحش از تصویر یک شیر ، درخت ، گوریل ، ماهی و … استفاده می کنند. این ایده سبب می شود که کاربران دقت بیشتری در لوگوی شما به خرج دهید و عنوان لوگوی شما در ذهن افراد ماندگار شود.

نکته مهم در طراحی لوگو باغ وحش این است که همیشه یک فضای خالی و یک فاصله میان اجزای لوگوی خود ایجاد کنید. به عنوان مثال ، میان تصاویر و نوشتار لوگو یک فاصله ایجاد کنید.

می توان گفت که فضای منفی ، به فضایی گفته می شود که به صورت واضح و مستقیم طراحی نمی شود و از طریق کنار هم قرار دادن اجزا و عناصر مرتبط با اهداف لوگو ایجاد می شود.

استفاده از این فضا سبب می شود که لوگوی شما از میان لوگوهای دیگر متمایز شود.

فضای لوگوی باغ وحش خود را می توانید به صورت منفی یا به صورت مثبت طراحی کنید. به عنوان مثال ، در لوگوی باغ وحش پیتسبورگ ، از فضای منفی در طراحی لوگو ی آن استفاده شده است. باغ وحش پیتسبورگ در پنسیلوانیا قرار دارد.

در لوگوی باغ وحش پیتسبورگ  The Pittsburgh Zoo  فضای مثبت و خلاقانهی ای نیز دیده می شود. به عنوان مثال ، در این لوگو شما تصویر درختی را می بینید و سپس تصویر سر یک شیر و یک میمون را می بینید که به یکدیگر نگاه می کنند.

در اطراف دو درخت یک گوریل و یک شیر به همراه چند ماهی دیده می شود.  هدف طراح لوگوی باغ وحش پیتسبورگ ، در واقع ترسیم درخت است ، اما می توانید تصویر چند حیوان را نیز در آن مشاهده کنید. در واقع ، هدف طراحی از طراحی این لوگو ایجاد یک فضای منفی با استفاده از تصویر حیوانات است. برای اینکه لوگوی باغ وحش شما جذابیت زیادی پیدا کند ، از تصاویر و اشکال انتزاعی و مفهومی استفاده کنید.

به عنوان مثال ، در لوگو باغ وحش پیتسبورگ ، شیر نماد پیشروی و سردمداری در حوزه کسب و کار و پرندگان ، نشان دهنده اوج و پیشرفت حوزه کاری است. تصویر لوگوی ماهی نیز به گونه ای است که خلاقیت طراحی لوگو را در انتقال معنی لوگو نشان می دهد.

در این لوگو ، طراح با استفاده از حرف لاتین H توانسته است مفهوم و معنای لوگو را انتقال دهد.

ساختمان های به کار رفته در این لوگو ، موقعیت مکانی لوگو را به خوبی به نمایش گذاشته اند.

در طراحی لوگو باغ وحش می توانید از تکنیک های زیر استفاده کنید:

  • با استفاده از تصویر حیوانات می توانید زیبایی بصری و نام برند خود را به کاربران نشان دهید.
  • می توانید از حروف فارسی و یا لاتین برای لوگو استفاده کنید. به عنوان مثال ، شرکت کنتیننتال که تولید کننده تایر خودرو است ، از دو حرف لاتین C و     O در لوگوی خود استفاده کرده است.
  • از تصاویر و شکل ها در طراحی لوگو باغ وحش به صورت خلاقانه استفاده کنید ، به عنوان مثال ، می توانید حروف لاتین را به صورت لبخند در لوگوی خود طراحی کنید.
  • از نمادها و سمبل ها در لوگوی خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، در لوگوی آرایشگاه از عکس قیچی و در لوگو باغ وحش از تصویر حیوان در لوگو استفاده می شود.
  • هر حیوانی در طراحی لوگو باغ وحش ، معنا و مفهوم خاصی را منتقل می کند. به عنوان مثال ، شیر نماد قدرت و طاووس نماد غرور و افتخار است.
  • می توانید حروف لاتین لوگوی خود را بر اساس جهت های جغرافیایی انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر مکان و فضای باغ وحش در شمال غربی یا شمال قرار دارد ، می توانید از حرف W (نماد غرب) و هم حرف N (نماد شمال)  در لوگوی خود استفاده کنید.
  • معمولا در طراحی لوگو باغ وحش از تصویر حیوانات و درختان استفاده می شود.
  • حروف و تصاویر لوگوی باغ وحش را به گونه ای انتخاب کنید که به راحتی و با وضوح بیشتری قابل مشاهده باشند.
  • رنگ لوگوی باغ وحش شما نیز تاثیر زیادی در زیبایی آن دارد. معمولا از رنگ های طبیعی و رنگ هایی مانند: سبز ، آبی ، بنفش ، قرمز ، سفید و… در طراحی لوگو باغ وحش استفاده می شود.

یکی دیگر از عواملی که سبب زیبایی و جذابیت لوگوی باغ وحش می شود ، استفاده از تصاویر و عناصر طبیعی در آن ها است. به عنوان مثال ، تصویر ماه نمادی از شب و خورشید نمادی از روز و روشنایی است. می توانید با توجه به مفهوم و معنای لوگوی خود از تصویرهای موجود در طبیعت استفاده کنید. تصاویر لوگوی باغ وحش خود را متنوع و زاویه دار طراحی کنید. این امر سبب می شود که جذابیت لوگوی شما افزایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *