طراحی لوگو خوشنویسی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو خوشنویسی

لوگو خوشنویسی

 

لوگو خوشنویسی

 

طراحی لوگو ، امروزه در همه مشاغل و حرفه ها کاربرد دارد. طراحان لوگو ، طرح های لوگوها را با توجه به حوزه کسب و کار و فعالیت شما مشخص می کنند. به عنوان مثال ، در طراحی لوگو خوشنویسی ، طراحان از لوگو تایپ استفاده می کنند.

اگر قصد طراحی لوگو خوشنویسی را دارید ، ابتدا لازم است با اصول تایپوگرافی و فونت و ابزارهای آن مانند: قلم مو ، قلم نوری و… آشنا باشید.

اگر از روش تایپوگرافی در طراحی لوگو خوشنویسی استفاده می کنید به این نکته توجه کنید که شیوه نگارش حروف در این طرح ، به هم پیوسته است و نباید حروف را با فاصله و جدا نوشت ، زیرا تشخیص مفهوم لوگوی شما را دشوار می کند.

طراحی لوگو خوشنویسی به صورت تایپو گرافی دو ویژگی عمده دارد:

  • با توجه به اینکه حروف شما فارسی است ، نوشتار شما به راحتی قابل خواندن و تشخیص است.
  • در این روش ، می توانید از ظرافت ها و زیبایی های بصری حروف فارسی به صورت نوشتاری یا تصویری استفاده کنید و زیبایی لوگوی خود را دو برابر کنید. بسیاری از آموزشگاه های هنری از این روش در طراحی لوگو استفاده می کنند. طراحی لوگو خوشنویسی به صورت نوشتاری و تصویری هم مفهوم و پیام شما را منتقل می کند و هم لوگوی شما را دیدنی و جذاب می کند.

بسیاری از طراحان لوگوهای خوشنویسی تنها به لوگو تایپ فارسی و خوشنویسی حروف الفبا توجه می کنند ، در حالی که استفاده از تصاویر ، المان ها و عناصر گرافیکی نیز سبب زیبایی و جذابیت لوگوی شما می شود.

در طراحی لوگو ی خوشنویسی می توانید حروف را به صورت خطوط مورب و با ظرافت های خاصی بنویسید. یکی از مزایای طراحی لوگو خوشنویسی این است که می توانید از طرح ها ، فونت ها و  شکل های زیبا و جذابی در لوگوی خود استفاده کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که در طراحی لوگو ی خوشنویسی شکل ها ، تصاویر و فونت ها را بر اساس قواعد و اصول طراحی لوگو و همچنین قابلیت های بصری انتخاب کنید.

بسیاری از افراد در طراحی و ساخت لوگو ی خوشنویسی از خطوط سنتی استفاده می کنند. می توانید در طراحی لوگو ی خوشنویسی خود تغییر ایجاد کنید و از طرح ها و سبک های جدیدی در لوگوی خوشنویسی خود استفاده کنید. تغییرات لوگوی خوشنویسی شما باید مطابق با اصول خوشنویسی باشد تا آسیبی به ارزش و اعتبار لوگوی شما وارد نکند.

در طراحی لوگو تایپ خوشنویسی از ابزارهای خاصی استفاده می شود. این ابزارها شامل : قلم مو ، قلم نوری ، ماژیک های تخت و گرد و قلم نوت است. طراحان لوگو برای طراحی لوگو خوشنویسی هم با استفاده از دست و هم از نرم افزارها برای طراحی لوگو استفاده می کنند.

می توانید پس از مدتی در لوگوی خوشنویسی خود تغییراتی ایجاد کنید. این تغییرات را می توانید در ارتفاع ، فضاهای اطراف لوگو و ضخامت حروف ایجاد کنید. همچنین می توانید از نرم افزارهای گرافیکی برای ایجاد تغییرات در لوگوی خوشنویسی استفاده کنید.

طراحان ماهر لوگوهای خوشنویسی برای ایجاد تغییر در طرح لوگوهای خود از روش تغییر در کرسی حروف  استفاده می کنند. کرسی ، به قسمتی گفته می شود که حرف بر روی آن قرار می گیرد. با تغییر کرسی حروف ، زوایای حروف شما نیز تغییر می کند ، با تغییر زاویه شکل حروف و کلمات شما نیز تغییر می کند.  کرسی حروف در لوگو سبب می شود که حروف و کلمات شما به صورت قرینه و متعادل در کنار یکدیگر قرار بگیرند و نظم و ترتیب خاصی در لوگوی خوشنویسی شما به وجود می آورد. ضیاء الدین محمد  (خطاط و خوشنویس معروف) می گوید: «سطور چنان باید به کرسی نوشته شود که هر گاه از میان کلمه ی اول سطر خط مستقیمی کشیده شود به میان کلمه ی آخر سطر خورد.»

از طرح و ترکیبات مناسب در طراحی لوگو خوشنویسی استفاده کنید.

ترکیب در طراحی لوگو خوشنویسی به معنی ترکیب حروف ، کلمات ، سطرها ، تصاویر و المان های دیگر  است. در روش طراحی لوگو ی خوشنویسی به شیوه تایپوگرافی ، رعایت ترتیب  و ترکیب کلمات و حروف اهمیت زیادی دارد. یکی از خصوصیات طراحی لوگو ی خوشنویسی به صورت تایپوگرافی فارسی  این است که می توانید حروف و المان های لوگوی خود را با توجه به موضوع فعالیت خود مانند: کودکانه ، قدمی ، مدرن و …. طراحی کنید. استفاده از نرم افزارهای طراحی لوگو تایپ فارسی نیز سرعت کار شما را در طراحی لوگو افزایش می دهد.

به طور کلی ، طراحی لوگو خوشنویسی به صورت سنتی یا مدرن  و با استفاده از نرم افزارهای طراحی لوگو ، یکی از پرکاربردترین روش ها در طراحی لوگو به شمار می رود که هم زیبایی بصری و هم زیبایی نوشتاری لوگوی شما را افزایش می دهد.

در طراحی لوگو خوشنویسی ، نسبت حروف را رعایت کنید.

نکته دیگر در طراحی لوگو خوشنویسی ، رعایت تناسب حروف و ساختار و شکل آن ها است. به این معنی که سعی کنید حروف مختلف با تنها با یک قلم بر روی لوگو طراحی کنید. به عنوان مثال ، اگر از قلم ضخیم در نوشتار لوگوی خود استفاده می کنید ، برای کلمات دیگر نیز از همین قلم استفاده کنید تا لوگوی شما یکپارچه طراحی شود. نسبت حروف را نیز رعایت کنید. به عنوان مثال ، اگر حرف ن در یک قسمت کوچک نوشته شده است ، در جای دیگر بزرگ نوشته نشود ، زیرا زیبای لوگوی شما را از بین می برد. در صورتی که در طراحی لوگوی خوشنویسی تناسب حروف را رعایت کنید ، زیبایی و جذابیت لوگوی شما حفظ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *