طراحی لوگو درب و پنجره

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو درب و پنجره

طراحی لوگو درب و پنجره

 

لوگو درب و پنجره

 

امروزه طراحی لوگو به صنعتی تبدیل شده است که همه ی افراد در همه ی مشاغل به آن مشغول هستند. طراحی لوگو بهتر است به صورت تخصصی و علمی انجام شود. در صورتی که طراحی لوگو مطابق با اصول و قواعد آن انجام نشود ، منجر به موفقیت در حوزه آن کسب و کار نمی شود. همه ی شرکت های تجاری برای گسترش و توسعه محصولات خود از روش طراحی لوگو استفاده می کنند. شرکت های تولید کننده درب و پنجره نیز برای گسترش و رونق فروش محصولات خود اقدام به طراحی لوگو درب و پنجره می نمایند.

بسیاری از این شرکت ها در طرح و سبک لوگوی خود از نشان ها و نمادهای جالبی استفاده می کنند. به عنوان مثال ، شرکت اپل از جمله شرکت های تولید کننده گوشی و تبلت اپل است که در طراحی لوگو ی خود از طرح رنگی یک سیب گاز زده استفاده کرده است.  بعدها طرح لوگوی این شرکت به طرح  سیب تک رنگ تبدیل کرد. در صورتی که طرح و نماد شرکت اپل تغییر نمی کرد ، نمی توانست به این میزان از شهرت و موفقیت دست پیدا کند. به همین دلیل ، سعی کنید در طراحی لوگو ی شرکت خود از نمادها و نشانه هایی استفاده کنید که علاوه بر جذابیت و زیبایی با حوزه کسب و کار شما نیز مرتبط باشند.

بسیاری از شرکت های سازنده ی درب و پنجره در ساخت و طراحی لوگو درب و پنجره از نمادها و تصاویری مانند پنجره ، کلبه ، درب و… که مرتبط با حوزه کسب و کار آن ها می باشد ، استفاده کرده اند.

نکته مهم در ساخت و طراحی لوگو این است که طرح لوگوی شما تکراری نباشد و یا از طرح لوگوهای دیگر کپی برداری نکنید.

نکات مهم طراحی لوگو درب و پنجره

در طراحی لوگو درب و پنجره به نکات زیر توجه کنید:

  • آرم و نشانه لوگوی خود را با توجه به ایده و طرح هایی که در ذهن خود دارید ، به گونه ای انتخاب کنید که هم فرم و شکل خوبی داشته باشد و هم قابل استفاده و چاپ بر روی سربرگ ها ، ست های اداری ، مهر و حتی اشیاء تبلیغاتی مانند خودکار و بیلبورد را داشته باشد.
  • نکته دیگر این است که در طراحی لوگو درب و پنجره از اصول و قوانین و استانداردهای طراحی لوگو پیروی کنید.
  • سعی کنید طرح لوگوی خود را متناسب با حوزه ی کسب و کار و خدمات و محصولات خود طراحی کنید.
  • از نام تجاری و نام شرکت خود در کنار لوگو استفاده کنید. این امر کمک زیادی به معرفی و تبلیغ نام سازمانی یا شرکت شما می کند.
  • هدف خود را از طراحی لوگو درب و پنجره مشخص کنید.
  • از نمادها و نشان واره های مرتبط با حوزه کسب و کار خود و همچنین جالب در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید. سعی کنید نمادها و نشان واره ها را با توجه به حوزه کسب و کار خود انتخاب کنید. به عنوان مثال ، در طراحی لوگو درب و پنجره از نشان واره هایی مانند طرح یک پنجره و یا یک خانه در لوگوی خود استفاده کنید.
  • سعی کنید از طراحان و کارشناسان ماهر و با تجربه در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید. بسیاری از طراحان از طرح ها و فرم های مدرن و جدید در طراحی لوگو استفاده می کنند.
  • از طرح های ماندگار و به یاد ماندنی در طراحی لوگو ی درب و پنجره استفاده کنید.
  • سعی کنید از طرح های ساده و در عین حال خلوت در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید. این امر سبب جذابیت و ماندگاری طرح لوگوی شما در ذهن افراد می شود. اگر نگاهی به برندهای معروف بیندازید ، متوجه خواهید شد که بسیاری از این برندها از طرح های ساده و در عین حال جذاب و به یاد ماندنی در لوگوی خود استفاده کرده اند.
  • از طرح های غیر تکراری و منحصر به فرد در لوگوی خود استفاده کنید. بسیاری از افراد تصور می کنند که استفاده از طرح های پیچیده و عناصر زیاد در لوگو سبب افزایش جذابیت آن می شود ، در صورتی که اینگونه نیست. سعی کنید تا جایی که ممکن است از تصاویر و عناصر ساده در لوگوی خود استفاده کنید.
  • لوگوی خود را به گونه ای طراحی کنید که بی نظیر باشد و در عین حال محدود به زمان خاصی نباشد.
  • اجزا و عناصر لوگوی درب و پنجره را به صورت استاندارد در کنار یکدیگر قرار دهید. این امر سبب می شود که عمر لوگوی شما افزایش پیدا کند و در ذهن مخاطبان ماندگار شود.
  • از طرح های پویا و کاربردی در طراحی لوگو درب و پنجره استفاده کنید. این طرح ها در عین حال که جذاب هستند در فضاهای مختلفی مانند: وب سایت ها ، فضاهای باز مانند اتوبان و میدان ها ، اپلیکیشن ها و…. قابلیت استفاده دارند.

یکی از لوگوهایی که در زمینه درب و پنجره ساخته شده است ، طراحی لوگو درب و پنجره  UPVC است. این لوگو با ساختاری طبق سفارش و درخواست اولیه صاحب شرکت طراحی شده است. در طرح این لوگو از کلمات    Ventaco به صورت فارسی و انگلیسی استفاده شده است.

در ساختار این لوگو   بر اساس درخواست اولیه حروف کلمه Ventaco با استفاده از نقش پذیری در بدنه ی یک خانه طراحی شده است. در ابتدای طرح این لوگو نیز از نماد پنجره با رعایت اصول هارمونیک استفاده شده است.

در طرح این لوگو به جای حرف  O از طرح و شکل چرخ دنده صنعت استفاده شده است. این لوگوی داری  ساختاری فلت و قاعده ی پهن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *