طراحی لوگو شرکت هواپیمایی مسافربری

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو شرکت هواپیمایی

طراحی لوگو شرکت هواپیمایی مسافربری

 

لوگو شرکت هواپیمایی

 

هواپیما از جمله ابزارهای حمل و نقل محسوب می شود که به یک عضو جدا نشدنی زندگی انسان تبدیل شده است.  وجود هواپیما و استفاده از این وسیله برای رفت و آمد سبب شده است که شرکت های هواپیمایی با طراحی حرفه ای لوگو برای خود ، افراد مختلف را با خدمات خود آشنا کنند. طراحان لوگو برای طراحی لوگو شرکت هواپیما مسافربری شاخصه های مختلفی فونت ، تصویر ، رنگ ، شکل و…را در نظر می گیرند.

بسیاری از شرکت های تجاری و شرکت های هواپیمایی و مسافربری از نشانه های تجاری و لوگو برای شناساندن و معرفی خدمات خود استفاده می کنند.  طراحان لوگو در طراحی لوگو شرکت هواپیمایی مسافربری از نشانه ها و علامت هایی استفاده می کنند که معرفی کننده آن ها باشد.

هر کدام از ایرلاین ها از یک نشان تجاری برای لوگوی خود استفاده می کنند. چیزی که در طراحی لوگو شرکت هواپیمایی اهمیت زیادی دارد ، استفاده از تصویر و نشانه زیبا و جذاب  و همچنین شکل ها و طرح های جالب است.  بسیاری از طراحان لوگوی شرکت های هواپیمایی از طرح های ساده و در عین حال جذاب و همچنین نمادهای جالب در زمینه حمل و نقل هوایی در طراحی لوگو ی خود استفاده می کنند.

نکته دیگر در طراحی لوگو شرکت هواپیمایی این است که نماد و تصویر آن به گونه ای طراحی شود که انتقال دهنده مفهوم حمل و نقل هوایی باشد. به عنوان مثال ، می توانید از تصویر یک پرنده یا هواپیما یا بال هواپیما در طراحی لوگو  شرکت هواپیمایی مسافربری استفاده کنید.

در اینجا به معرفی بعضی از لوگوهای شرکت های هواپیمایی می پردازیم:

لوگو  شرکت هواپیمایی ایران ایر (Iran Air)

یکی از معروف ترین شرکت های هواپیمایی مسافربری ، شرکت ایران ایر است. در طراحی لوگو شرکت هواپیمایی مسافربری ایران ایر ، حروف لوگوی این شرکت هواپیمایی یعنی «هما» بر اساس حروف اول عبارت «هواپیمایی ملی ایران» در نظر گرفته شده است.  از سوی دیگر ،

هما ، نام یک پرنده افسانه ای است که در بالای یکی از ستون های تخت جمشید زندگی می کرده است. طراح لوگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر ، یک جوانی ارمنی به نام ادوارد تیگران زهرابیان بود. او در سال ۱۳۴۰ این طرح را برای شرکت هواپیمایی ایران ایر در نظر گرفت.

هم اکنون با گذشت ۶ دهه  ، طرح لوگوی این جوان ۲۲ ساله ارمنی ، همچنان بدون تغییر باقی مانده است و مورد استفاده قرار گرفته است.

لوگو  شرکت هواپیمایی آسمان (Iran Aseman Airlines)

طرح و شکل لوگوی شرکت هواپیمایی مسافربری آسمان به صورت یک پرنده ای (درنا) است که در حال پرواز است. شکل این پرنده به خوبی انتقال دهنده مفهوم حمل و نقل هوایی و همچنین مسافرت است. رنگ لوگوی آسمان نیز با تصویر و المان های به کار رفته در آن کاملا تناسب دارد و جذابیت زیادی به آن بخشیده است.

 لوگو شرکت هواپیمایی قطر (Qatar Airways)

یکی دیگر از شرکت های هواپیمایی ، هواپیمایی قطر است. طرح لوگوی شرکت هواپیمایی مسافربری قطر به صورت شاخ های یک آهوی بزرگی است که نمادی از یک حیوان ملی در کشور قطر است. طرح این لوگو به صورت مفهومی و انتزاعی است. افراد مختلف با دیدن این لوگو به سرعت تشخیص می دهند که این لوگو متعلق به کدام شرکت هواپیمایی است. طرح ، شکل و عناصر این لوگو نیز به صورت متناسب در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و آن را جذاب و زیبا ساخته اند.

لوگو شرکت هواپیمایی آئروفلوت (Aeroflot)

طراحی لوگو شرکت هواپیمایی مسافربری آئروفلوت به صورت تصویر چکش و داس است. تصویر به کار رفته در لوگوی این شرکت هواپیمایی در زمان های گذشته در میان افراد روسی و در کلاه های آن ها دیده می شد.  شرکت هواپیمایی آئروفلوت با استفاده از این طرح در لوگوی خود ، اصالت و قدمت کشور خود را نیز به نمایش گذاشته است.

لوگو هواپیمایی تای ایرویز (Thai Airways)

یکی دیگر از لوگوهای هواپیمایی ، لوگوی شرکت هواپیمایی تای ایرویز است. این شرکت هواپیمایی متعلق به کشور تایلند است. طرح و تصویر این لوگو به صورت یک مردی در حال رقص است. طراحی لوگو شرکت هواپیمای مسافربری تای ایرویز در سال ۱۹۷۰ انجام شد.

پس از گذشت چند سال ، شرکت هواپیمایی تای ایرویز تصمیم گرفت که لوگوی خود را به شکل جدید و بین المللی تری تغییر دهد. در طرح جدید لوگوی این شرکت هواپیمایی از اجزا و المان های سنتی کشور تایلند نیز استفاده شده است. این امر نشان دهنده توجه طراحان لوگوی این شرکت هواپیمایی به سنت های آن ها است. رنگ لوگوی شرکت هواپیمایی مسافربری تای ایرویز زرد و بنفش است. رنگ زرد نمایانگر رنگ معابد طلایی و رنگ بنفش نشان دهنده گل های ارکیده گرمسیری در این کشور است. استفاده از این عناصر و اجزا زیبایی و جذابیت خاصی به لوگوی این شرکت هواپیمایی بخشیده است.

لوگو شرکت هواپیمایی چین (Air China)

طراحی لوگو شرکت هواپیمایی مسافربری چین به شکل پرنده ققنوس بر روی بدنه هواپیما می باشد.  شکل لوگوی آن به گونه ای است که با دقت در آن می توان کلمه VIP را در آن مشاهده کرد. لوگوی این شرکت هواپیمایی به زبان انگلیسی و توسط رهبر قبلی کشور چین   Deng Xiaoping  با  خطی زیبا نوشته شد. هم اکنون همین طرح در لوگوی شرکت هواپیمایی چین قرار دارد.

به طور کلی ، طراحان لوگوهای هواپیمایی ، در طراحی لوگو شرکت هواپیمایی مسافربری ، سعی می کنند از عناصر و اجزای نمادین استفاده می کنند تا هم لوگوی آن ها جذاب و زیبا شود و هم قدمت و اصالت کشور خود را حفظ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *