پرسپکتیو در طراحی لوگو

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
پرسپکتیو

پرسپکتیو در طراحی لوگو

 

پرسپکتیو

 

پرسپکتیو: امروزه صاحبان بیشتر مشاغل به دنبال این هستند که بتوانند ارتباطی مؤثر با مشتریان خود برقرار کنند. برای این منظورم لازم است از استراتژی هایی استفاده کنند. یکی از این استراتژی ها استفاده از لوگو است. لوگو سبب می شود که برند شما در میان مردم شناخته شود.

طراحی لوگو ی یک شرکت نشان دهنده چشم اندازه آن است. زمانی که لوگو ی شرکتی به درستی طراحی شود ، می تواند میان خود و مخاطبان و مشتریان ارتباط برقرار کند. اما لوگویی که به صورت صحیح طراحی نشده باشد ، نمی تواند مفهوم و پیام خود را به مخاطب منتقل کند.

چگونه یک لوگوی خوب و مؤثر طراحی کنیم؟

برای اینکه چشم اندازی خوب و مؤثر در لوگو ی خود بوجود بیاورید ، لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر است:

  1. برای ایجاد چشم اندازی زیبا در لوگوی خود آن را زیبا طراحی کنید.

طرحی که در لوگو ی خود به کار می برید ، تاثیر زیادی در جذب مشتریان شما دارد.  طرح لوگو باید به گونه ای باشد که زمانی که مشتری به لوگو ی شما نگاه می کند ،  احساسی در او شکل بگیرد. طرح به کار رفته باید به گونه ای باشد که بتواند پیام و مفهوم برند شما را به مردم منتقل کند.

  1. شخصیت برند خود را بشناسید.

قبل از طراحی لوگو از بینش و پیام های نهفته در لوگو ی خود اطمینان داشته باشید. هر طرحی در لوگو ی شما هدفی را به مخاطب انتقال می دهد. هر نکته ای که سبب شناخته شدن لوگو ی شما در بازار می شود را یادداشت کنید و از ایده های جدید برای طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.

  1. ماهیت کسب و کار خود را مشخص کنید.

قبل از طراحی لوگو ، برای اینکه آن را مؤثر و مفید جلوه دهید ، آن را متناسب با کسب و کار خود طراحی کنید. توجه داشته باشید ، زمانی لوگو ی شما چشم اندازی زیبا بوجود می آورد که رنگ و تصاویر به کار رفته در آن با ماهیت کسب و کار شما مرتبط باشد. با رعایت این نکته ، مشتری و مخاطب به راحتی با شما ارتباط برقرار می کند.

  1. لوگوی خود را ساده کنید.

لوگو های مؤثر و تاثیرگذار معمولا از طرح های ساده استفاده می کنند. استفاده از طرح ها و رنگ های ساده چشم انداز و زیبای لوگو ی شما را چند برابر می کند. به عنوان مثال ، زمانی که یک یا دو رنگ ، یک فونت مناسب و سایر عناصر در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید ، بیننده در نگاه اول هدف شما را دریافت می کند. اما زمانی که از طرح ها و شکل های پیچیده استفاده کنید ، مخاطب و بیننده سردرگم  و گیج می شوند.

  1. لوگوی خود را مقیاس پذیر طراحی کنید.

مقیاس پذیر بودن یکی دیگر از عواملی است که سبب می شود لوگو ی شما چشم اندازی جالب در طرح خود داشته باشد. مقیاس پذیر بودن به این معناست که طراحی و ابعاد لوگو ی شما به گونه ای باشد که بتوانید از آن در وب سایت ها ، بیلبوردهای تبلیغاتی ، بروشورها و… استفاده کنید. در صورتی که لوگو ی شما در سطح کوچک چاپ شود ، باز هم باید طراحی آن به گونه ای باشد که در همه رسانه ها مانند وب سایت ها ، بیلبوردهای تبلیغاتی و… قابل مشاهده باشد. در صورتی که این معیار در طراحی لوگو ی شما رعایت نشود ، شما با شکست مواجه می شوید.

  • از طیف رنگ ها به صورت استاندارد استفاده کنید.

از آنجا که رنگ ها نقش مهمی در انتقال پیام شما به مخاطبان دارند ، از رنگ ها به شکلی استاندارد استفاده کنید. هر رنگی مفهوم خاص خودش را دارد. به عنوان مثال ، رنگ قرمز برند شما را پرشور و پر انرژی و رنگ آبی برند شما را با احساس جلوه می دهد. از آنجا که رنگ های روشن توجه مردم را جلب می کنند ، استفاده از این رنگها باید متناسب با شخصیت برند شما به کار برود.

  • از فونت های مناسب استفاده کنید.

برخی طراحان به نوع فونت لوگو توجهی ندارند. نکته مهم این است که انتخاب فونت مناسب می تواند انتقال دهنده رازها و مفاهیم موجود در برند شما باشد. استفاده از فونت مناسب سبب زیبایی چشم انداز لوگو ی شما می شود. به عنوان مثال ، فونت مناسب برای لوگو ی یک شرکت اسباب بازی فروشی یک قلم دست نوشته است زیرا توجه بسیاری از کودکان را به سمت خود جلب می کند.

  1. لوگوی خود را با زمینه سیاه و سفید طراحی کنید.

یکی دیگر از مواردی که تاثیر و چشم اندازه لوگو ی شما را افزایش می دهد، استفاده از طرح سیاه و سفید است. توجه داشته باشید که به گونه ای از این طرح استفاده کنید که شفافیت و وضوح کافی داشته باشد و بیان کننده اهداف کسب و کار شما نیز باشد.

در برخی موارد نیز برخی لوگو ها بدون رنگ طراحی می شوند. از این طرح در اسناد مهم ، اسناد فکس ، تبلیغات روزنامه ها ، لوازم التحریر و … استفاده می شود. به عنوان مثال ، آگهی های روزنامه‌ها سیاه و سفید است. طرح لوگو ی آن به گونه ای است که مخاطب به راحتی می تواند آن را ببیند و با آن ارتباط برقرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *