چگونه یک لوگو حرفه ای طراحی کنیم؟

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو حرفه ای

چگونه یک لوگو حرفه ای  طراحی کنیم؟

 

 لوگو حرفه ای

 

زمانی که طراحی لوگو ی شرکت های مختلف را می بینیم ، به دنبال این هستیم که با روش های طراحی لوگوی آن ها آشنا شویم. طراحان حرفه ای لوگوهای تبلیغاتی از دو روش در طراحی لوگو استفاده می کنند:

در روش اول ، طراحان حرفه ای نماد یا لوگوی شرکت را در چند مرحله طراحی می کنند و در نهایت یک لوگوی مفهومی ایده ال طراحی می کنند.

در روش دوم ، طراحان لوگو از نرم افزارها و ابزارهای مخصوص طراحی لوگو استفاده می کنند.

اگر قصد طراحی لوگو به صورت حرفه ای دارید ، لازم است با پنج تکنیک آشنا شوید تا بتوانید لوگویی زیبا و مفهومی طراحی کنید.

  • ابتدا هدف خود را از طراحی لوگو مشخص کنید.

قبل از طراحی لوگو ی خود ، به این سوال پاسخ دهید که لوگوی شما در چه زمینه ای و برای معرفی چه شرکتی طراحی می شود؟ لوگو تنها یک نماد و علامت نیست ، بلکه معرفی کننده کسب و کار شما از طریق تصویر ، متن ، فونت و رنگ نیز می باشد.

  • از نمادها و نشان واره های جالب در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.

یکی از مواردی که طراحان حرفه ای لوگو به آن توجه می کنند ، استفاده از تصاویر و نمادهای جالب و الهام بخش است. این نمادها را با توجه به حرفه و کسب و کار افراد انتخاب می کنند. به عنوان مثال ، اگر صاحب یک نمایشگاه ماشین هستید ، از تصویر ماشین در لوگوی خود استفاده کنید.

  • با اصول و استانداردهای طراحی لوگو آشنا شوید.

با مشخص کردن طرح و تصویر لوگوی خود ، در مرحله بعد لازم است با اصول و قوانین طراحی لوگو آشنا باشید. به طور کلی ، اصول مهم و اساسی در طراحی لوگو حرفه ای شامل موارد زیر است:

  • از طرح ساده در لوگو استفاده کنید.

یکی از مواردی که سبب می شود لوگوی شما رسمیت پیدا کند ، استفاده از طرح ساده در آن است. استفاده از یک نماد خوب و ساده سبب می شود که طرح لوگوی شما جذاب و منحصر به فرد به نظر برسد. به این منظور ، سعی کنید از تصاویر و عناصر پیچیده و مبهم در لوگوی خود استفاده نکنید.

  • از طرح های ماندگار در لوگو استفاده کنید.

اگر به برندهای معروف ، نگاهی بیندازید ، متوجه می شوید که رعایت اصل سادگی و استانداردها در آن ها سبب ماندگاری آن ها شده است. زمانی که طراحی لوگو ی شما مناسب باشد ، در عین ساده بودن در ذهن مخاطب و بیننده باقی می ماند.

  • لوگو باید بی نظیر باشد و محدود به زمان نباشد

زمانی که المان ها و اجزای لوگوی شما به صورت استاندارد در کنار یکدیگر قرار بگیرند ، طرح لوگوی شما تا ۱۰ یا ۵۰ سال دیگر نیز باقی می ماند.

  • از طرح ها پویا و کاربردی در لوگو استفاده کنید.

پویا بودن و کاربردی بودن لوگو به این معنی است که از طرح لوگوی خود بتوانید در فضاهای مختلف مانند: وب سایت ها ، اپلیکیشن ها ، فضاهای باز مانند: میدان های معروف ، اتوبان و … استفاده کنید.

  • لوگوی خود را متناسب طراحی کنید.

یک طراح ماهر و حرفه ای در طراحی لوگو به این نکته توجه می کند که طرح لوگو با هدف او هماهنگی داشته باشد. به این منظور ، لازم است از یک طرح مناسب با حوزه کسب و کار ، فونت مناسب و تصویر مناسب در لوگوی خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر قصد طراحی لوگو برای اسباب بازی فروشی را دارید ، بهتر است از تصاویر کودکانه و رنگ های شاد و روشن در لوگوی خود استفاده کنید.

  • از تجربیات دیگران در طراحی لوگو حرفه ای بهره بگیرید.

اگر به برندها و لوگوهای موفق دقت کنید ، بسیاری از آن ها از تجربیات دیگران در طراحی لوگو ی خود استفاده کرده اند. با استفاده از این روش ، شما می توانید به راحتی بد و خوب بودن لوگوی خود را تشخیص دهید. به عنوان مثال ، برند     Nike Swoosh به وسیله شخصی به نام کارولین دیویدسون در سال ۱۹۷۱ طراحی شد. امروزه این برند همچنان به عنوان یک لوگوی معروف و به یادماندنی شناخته شده است. نکته دیگری که سبب ماندگاری این برند شده است ، استفاده از نماد ساده و مینیمال وال ، مجسمه معروف الهه یونانی است. این امر سبب شده است که این برند ، به عنوان یک برند ورزشی بسیار معروف شناخته شود.

  • یک فرآیند مشخصی برای طراحی لوگو ی خود ایجاد کنید

می توانید از طریق نرم افزارهایی مانند فتوشاپ یا Adobe Illustrator  فرایند طراحی لوگو ی خود را پیاده کنید. با توجه به سبک و سلیقه خود می توانید طرح لوگوی خود را تغییر دهید.

یکی از تکنیک هایی که به شما در طراحی لوگو ی حرفه ای کمک می کند ، در نظر گرفتن یک فرایند مشخص در طراحی لوگو است. به عنوان مثال ، ابتدا طرح مورد نظر لوگوی خود را انتخاب کنید. سپس ،  عناصر و اجزای لوگوی خود را با توجه به حوزه کسب و کار خود انتخاب کنید.  در صورت لزوم می توانید از تصاویر و سمبل ها در لوگوی خود استفاده کنید ، این امر سبب می شود که لوگوی شما به صورت مفهومی طراحی شود و بیننده با دیدن این تصویر ، به حوزه کار و پیام شما پی ببرد. نکته دیگر که سبب موفقیت در طراحی لوگو می شود ، استفاده از نظر دیگران است. سعی کنید از طراحان حرفه ای لوگو برای ساخت لوگوی خود استفاده کنید تا بتوانید لوگویی ماندگار و حرفه ای برای خود طراحی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *