کاربرد دایره در طراحی لوگو

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
کاربرد دایره در طراحی لوگو

کاربرد دایره در طراحی لوگو

 

کاربرد دایره در طراحی لوگو

 

کاربرد دایره در طراحی لوگو: استفاده از نشانه ها و اشکال در طراحی نقش مهمی در معرف شرکت ، برند و محصول شما دارد. در واقع ، این اشکال و نشانه ها سبب شکل گیری حافظه بصری برای شرکت و مشتریان شما می شوند و ارزش ها و اعتبارات شرکت شما را منتقل می کنند. در اینجا به  تحلیل شکل دایره در طراحی لوگو می پردازیم.

لوگو های دایره ای یکی از معروفترین شکل های طراحی لوگو هستند و در مشاغل مختلف از این شکل برای طراحی لوگو استفاده می شود. استفاده از حلقه و دایره بیانگر عشق ، دوستی ، روابط ، اتحاد و دوستی است. شکل های حلقه ای بیانگر ثبات و استفامت هستند.

حرکت دایره دائم و تغییرناپذیر است. به همین دلیل ، دایره نمادی از زمان است که در آن لحظات به صورت زنجیره وار و پی در پی و دون تغییر به دنبال هم می آیند و تکرار می شوند. علاوه بر این ، دایره نمادی از حرکت پیوسته و مدور آسمان است و به نوعی با الوهیت ارتباط دارد و مفهوم بی پایانی را القا می کند.

شکل دایره و حلقه به گونه ای است که نشان دهنده وحدت ، ثبات و یکپارچگی است. دایره ها می توانید به صورت آیکون هایی در آرم استفاده کنید. در واقع ، دایره زیباترین و ظریف ترین شکل در طراحی لوگو است. انتخاب شکل لوگو بستگی به کسب و کار شما هم دارد.

شکل دایره نمادی از لطافت ، نرمی ، سیالیت ، حرکت ، تکرار ، آرامش ، درون گرایی ، پاکی  و صمیمیت است. به دلیل کامل بودن شکل دایره ، بسیاری از طراحان و گرافیست ها نیز از آن برای طراحی لوگو  ها و آرم ها نیز الهام گرفته‌اند.

رنگ مختص لوگو ی دایره ای آبی است ، زیرا مفهوم آرامش ، سیالیت و حرکت را القا می‌کند. طراحی بزرگ دایره در لوگو نشان دهنده قدرت است. در صورتی که دایره در قسمت بالای لوگو باشد نشان دهنده پرواز ، در صورتی که در قسمت میانی لوگو باشد  ، نشان دهنده تعادل و در صورتی که در قسمت پایین لوگو باشد ، نشان دهنده سطح متوسط است.

نماد شناسی لوگوی دایره

شکل دایره به دلیل تاثیرگذاری بسیار خوب بر بیننده یکی از مهمترین عناصر ارتباط بصری شناخته شده است. دایره نماد سیال بودن است و در آن می توان رشد  و چرخه زندگی را مشاهده کرد.

دایره نماد چرخه زندگی و جهانی بودن است. ترکیب کردن شکل دایره با عناصر مختلف و یا استفاده از چندین دایره در کنار هم شکلی زیبا و جذاب در لوگو ی شما بوجود می‌آورد.

استفاده از لوگو ی دایره ای سبب القای حس آرامش و سادگی به مخاطب می شود ؛ همچنین سبب می شود که حس ممتاز بودن برند شما را القا کند. دایره یکی از قدیمی ترین سمبل های قدیمی است که معرف زندگی است.

قبل از طراحی لوگو ی دایره ای به دو مورد زیر توجه کنید:

  • نام شرکت و برند شما مناسب با شکل دایره باشد.
  • لوگو ی شما قابل خواندن و واضح باشد.

 نکات مهم در طراحی لوگو دایره‌ای

  • دایره را کوتاه طراحی کنید.

در لوگو ی دایره ای بهتر است کاراکتر نام شرکت شما  حداکثر ۱-۵ کاراکتر باشد. در غیراینصورت ، بهتر است از یک کلمه مخفف در دایره استفاده کنید. دقت داشته باشید که متن شما کاملا درون دایره باشد.

  • فاصله متن و تصویر را رعایت کنید.

فاصله متن و دایره را به صورتی تنظیم کنید که بتوانید از فضای بیشتری استفاده کنید و فاصله ای میان لبه ها وجود داشته باشد. با این کار ، فضای منفی در لوگو ی شما بوجود نمی آید و لوگو ی شما واضح و قابل خواندن است.

  • نام شرکت خود را در نظر بگیرید.

زمانی که شما نام شرکت خود را می خواهید در طرف دیگر دایره قرار دهید ، استفاده از لوگو ی دایره ای می تواند یک راه هوشمندانه برای شرکت و برند تجاری شما باشد.

  • طرح لوگو باید با نام تجاری شما انطباق داشته باشد.

در صورتی که قصد دارید ، آرم تجاری شرکت خود را در کنار یک لوگو ی ریزنگار قرار دهید، آرم نوشتاری را در هر علامت و برند حفظ کنید تا نام تجاری شما تقویت شود.

  • متن مناسب برای لوگوی خود انتخاب کنید.

اگر قصد دارید لوگو ی دایره ای طراحی کنید ، از متنی استفاده کنید که با طرح لوگو ی شما تناسب کافی داشته باشد. فونت متن را به گونه ای انتخاب کنید که به هر طریقی قابل خواندن باشد.

استفاده از یک شکل و متن مشخص سبب می شود که ارتباطی میان لوگو ی شما و مخاطب بوجود بیاید. سعی کنید اندازه متن را متناسب با اندازه لوگو ی خود انتخاب کنید. در صورتی که متن شما کوچک باشد و یا قابل خواندن نباشد ، لوگو ی شما کارآمد نخواهد بود.

  • سلسله مراتب بصری را در طراحی لوگو ی دایره ای رعایت کنید.

بسیاری از طراحان لوگو ی دایره ای تنها به فکر انتخاب کردن عناصری برای پر کردن فضای لوگو ی خود هستند ، در صورتی که استفاده از این روش اشتباه است. سعی کنید از فضای عاقلانه ای برای حفظ سلسله مراتب بصری خود استفاده کنید. عناصر بصری شامل : نام شرکت ، شعار ، سال تاسیس شرکت ، نماد شرکت و یک قاب مخصوص است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *