بازیابی رمز عبور root در لینوکس debian

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تغییر رمز debian

بازیابی رمز root  در لینوکس دبیان ( debian )

در این آموزش به صورت مختصر  ، نحوه بازیابی رمز عبور روت ( root) در سیستم Debian 10 را خواهید آموخت. ما به شما کمک میکنیم تا پسورد فراموش شده root  لینوکس دبیان را به راحتی بازیابی کنید

بنابراین، ابتدا سیستم Debian 10 خود را روشن یا ریبوت کنید. همانطور که در زیر نشان داده شده است  منوی GRUB هنگام ریبوت سیستم به شما نشان داده میشود.  قبل از اینکه سیستم شروع به بوت شدن کند، کلید “e” را روی صفحه کلید فشار دهید.

تغییر رمز debian
پنجره Grub دبیان

 

 

بافشردن کلید e  پنجره زیر باز می شود با اسکرول کردن به پایین صفحه خطی را که با ‘ /linux     /boot/vmlinuzliz‘ آغاز می شود و UUID  را مشخص میکند  را پیدا کنید .

تغییر رمز debian
پارامترهای کرنل GRUB

مکان نما را به انتهای این خط، درست بعد از «ro quiet» ببرید و پارامتر init=/bin/bash را اضافه کنید.سپس کلیدهای ترکیبی  ctrl + x یا F10  را جهت بوت شدن فشار دهید .

درمرحله بعد برای اینکه بتوانید رمز عبور را بازنشانی کنید، باید سطح دسترسی را از فقط (خواندنی) به (خواندنی-نوشتنی) تغییر دهید. بنابراین، دستور زیر را برای نصب مجدد فایل سیستم root با ویژگی های rw اجرا کنید.

 mount -n -o remount,rw /

تغییر رمز debian

در مرحله بعد، رمز عبور root را با اجرای دستور passwd مطابق شکل زیر بازیابی کنید.

 

تغییر رمز debian

رمز عبور جدید را وارد کنید و برای تایید دوباره آن را تایپ کنید. اگر بدرستی رمز را وارد کرده باشید  و گذرواژه‌ها مطابقت داشتند، باید یک اعلان «password updated successfully » در انتهای کنسول دریافت کنید.

 

تلفن گویا  هیدیکا  طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها وامکانات را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند هزینه‌ها را کاهش دهید ، تیم خود را کارآمدتر آموزش دهید هم چنین به افزایش فروش محصولات و خدماتتان کمک چشمگیری خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *