تاریخچه لوگوی internet explorer و مرورگر edge

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگوی internet explorer

تاریخچه لوگوی internet explorer

 

لوگوی internet explorer

 

لوگوی internet explorer: یکی از موارد مؤثر در کسب و کارها طراحی مناسب لوگو است. به کار بردن طرح مناسب در لوگو می تواند توجه مخاطبان را به سمت شما جلب کند ، به همین دلیل ، طراحی لوگو بسیار اهمیت دارد. در اینجا قصد داریم در مورد طراحی لوگو های مرورگر اینترنت اکسپلورر و مرورگر اج صحبت کنیم.

 

گام‌های آغازین لوگوی internet explorer

ساخت برنامه  اینترنت اکسپلورر در سال ۱۹۹۴ به وسیله شخصی به نام تماس ریدون آغاز شد. نسخه اینترنت اکسپلورر ۱ در تاریخ ۲۴ آگوست ۱۹۹۵ عرضه شد. توماس ریدون معتقد بود که نکته مهم در طراحی یک لوگو ی مرورگر ، استفاده از خط های دورانی است. با توجه به اینکه در سال ۱۹۹۵ دسترسی های لازم برای ساخت نرم افزارها وجود نداشت ، توماس نتوانست ایده خود را ثبت کند.

طرح اولیه لوگویinternet explorer  ابتدا به صورت صورت یک مستطیل بود و درون این مستطیل از رنگ آبی آسمانی برای پس زمینه آن استفاده شده بود. در گوشه این مستطیل یک دایره با نشان ویندوز قرار داشت. درون این لوگو internet explorer  استفاده شده بود. این طرح خیلی پیچیده و شلوغ بود ، اما با این وجود ، شهرت بسیار زیادی کسب کرد.

اولین لوگو ی اینترنت اکسپلورر به لوگو ی مایکروسافت شبیه بود. در واقع ، این برنامه یک محصول برای ویندوز بود. این مرورگر حوزه فعالیت خود را گسترش داد و از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ اینترنت اکسپلورر با سه لوگو ی مختلف مورد استفاده قرار گرفت. این سه طرح در فاصله زمانی کوتاهی ایجاد شدند. سومین لوگوی شرکت اینترنت اکسپلورر که درسال ۱۹۹۶ طراحی شد، با حرفe  بود که اکنون ما آن را می‌شناسیم.

دکمه آبی رنگ مرورگر e با جلوه دایره ای بریده بریده از حرف e قابل تشخیص است. این طرح توسط شرکت های بزرگ دیگری مانند Apple  و MasterCard استفاده شد.

در سال ۲۰۰۱ لوگوی internet explorer با ایجاد سایه‌ای عمق و جلوه ای دیگری به لوگو ی خود داده است. در سال ۲۰۰۱ نسخه جدید لوگوی اینترنت اکسپلورر دایره اطراف حرف e  به رنگ زرد تغییر کرد. پیش بینی می شود که در سال های آینده رنگ زرد نیز حذف شود و تنها رنگ آبی آن باقی بماند.

به این نکته توجه کنید که طراحی لوگو ی اینترنت اکسپلورر به صورت متنی و ساده است؛ به این معنی که حرف e در سمت چپ و لوگو ی اینترنت اکسپلورر آن در سمت راست قرار گرفته است.

 

تاریخچه لوگوی مرورگر edge

 

تاریخچه لوگوی مرورگر edge

 

اج (Edge) نام مرورگر جدید مایکروسافت است. در ۲۱ ژانویه سال ۲۰۱۵ اولین نسخه این مرورگر رونمایی شد. در سال ۲۰۱۵ در کنفرانس بلید نسخه «مایکروسافت اج» معرفی و جایگزین اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰ شد.

مایکروسافت تصمیم گرفت لوگو ی اج را با توجه به کرومیوم طراحی کند و در آن تغییراتی ایجاد کند. باز طراحی این لوگو به گونه‌ای بود که شبیه به اینترنت اکسپلورر نبود.

لوگو ی مرور گر اج شباهت زیادی به بازی موج سواری مخفی (skiFree) دارد. اسکای فری نوعی بازی کلاسیک است که در قالب بسته مایکروسافت با نام Entertainment Pack 3 برای ویندوز عرضه شد.

طرح لوگو ی edge از موج اقیانوس الهام گرفته شده است. این طرح شباهت زیادی به نماد قدیمی «اینترنت اکسپلورر» ندارد. اگر بادقت به طرح لوگو ی اج نگاه کنید، شمه ای از حرف «e» در آن وجود دارد.

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ طرح دیگری برای لوگو ی Edge در نظر گرفت و آن را از حالت عادی خارج کرد. در جدید لوگو ی اج به شکل دایره‌ای و یک موج در کنار حرف E  طراحی شده بود.

از آنجا که رنگ آبی تاثیر زیادی در زیبایی و تاثیرگذاری لوگو دارد ، در لوگوی مرورگر Edge نیز به طیف رنگ آبی و فیروزه ای می رسیم. سایه به کار رفته در این لوگو زیبایی خاصی در آن بوجود آورده است. توجه کنید که در بیشتر وب سایت ها از رنگ آبی استفاده شده است.

در رونمایی لوگو ی شرکت مایکروسافت Edge کارمندان مایکروسافت ابتدا سرنخ هایی از این لوگو در شبکه های اجتماعی منتشر کردند تا کاربران بتوانند آن را تشخیص دهند. افرادی که می توانستند طرح لوگو را تشخیص دهند از طریق کد obj پنهان شده در عکس ، آیکون اج را باید به صورت سه بعدی رندر می‌کردند. انجام این کار نشان دهنده این بود که کدام یک از کلمات باید از ویدئو خاصی بیرون کشیده شوند که به نمایش درمی‌آمد.

روشهای زیادی وجود دارد که نشان می دهد لوگو ی اینترنت اکسپلورر و اج از یکدیگر الهام گرفته اند. برند آنها ساده و نمایشی است و مخصوص دنیای دیجیتال طراحی شده است. لازم است بگوییم که رنگ آبی در هر دو این لوگو ها به کار فته است ، زیرا رنگ دوست داشتنی است و با اعتما به نفس همراه است.

مایکروسافت با عرضه لوگو ی جدید edge مرورگر اینترنت اکسپلورر را با تحول زیادی مواجه کرد. این شرکت اکسپلورر را از وضعیت نامطلوب خود نجات داد.

برخی نیز معتقدند که شرکت مایکروسافت Edge قصد دارد کلمه «گشت و گذار اینترنتی» را برای کاربران خود هجی کند. به همین دلیل این لوگو به صورت چرخان در بالای صفحه به نمایش درآمده است.

برخی نیز معتقدند که شرکت مایکروسافت برای ساخت مجدد لوگو ی خود قصد دارد سنت های پیشین خود را بشکند ؛ به همین دلیل از لوگو های سنتی فاصله گرفته است تا طرح لوگو ی خود به سمت طرح های مدرن پیش ببرد.

اینکه شرکت مایکروسافت چه زمانی قصد دارد نسخه نهایی مایکروسافت اج را در دسترس قرار دهد  مشخص نشده است. نسخه‌ای که اخیرا از مایکروسافت اج منتشر شده است، گفته شده است که نسخه نهایی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *