تاریخچه لوگو آرسنال

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو آرسنال

تاریخچه لوگو آرسنال

 

لوگو آرسنال

 

باشگاه تیم فوتبال آرسنال ، یک باشگاه انگلیسی است. این باشگاه در شهر لندن است و تا کنون توانسته است ۱۳ عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلستان و لیگ دسته اول را به خود اختصاص دهید. این باشگاه توانست ۱۲ عنوان قهرمانی در جام حذفی و دو مقام قهرمانی در جام اتحادیه فوتبال انگلستان را به دست بیاورد. در واقع ، باشگاه فوتبال آرسنال ،

بدون وقفه توانست است مقام صدرنشینی در لیگ فوتبال انگلستان را به دست بیاورد. این تیم توانست در چند دوره پی در پی مقام قهرمانی بدون شکست را به دست بیاورد.

تاریخچه لوگو آرسنال با تغییراتی همراه بوده است. باشگاه تیم فوتبال آرسنال در سال ۱۸۸۶ در منطقه وولویچ لندن تاسیس شد. تیم آرسنال ، حدود دو سال بدون لوگو بازی می کرد و سپس توانست نشانه های وولویچ را از آن خود کنید. در سال ۱۸۸۸ اولین لوگوی تیم آرسنال که به صورت سه توپ جنگی طراحی شد و از آن رونمایی شد.

تاریخچه لوگو آرسنال

لوگو آرسنال در سال ۱۹۱۳

در این سال ، باشگاه آرسنال به هسبوری نقل مکان کرد. طرح لوگوی آن به شکل یک توپی بود که سمت شرق می رود و سپس به سمت غرب برمی گردد. امروزه به صورت اسلحه ای است که توپ را به سمت شرق هدایت می کند.

اسلحه ای که در لوگو ی باشگاه آرسنال وجود دارد ، نماد باشگاه آرسنال است که به عنوان «تفنگ غربی» تغییر کرد و در لوگو ی جدید با عبارت لاتین « Victoria Concordia Crescit » طراحی شده است. از سال ۱۹۴۹ تا کنون این طرح باقی مانده است.

نام باشگاه آرسنال از نام پارکی که در نزدیکی آن قرار گرفته است (Dial Square) گرفته شده است. سپس نام آن به «انبار مهمات سلطنتی» (Royal Arsenal) تغییر کرد و مجددا به (Highbury) و در نهایت نام آرسنال را به دلیل منطقه ای که باشگاه در آن جا قرار داشت ، انتخاب کردند.

 لوگو آرسنال در سال ۱۹۴۹-۱۹۵۰

در تصویر لوگو آرسنال ، نماد ویکتوریا کنکوردیا کراسیتیف وجود داشت. مردم او را پیش از بازی نیز دیده بوند.  پس از دو سال ، طراحان لوگو آرسنال تصمیم گرفتند که متن لاتینی را به شکل

نمادین و افسانه ای برای آن انتخاب کنند. این عبارت لاتین ، شعار رسمی تیم آرسنال در سال ۱۹۴۹-۱۹۵۰ بود. طرح جدید لوگوی آرسنال شامل کتیبه آرسنال به سبک گوتیک بود و به سمت غرب تغییر کرد. این جهت نشان دهنده منطقه لندن اسلینگتون بود.

در سال ۱۹۴۹ ، باشگاه آرسنال ، لوگوی خود را تغییر داد. در این سال یک نماد جدیدی در لوگو آرسنال به کار رفته. در این طرح ، علامت سه توپ جنگی در قسمت پایینی نام باشگاه آرسنال دیده می شود. ابتدا این طرح به صورت رنگی طراحی شد و به طرح فعلی باشگاه آرسنال ، شباهت زیادی داست.

با توجه به اینکه طراحان لوگو آرسنال ، دقت و ظرافت زیادی در طراحی لوگوی آن به خرج داده بودند ، امکان تکثیر یا کپی برداری از لوگوی آرسنال وجود نداشت.

لوگو آرسنال در سال ۲۰۰۲

در این سال ، طراحان لوگو آرسنال ، نشان واره جدیدی به سبک مدرن و ساده برای لوگوی آرسنال در نظر گرفتند. در این طرح ، توپ جنگی به سمت شرق هدایت می شود و نام باشگاه آرسنال در بالای توپ جنگی نوشته شده است. این طرح مورد انتقاد برخی از طرفداران باشگاه آرسنال قرار گرفت. بسیاری از افرادی که این طرح را نپذیرفتند مدعی بودن که باشگاه فوتبال آرسنال ، با این طرح ، بسیاری از تاریخ و سنت های آرسنال را نادیده گرفته است و از سویی از نظرخواهی و مشورت طرفداران خود نیز استفاده نکرده است.

طرح لوگو باشگاه آرسنال ، بدون تغییر باقی ماند. سپس ، تغییرات جزئی در آن صورت گرفت و رنگ های جدیدی به آن اضافه شد. شعار نوشته شده بر روی لوگوی آرسنال نیز که شعار ویکتوریا کنکوردیا کراسیتیف بود ، به شکل مدرن تر طراحی شد. پس از گذشت مدتی نیز رنگ های طلایی به شکل لوگوی آرسنال اضافه شد که سبب جذابیت و زیبایی لوگو شد.

باشگاه فوتبال آرسنال ، با توجه به احترام به سنت های خود ، بیش از نیم قرن طرح لوگوی خود را تغییر نداد. سال ۲۰۰۲ سال انقلابی جدید برای تیم آرسنال بود و در این سال تیم باشگاه آرسنال ، طرح لوگوی خود را به شکل مدرنیته تغییر دارد.

 در واقع ، مدرنیته کردن لوگو آرسنال به دو دلیل صورت گرفت:

  • در تصویر ویکتوریا کونکوردیا کراسیت چند نماد وجود داشت که سبب بروز اختلافاتی میان اعضای باشگاه شده بود و اجازه چاپ لوگو را نداشتند ، به همین دلیل تصویر لوگو آرسنال تغییر کرد.
  • تیم فوتبال باشگاه آرسنال به دنبال ایده ای بود که بتواند تغییری جدی در تیم به وجود بیاورد. به همین دلیل ، تصمیم به طراحی لوگوی جدید گرفتند.

لوگو باشگاه آرسنال در سال ۲۰۱۱-۲۰۱۲

در این سال ها تی شرت های تیم آرسنال با تصویر لوگو آرسنال طراحی شد. این تی شرت ها افتخار ۱۲۵ ساله باشگاه آرسنال را نشان می دادند. لوگوی جدید تیم آرسنال ، ترکیبی از نسخه قدیمی آن در سال ۱۸۸۸ و نسخه جدید آن است.

.لوگو باشگاه آرسنال در سال  ۲۰۱۱

در این سال ، در اطراف لوگو آرسنال ، ۱۵ برگ بلوط که نماد ۱۵ بنیانگذار تیم آرسنال بودند و در پارک بلوط Oak Pub Royal یکدیگر را ملاقات کردند طراحی شد. این برگ های بلوط در سکه های شش پنی نشان داده شده اند. این امر قدمت و اصالت تیم باشگاه آرسنال را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *