تاریخچه لوگو HONDA

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه لوگو HONDA

تاریخچه لوگو HONDA

تاریخچه لوگو HONDA

 

تاریخچه لوگو HONDA: هوندا (Honda Logo) خودرویی است که در سال ۱۹۹۶ – ۲۰۰۱ تولید و به بازار عرضه شد. این خودرو به شکل خودروهای موتور جلو ، محور جلو ، موتور جلو – چهار چرخ متحرک بود و طول آن  ۳٬۷۸۵ میلیمتر (۱۴۹٫۰ اینچ) و  عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۶۴۵ میلیمتر (۶۴٫۸ اینچ) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۵۲۵ میلیمتر (۶۰٫۰ اینچ) و وزن آن در حالت طبیعی ۸۹۰ کیلوگرم (۱٬۹۶۲٫۱ پوند) است.

بنیانگذار این لوگو شخصی به نام وییشیرو هوندا بود که  یک مکانیک بود. وییشیرو  پس از کار کردن در شرکت آرت شوکای با تکیه بر اراده و فعالیت فردی توانست رینگ پیستون‌های مخصوص به خود را در سال ۱۹۳۸ تولید کند.

پس از گذشت دو سال وییشیرو هوندا با شرکت تویوتا قراردادی منعقد کرد  و توانست رینگ پیستون های خود را به این شرکت بفروشد. همکاری او با شرکت تویوتا تا جنگ جهانی دوم ادامه پیدا کرد اما در جنگ پیستون همکاری او از بین رفت.

پس از جنگ جهانی دوم ، هوندا  توانست با اتصال یک پیشرانه ساده به بدنه دوچرخه ، یک وسیله نقلیه ارزان قیمت با موتوری اولیه تولید کند. ویشیرو پس از ساخت این وسیله نقلیه نام ، شرکت خود را به « هوندا گیکن کوگیو کابوشی کایشا » به معنی شرکت پژوهشی هوندا تغییر داد.

پس از تغییر نام شرکت هوندا ، نخستین محصول او که به شکل یک کابین کوچک و چوبی ساده بود و به شکل یک دوچرخه موتوردار بود را عرضه کرد. شرکت هوندا در ۲۴ سپتامبر سال ۱۹۴۸ به صورت رسمی در کشور ژاپن شروع به فعالیت کرد. پس از گذشت چند سال ، این شرکت شروع به تولید و ساخت قایق موتوری و موتور سیکلت نمود و با این کار توانست خسارت ها و مشکلات ناشی از جنگ جهانی دوم را جبران کند.

در سال ۱۹۴۷ ، شرکت هوندا نخستین موتور سیکلت خود را برای فروش به بازار وارد کرد. ساخت این موتور یک سال پس از تاسیس رسمی شرکت بود. این موتور سیکلت در سال ۱۹۴۹ به شکل یک موتور سیکلت تکامل یافته وارد بازار شد و هوندا مدل – دی نام داشت.

 

تاریخچه لوگو هوندا با تحول زیادی همراه است. در سال ۱۹۵۸ شرکت آمریکایی هوندا تاسیس شد و در سال بعد توانست نخستین محصول خود که هوندا سی ۱۰۰ سوپر کاب بود را وارد بازار کند. این محصول به تعداد ۳۰ میلیون دستگاه تولید و فروخته شد و بیشترین فروش را در میان وسایل نقلیه به خود اختصاص دارد. شرکت هوندا پس از طی روند تکامل خود در زمینه ساخت موتور سیکلت ، در عرصه خودروسازی نیز شروع به فعالیت کرد. در سال ۱۹۶۰ نخستین مدل های خودرو هوندای جاده ای تولید شد و قطعات خود را از طریق بازار ژاپن تامین می کرد.

در سال ۱۹۶۳ نخستین خودروی هوندا با نام تی ۳۶ وارد بازار شد. این خودرو به شکل یک بارکش کوچک و در چهار شکل متفاوت تولید شد. این خودرو دارای یک پیشرانه ۳۶۰ سی سی و با قدرت ۳۰ اسب بخار ساخته شد.

پس از مدتی خودروی هوندا اس ۵۰۰ ساخته شد که به شکل رودستر دو در با پیشرانه ۴۹۲ سی سی و با قدرت ۴۴ اسب بخار تولید شد.  این خودرو قادر به طی مسیر ۹۵۰۰ دور در دقیقه با گیربکس ۴ دنده است. در واقع ، آقای هوندا بیشترین دانش و تجربه خود را در زمینه ساخت و تولید موتور سیکلت به کار گرفت و این محصول او مورد استقبال زیادی قرار گرفت. این محصول او در بازارهای کانادا و آمریکا نیز مورد استفاده قرار گرفت.

خودروهای دارای لوگو هوندا با توجه به اینکه بسیار کوچک هستند  ، مخصوص ژاپنی ها طراحی شد  و در بازارهای غربی مورد استقبال زیادی قرار نگرفت.  سپس شخصی به نام آکیورا تحولی در خودروهای لوکس هوندا ایجاد کرد.  در سال ۲۰۰۷ شرکت هوندا قصد داشت که در صنعت خودروسازی استانداردهای امنیتی را به کار ببرد. او در ساخت این خودروها  کیسه‌های هوای روبرو، کیسه‌های هوای طرفین و ترمزهای ضد بلوکه را در مدل‌های جدید خود منظور کرده ‌است.

به طور کلی ، لوگو هوندا یک لوگوی ژاپنی و چند ملیتی است که بیشتر در زمینه تولید موتور سیکلت فعالیت کرده است. این شرکت از سال ۱۹۵۹ تا کنون به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده موتور سیکلت در جهان شناخته شده است.  تا کنون شرکت هوندا حدود ۱۴ میلیون موتور سیکلت در هر سال در سراسر جهان تولید کرده است.  علاوه بر آن ، در صنعت خودروسازی ، تولید و ساخت موتورهای هواگرد ، هواپیماهای جت ، موتورهای جت ، قایق های موتوری ، پمپ های آب ، ژنراتورها ، ربات و تجهیزات انتقال برق ، تجهیزات الکتریکی و…. نیز به فعالیت پرداخته است.

در واقع ، شرکت هوندا اولین شرکت خودروساز ژاپنی است که اقدام به ساخت و تولید خودروهای لوکس کرده است. شرکت های تویوتا و نیسان نیز با الگوپذیری از این شرکت اقدام به تولید خودرو نمودند.

شرکت هوندا شعاری دارد و می گوید : «جامعه در اثر رهبری اجتماعی هوندا بهتر خواهد شد. مأموریت هوندا نیز عبارت است از: رفاه و غنای اجتماعی، اقتصادی و آموزشی جوامع از طریق مشارکت فردی و همکاری جمعی»

در حال حاضر ، شرکت هوندا پس از شرکت هایی مانند : فولکس واگن ، تویوتا ، هیوندا موتور ، پژو سیتروئن ، جنرال موتورز و… هشتمین شرکت خودروسازی جهان به شمار می رود.

لوگو هوندا

لوگو هایی که شرکت های خودروسازی طراحی می کنند ، با هدف ایجاد ارتباط بین مشتری و شرکت تولید کننده طراحی می شوند. نمادی که طراحان این شرکت ها به کار می برند ، به گونه ای است که علاوه بر زیبا بودن ، قابل تشخیص و تمایز از شرکت های دیگر باشد.

شکل لوگو هوندا در نگاه اول به صورت حرف بزرگ H به زبان انگلیسی است که اولین حرف شرکت HONDA  است.  هدف این شرکت از طراحی لوگو ی خود ، ایجاد ارتباط میان مشتری و جلب رضایت مشتری است.

البته معانی متفاوت و مختلفی در طراحی این لوگو وجود دارد که این معانی به وسیله لوگوی شرکت به مردم و مشتریان شرکت منتقل می شود. . نماد زیبا و مفهومی شرکت هیوندای که یک H کج در درون یک بیضی است نیز از این قانون جدا نبوده و توانسته هویت این شرکت و فلسفه رضایت‌مندی مشتریان آن را در خود همراه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *