رنگ آبی در طراحی لوگو

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
رنگ آبی در طراحی لوگو

چرا رنگ آبی بیشترین استفاده را در طراحی لوگوها دارد؟

رنگ آبی در طراحی لوگو:استفاده از رنگ مناسب نقش مهمی در به خاطر سپردن لوگو در ذهن بیننده دارد. شناسایی رنگ مناسب برای لوگو شهرت برند شما تا ۸۰ درصد افزایش می دهد. انتخاب یک پالت رنگی مناسب از مهمترین نکته هایی است که در طراحی لوگو ی خود باید رعایت کنید. رنگ مناسب قدرت و پیشرفت کار شما را چندبرابر می سازد. تحقیقات نیز نشان داده اند که رنگ های به کار رفته در لوگو به طور ناخودآگاه معانی خاصی را به بیننده القا می کنند. یک انتخاب مناسب در رنگ لوگو می تواند طراحی لوگو ی شما را ضعیف و یا قوی سازد.

روانشناسی رنگ آبی در طراحی لوگو

رنگ آبی حس اعتماد و امنیت را به مخاطب القا می کند. از آنجا که رنگ آبی طول موج بلندی دارد از فاصله بسیار دور نیز دیده می شود؛ به همین دلیل ، در چراغ های فرود فرودگاهها از رنگ آبی استفاده می شود.

یکی از دلایلی که سبب شده است بیشتر شرکت ها از رنگ آبی برای لوگو ی خود استفاده کنند ، این است که آنها را قابل اعتماد جلوه می دهد. رنگ آبی برخلاف رنگ های دیگر مانند: قرمز یا بنفش رنگی است که استفاده و کاربردی راحت دارد. این رنگ به دلیل بی انتها بودن ،ظرافت و سادگی کاربرد زیادی دارد. جالب است بگوییم که رنگ آبی در سال ۲۰۲۰ نیز به عنوان رنگ سال انتخاب شد.

سایه های به کار رفته در رنگ آبی نیز تاثیرات متفاوت دارند. به عنوان مثال در محصولات پاک کننده از رنگ آبی استفاده می شود. رنگ آبی رنگی است که در بیشتر برندها و آرم های شرکت های مختلف به کار می رود. این رنگ نماد اعتماد و بلوغ است. رنگ آبی به بند شما هویتی سازمانی می دهد.

بیشتر از ۱۰۰ برند برتر در دنیا از رنگ آبی در لوگو ی خود استفاده کرده اند. مردم با دیدن رنگ آبی حس آرامش بخش و خوشایندی پیدا می کنند. علاوه بر این ، رنگ آبی دریا و آسمان را به خاطر می آورد.

رنگ آبی بیشترین کاربرد را در شرکت های مالی ، هواپیمایی ، تکنولوژی و شرکت های تولید انرژی دارد. مفهومی که این رنگ در لوگو ی این شرکت ها القا می کند کارکرد مداوم و بدون خطر است.

بیشتر شرکت های مربوط به پوشاک ، رستوران ها ، مواد غذایی و … از این رنگ در لوگوی خود استفاده کرده اند.

آیا باید از رنگ آبی برای لوگو خود استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه بیشتر شرکت ها از رنگ آبی در لوگو ی خود استفاده می کنند ، به این معنی نیست که شما باید حتما این رنگ را در لوگو ی خود استفاده کنید. رنگ آبی در شرکت های بزرگ کاربرد بیشتری دارد. قبل از انتخاب طرح و رنگ لوگو ی خود  ، رقبای خود را بشناسید و نحوه فعالیت آنها را تجزیه و تحلیل کنید. دقت کنید که رقبای شما از چه طرح و رنگی در لوگو ی خود استفاده کرده اند؟ در صورتی که رقبای شما از رنگ آبی در طرح لوگو ی خود استفاده کرده اند ، شما از رنگ دیگری استفاده کنید تا برجسته تر شوید.

نحوه استفاده از رنگ آبی در طراحی لوگو

از آنجا که آبی رنگ محبوبی در طراحی لوگو محسوب می شود ، سعی کنید از طرح های دیگری در کنار این رنگ استفاده کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید طرحی جذاب و خلاقانه در لوگو ی شرکت خود ایجاد کنید می توانید در کنار آن از رنگ قرمز، نارنجی یا زرد استفاده کنید. همچنین می توانید از سایه های مختلف مانند آبی ، آبی تیره ، آبی روشن ، فیروزه ای و لاجوردی در رنگ لوگو ی خود استفاده کنید. دقت کنید از سایه هایی در لوگوی خود استفاده کنید که نشان دهنده اعتبار و ارزش شرکت شما باشد.

با چند لوگو معرفی آبی رنگ آشنا شوید.

شرکت های زیادی از رنگ آبی در لوگو ی خود استفاده کرده اند. در اینجا به چند نمونه از معروفترین آنها که شناخته شده نیز هستند ، اشاره می کنیم.

لوگوی Facebook

 

رنگ آبی در طراحی لوگو

 

همانطور که می دانیم ، فیسبوک یک رسانه اجتماعی است که بیشترین کاربرد را در میان کاربران خود دارد. انتخاب یک رنگ محبوب برای شرکتی با این قابلیت امری ضروری است. رنگ به کار رفته در لوگو ی فیسبوک سبب می شود شما به راحتی با آن ارتباط برقرار کنید. برخی نیز معتقدند که به این دلیل لوگو ی فیس بوک آبی طراحی شده است که مارک زاکربرگ (بنیان گذار فیسبوک) به دلیل ابتلا به کوررنگی در دیدن برخی رنگها مانند قرمز و سبز مشکل داشت و به همین دلیل از رنگ آبی استفاده است.

لوگوی شرکت Ford

 

رنگ آبی در طراحی لوگو

فورد ، شرکتی آمریکایی است که از اوایل سال ۱۹۱۲ شروع به طراحی لوگو ی خود کرد. این شرکت از رنگ آبی در طراحی لوگو ی خود استفاده کرد. شرکت فورد برای نشان دادن قابلیت اطمینان خود به مشتریانش از رنگ آبی در لوگو ی خود استفاده کرد. اگرچه لوگو ی فورد با گذشت زمان تغییر کرد اما رنگ آبی و بیضی هنوز هم از عناصر اساسی این لوگو است.

لوگوی شرکت BMW

 

رنگ آبی در طراحی لوگو

 

ممکن است تصور کنید شرکت BMW  رنگ آبی را برای لوگو ی خود انتخاب کرده است ، در حالی که اینگونه نیست. در واقع ، لوگو ی شرکت بی ام دبلیو به پرچم و نشان اسلحه باواریا اشاره می کند. باواریا منطقه ای آلمانی است که محل تاسیس این شرکت است. پرچم این منطقه از لوزی های متناوب آبی و سفید تشکیل شده است. دلیل استفاده از رنگ آبی در لوگو ی شرکت بی ام دبلیو نیز همین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *