طراحی لوگو رستوران

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی لوگو رستوران

طراحی لوگو رستوران

 

طراحی آرم رستوران

 

طراحی آرم رستوران: یکی از مواردی که برای صاحبان رستوران و فست فودها اهمیت دارد ، طراحی لوگو قبل از راه اندازی کسب و کار آنها است. طراحی لوگو رستوران سبب هویت بخشیدن به کسب و کار شما می شود. با گذشت زمان از طراحی لوگو ی رستوران شما ، برند شما معروف و مشهور می شود. افراد مختلف با دیدن لوگوی رستوران شما با محصولات و خدمات شما آشنا می شوند.

نکته مهم در طراحی لوگو رستوران این است که آن را هدفمند طراحی کنید تا پیام شما را به مخاطب و بیننده انتقال دهد. استفاده از عناصر و المان های موثر در طراحی لوگو سبب شهرت و محبوبیت لوگوی شما می شود.

استفاده از طرح و ساختار جذاب نقش مهم و کلیدی در طراحی لوگو رستوران دارد. با به کارگیری رنگ و طرح های موثر و هدفمند می توانید نام خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. می توانید لوگوی رستوران خود را در مکان های مختلف مانند : سطح ظروف ، لباس پرسنل ، منوی غذا ، کاتالوگ ، پیک ، تابلوی رستوران و… نیز چاپ کنید. طراحان لوگو باید لوگو را به گونه ای طراحی کنند که در هر بعد و اندازه ای قابل اجرا باشد.

طراحی آرم رستوران و فست فود

قبل از طراحی لوگو رستوران ، ابتدا نوع فعالیت خود را مشخص کنید. نوع فعالیت شما در مشخص کردن طرح و اندازه لوگوی شما بسیار موثر است. به عنوان مثال ، اگر رستوران شما در سراسر کشور در حال فعالیت است و شعبه های مختلفی دارد ، طرح و ساختار لوگوی خود را به گونه ای انتخاب کنید که در همه ابعاد و طرح ها قابل اجرا باشد.

مدل های مختلف طراحی لوگو رستوران

طراحی آرم رستوران محلی

اگر لوگو رستوران شما محدود به یک محله یا یک شهر است ، رقابت شما با دیگران بسیار محدود می شود. در طراحی لوگو ی رستوران خود سعی کنید از سلیقه و فرهنگ مردم و افراد محله و شهر خود اطلاع پیدا کنید. این امر نقش مهمی در موفقیت لوگوی شما دارد.

طراحی لوگو رستوران زنجیره ای

اگر قصد طراحی لوگو برای رستوران زنجیره ای دارید ، سعی کنید آن را با توجه به نیاز روز و آخرین متدهای روز دنیا طراحی کنید.  طراحی لوگو رستوران زنجیره ای در مقایسه با رستوران های محلی محدودیت کمتری دارد. نکته مهم در طراحی لوگو  رستوران زنجیره ای ، استفاده از زبان و نوشتار بین المللی است. از آن جا که این رستوران ها در سایر کشورها نیز فعالیت می کنند ، فونت و نوشتار باید به گونه ای باشد که با سایر زبان ها و فرهنگ ها نیز همسو و هماهنگ باشد.

طراحی لوگو های رستوران های زنجیره ای ساده تر از لوگوی رستوران های محلی است ، زیرا بازار جهانی در طراحی لوگو رستوران ها به سمت طرح های مینیمال در حال حرکت است.

نکات مهم در طراحی لوگو رستوران و فست فود

همانطور که گفته شد لوگو رستوران و فست فود بر روی انواع متریال، سفال، پارچه، پلاستیک، کاشی، بنر و غیره چاپ خواهد شد. بهتر است در همه ابعاد از کیفیت مطلوب برخوردار باشد تا خروجی خوبی داشته باشید.

در یک نگاه نشان دهنده رستوران و فست فود بوده و مخاطب را با پیچیدگی های غیر ضروری سردرگم نکند. طراحی لوگو اصولی و استاندارد باعث می شود در طی زمان های مختلف نیازی به تغییر نداشته باشد و در دوره های مختلف دست نخورده باقی بماند.

نقش رنگ در طراحی  لوگو رستوارن و فست فود

رنگ ها انتقال دهنده انرژی و پیام به مخاطب و بیننده هستند. به عنوان مثال ، در طراحی لوگو رستوران بهتر است از رنگ های قرمز ، زرد و یا نارنجی استفاده کنید ، زیرا این رنگ ها سبب می شود که تمایل افراد در سفارش دادن غذا بیشتر شود. به همین دلیل ، طراحان لوگو در طراحی لوگو رستوران از این رنگ ها بیشتر استفاده می کنند. کاربرد رنگ در طراحی لوگو و مخصوصا لوگوی رستوران جنبه روان شناسانه دارد. نکته بسیار مهم این است که از رنگ های سرد و یا رنگ های خنثی در طراحی لوگو رستوران استفاده نکنید ، زیرا سبب عدم تمایل مخاطب و بیننده نسبت به غذا و رستوران در مخاطب می شود.

 نقش فونت در طراحی لوگو رستوران و فست فود

به طور کلی ، فونت ها نقش مهمی در برانگیختن حس افراد به سوی رستوران و فست فود دارند. معمولا در طراحی لوگو رستوران و فست فود از فونت های زنده استفاده می شود ، زیرا حس مثبت و هیجان انگیزی را در افراد به وجود می آورد. سعی کنید از فونت های پیچیده استفاده نکنید ، زیرا سبب عدم تمایل مخاطب و بیننده به رستوران یا فست فود می شود.

در به کار بردن فونت برای لوگو رستوران خلاقیت به خرج دهید و سعی کنید از فونت های خاص استفاده کنید.  علاوه بر فونت ، از نوشتار ، تصویر ، لوگوتایپ ، پیکتوگرام و … نیز در لوگوی خود استفاده کنید.

نقش المان ها در طراحی لوگو رستوران و فست فود

المان ها و عناصر نقش مهمی در موفقیت لوگوی رستوران و فست فود دارند. به عنوان مثال ، می توانید از عناصری مانند بشقاب ، قاشق ، چنگال ، کلاه سر آشپز و … در طراحی لوگو رستوران استفاده کنید. سعی کنید این المان ها را به گونه ای با یکدیگر تلفیق کنید که جلوه بصری بسیار زیبایی را به وجود بیاورید. همچنین  ، می توانید نوشتار و فونت های فارسی و انگلیسی را با یکدیگر تلفیق کنید تا لوگوی خوب و مؤثری به وجود بیاورید .

تاثیر فرهنگ و سبک رستوران در طراحی لوگو رستوران

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی آرم رستوران ، بررسی فرهنگ مردم آن منطقه است. به عنوان مثال ، رستوران هایی که غذاهای بین المللی مانند : طبیعتا رستوران هایی که غذای چینی، ایتالیایی، فرانسوی، ژاپنی، ایرانی، ایرانی سنتی و … سرو می کنند و منحصرا روی فرهنگی خاص تمرکز دارد، نوع طراحی لوگو، دکوراسیون و هویت بصری متفاوتی نسبت به سایر رستوران ها دارند.

این رستوران ها همچنین از فونت ، رنگ و المان های مخصوصی در طراحی لوگو ی خود استفاده می کنند.  اگر قصد  طراحی لوگو رستوران و فست فود  را دارید ، بهتر است همه نکات گفته شده را مد نظر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *