طراحی لوگو روانشناسی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو روانشناسی

طراحی لوگو روانشناسی

 

لوگو روانشناسی

 

در علم روانشناسی مواردی مانند: ادراک ، شناخت ، احساسات ، تجربیات ذهنی ، انگیزه ، شعور ، اشتیاق ، شخصیت شناسی و عملکرد مغز با توجه به رفتارهای افراد مورد بررسی قرار می گیرد. با توجه به حوزه مطالعاتی علم روان شناسی، طراحی لوگو روانشناسی یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین طرح های گرافیکی محسوب می شود.

روانشناسان با ذهن و ناخودآگاه انسان ها در ارتباط هستند. در جامعه ما بیشتر روانشناسان به درمان اختلالات روانی در افراد می پردازند.  کارشناسان و طراحان حرفه ای لوگو در طراحی لوگو روانشناسی معمولا از تصاویری استفاده می کنند که تصویر و نام آن در ذهن مخاطب و بیماران باقی بماند. به همین دلیل ، استفاده از یک تصویر یا علامت نمادین در لوگوی روانشناسی می تواند نام شما را ماندگار و معروف کند.
در صورتی که شغل شما مرتبط با روانشناسی است و یا قصد احداث یک کلینیک روانشناسی را دارید ، برای این که بتوانید در این زمینه خوب عمل کنید ، نیاز به طراحی لوگو در حوزه کسب و کار خود دارید. قبل از طراحی لوگو ، ابتدا هدف خود را از ایجاد این برند مشخص کنید و سپس طرح مورد نظر خود را برای لوگو انتخاب کنید.
در انتخاب طرح لوگوی روانشناسی سعی کنید از طرح هایی استفاده کنید که در نگاه اول ، افراد را به سمت خود جذب کند.
برخی افراد به اشتباه تصور می کنند که طراحی لوگو ی روانشناسی تنها مختص به بیمارستان ها می باشد ، در صورتی که اینگونه نیست. افرادی که در زمینه خدمات مشاوره روانشناسی فعالیت دارند ، می توانند از روش طراحی لوگو برای معرفی خدمات خود استفاده کنند.
طراحی لوگو روانشناسی، مناسب برای مشاغلی است که در زمینه خدمات درمانی و مشاوره روانشناسی فعالیت دارند و فقط منحصر به پزشکان یا بیمارستان ها نمی شود.

بررسی رنگ ها در طراحی لوگو روانشناسی

شناخت رنگ ها در طراحی لوگو های روانشناسی بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل ، قبل از انتخاب رنگ برای لوگوی خود ، لازم است از روانشناسی رنگ ها اطلاعات کافی به دست بیاورید.

در روانشناسی برای همه ی رنگ ها اصول و قواعدی وجود دارد که لازم است به آن ها توجه شود. به عنوان مثال ، گفته شده است که رنگ های آبی ف سبز  و بنفش از رنگ های سرد محسوب می شوند و سبب ایجاد احساس آرامش در افراد می شوند.

همچنین گفته شده است که رنگ های قرمز ، نارنجی و زرد از جمله رنگ های هیجان انگیز و تحریک کننده محسوب می شوند. به طور کلی ، در علم روان شناسی هر رنگی طیف احساسی و عاطفی خود را دارد. این امر سبب می شود که افراد واکنش های متفاوتی نسبت به این رنگ ها از خود نشان دهند. در این جا ، کاربرد هر کدام از رنگ ها را در طراحی لوگو روانشناسی به شما معرفی می کنیم.

کاربرد رنگ های مختلف در طراحی لوگو روانشناسی

 

لوگو روانشناسی

 

رنگ آبی

رنگ آبی سبب ایجاد احساس امنیت در افراد می شود. این رنگ در بسیاری از لوگوهای روان شناسی دیده شده است. رنگ آبی برای افرادی که به میزان زیادی استرس و یا اضطراب دارند ، بسیار مفید و مؤثر است. همچنین رنگ آبی سبب ایجاد حس شادی در افراد می شود.

رنگ سبز

رنگ سبز نیز مانند رنگ آبی سبب ایجاد حس نشاط و آرامش در افراد می شود. این رنگ سبب ایجاد حس قدرت ، رشد و نمو در افراد می شود. افرادی که در طبیعت واکنش های مثبتی از خود نشان می دهند ، به رنگ سبز علاقه مند هستند. به همین دلیل در بیشتر لوگوهای روان شناسی رنگ سبز دیده شده است.

رنگ بنفش

با توجه به این که رنگ بنفش ، یک رنگ ترکیبی است و از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی به وجود آمده است ، سبب ایجاد آرامش در افراد می شود. رنگ بنفش همچنین نشان دهنده قدرت و اقتدار در افراد می شود. برای این که اعتماد به نفس مخاطبان و بیماران خود را تقویت کنید ، می توانید از این رنگ در طراحی لوگوی خود استفاده کنید.

رنگ زرد

رنگ زرد از جمله رنگ هایی است که سبب ایجاد حس مثبت اندیشی در افراد می شود. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که استفاده زیاد از این رنگ در طراحی لوگو روانشناسی سبب ایجاد احساس خشونت و حس منفی در مخاطبان و بیماران می شود. به همین دلیل ، سعی کنید این رنگ را با رنگ های دیگر ترکیب کنید تا سبب ایجاد احساس منفی در افراد نشود.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی هم از جمله رنگ هایی است که سبب ایجاد احساس مثبت و انگیزه و اشتیاق در افراد می شود. سعی کنید از این رنگ در لوگوی روانشناسی خود کم استفاده کنید ، زیرا سبب حس خشونت در افراد می شود.

رنگ قرمز

رنگ قرمز از جمله رنگ هایی است که سبب تقویت نیروی عشق و محبت در افراد می شود. سعی کنید از این رنگ در کنار رنگ های دیگر در لوگوی خود استفاده کنید.

انتخاب فونت در طراحی لوگو روانشناسی

بسیاری از کارشناسان و طراحان لوگو روانشناسی از فونت های کلاسیک مانند سریف در لوگوی خود استفاده می کنند. این فونت سبب تقویت حس اعتماد و اطمینان خاطر در بیماران می شود.  البته به این نکته توجه داشته باشید که نوع فونت شم ابه شیوه درمان و همچنین نماد و تصویر به کار رفته در لوگوی شما نیز بستگی دارد.  در برخی شرایط  نیز برای پزشکانی که در حوزه روانشناسی کودکان  فعالیت می کنند ، فونت های فانتزی نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *