طراحی لوگو لوازم خانگی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو لوازم خانگی

طراحی لوگو لوازم خانگی

 

لوگو لوازم خانگی

لوگو لوازم خانگی:طراحی لوگو در شرکت ها و سازمان های مختلف کاربرد زیادی دارد. طرح لوگوها با توجه به نوع فعالیت و سلیقه شرکت ها مشخص می شود.  لوگو در واقع ، نشانه و نماد گرافیکی شرکت ها و سازمان ها است که از طریق آن خود را به افراد معرفی می کنند.

طراحی اصولی لوگو لوازم خانگی به صورت اصولی به شما کمک می کند که با این طرح در ذهن مشتریان و مخاطبان باقی بمانید.

طراحی لوگو علاوه بر این که معرفی کننده نام شرکت است ، رنگ و طرح های به کار رفته در آن نیز تاثیر زیادی در جذابیت آن دارد. طراحی حرفه ای یک لوگو می تواند جذابیت و شهرت شرکت و سازمان نیز افزایش پیدا کند. لوگو یا نماد تجاری ، نشان دهنده هویت بصری برند است. برخی افراد از نرم افزارهای بسیار معمولی در طراحی لوگو استفاده می کنند که سبب می شود لوگوی آن ها حرفه ای نباشد و باگذشت زمان نیز کیفیت خود را از دست بدهد ، در صورتی که در طراحی لوگو های مختلف مانند: لوگو لوازم خانگی بهتر است از نرم افزارهای تخصصی تر استفاده شود تا لوگوی شما زمان زیادی باقی بماند.

بزرگترین چالش در طراحی لوگو لوازم خانگی استفاده از ابزارها و عناصر تصویری مناسب است. در طراحی این لوگو معمولا از تصاویر سبد ، قابلمه ، ملاقه  و…. استفاده می شود.

رنگ هایی که در طراحی لوگو لوازم خانگی استفاده می شود ، شامل رنگ های پایه و رنگ های تیره و روشن هستند.  در طراحی این لوگو باید از افراد متخصص و ماهر استفاده کنید. برخی عوامل سبب می شود که لوگوی شما حرفه ای طراحی نشود ، این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از خدمات شرکت هایی که لوگوهای رایگان ارائه می دهند.
  • واگذار کردن طراحی لوگو به دوستان یا آشنایانی که آشنایی سطحی با طراحی لوگو دارند.
  • سپردن طراحی لوگو به شرکت های اینترنتی با قیمت های پایین
  • استفاده از طراحان و دفاتر خدمات کامپیوتری

این عوامل سبب می شود که لوگوی شما حرفه ای طراحی نشود و چهره خوبی از کسب و کار شما نشان ندهد. در صورتی که طراحی لوگو لوازم خانگی را به یک شرکت حرفه ای بسپارید از امتیازات زیر برخوردار می شوید :

  • لوگوی شما متفاوت طراحی می شود و در ذهن بیننده باقی می ماند.
  • نیازی به طراحی لوگو به وسیله اشخاص دیگر ندارید.
  • عمر لوگوی شما افزایش می یابد و تا چند سال باقی می ماند.
  • لوگوی شما حرفه ای به نظر می رسد.

در طراحی لوگو لوازم خانگی  از عناصر مهمی مانند : عناصر تصویری ، عناصر نوشتاری ، مونوگرام و … استفاده می شود. در این نوع لوگو این عناصر با یکدیگر تلفیق می شوند و شکل واحدی را تشکیل می دهند. این عناصر باید به گونه ای باشند که هویت و زمینه کاری را به خوبی به بیننده القا کند و در ذهن مخاطب باقی بماند.

نکات مهم در طراحی لوگو لوازم خانگی

در طراحی لوگو لوازم خانگی به موارد زیر توجه کنید:

  • از مدهای روز و طرح های جدید ، همیشه استفاده نکنید.

برخی طرح ها و شکل ها در بازه های زمانی خاصی رایج و مد می شوند  و ممکن است پس از مدتی تکراری شوند. سعی کنید از طرحی در لوگوی خود استفاده کنید که مستقل از زمان باشد. یک لوگو حرفه ای تصاویر خود را متناسب با حوزه فعالیت خود به کار می برد و از متدهای کلیشه ای و مدها استفاده نمی کند.

  • از عکس یا تصاویر بی‌کیفیت استفاده نکنید.

در طراحی تصویرهای لوگو باید از نرم افزارهای گرافیکی وکتور مانند :     Crel Draw  یا Adobe IIIustrator استفاده شود. این تصاویر با تغییر سایز و اندازه کیفیت خود را از دست نمی دهند اما تصاویری که با فتوشاپ طراحی می شوند ، با تغییر سایز کیفیت خود را از دست می دهند. اگر قصد دارید که لوگوی خود را در آینده بر روی بنرهای تبلیغاتی به چاپ برسانید ، تصاویر لوگوی خود را با وکتور طراحی کنید تا کیفیت خود را حفظ کند.

  • از نمادهای مناسب در طراحی لوگو استفاده کنید.

در طراحی لوگو ها از علائم و نمادها استفاده می شود. این علائم و نمادها شامل تصاویر ، آرم و شکل لوگو است. لوگوهای چاپ شده بر روی جعبه ها ، وسایل نقلیه ، کاغذها ، قوطی ها و… به صورت نمادی طراحی شده اند. نمادهای به کار رفته در لوگو سبب می شود که افراد بتوانند به راحتی با  شما ارتباط برقرار کنند. استفاده از نماد قدمتی ۴۰۰۰۰ ساله دارد. زمانی که بشر اولیه از طریق شکار حیوانات زندگی می کرد ، برای بیان و انتقال افکار و اندیشه های خود از نمادها ، علائم ، نقاشی کشیدن بر روی صخره ها و… استفاده می کرد تا بتوانید افکار و اندیشه های خود را انتقال دهد. این امر سبب شد که بشر امروزی نیز برای معرفی و انتقال اندیشه ها و افکار خود نیز از نمادها و علامت ها یا نشانه ها استفاده کند و به این وسیله در ذهن افراد باقی بماند.

  • از فرم ، اندازه و ساختار مناسب در طراحی لوگو لوازم خانگی استفاده کنید.

یکی از عناصر مهم در طراحی لوگو ، فرم ، شکل و ساختار آن است. فرم ظاهری لوگو از طرح ، رنگ ، جنسیت و … تشکیل شده است که ایده و اندیشه طراح و صاحب کسب و کار را مطرح می کند. فرم و ساختار لوگوها معمولا ثابت هستند و تغییری نمی کنند ، زیرا تغییر فرم و ساختار لوگو متعارف نیست و به تدریج تغییر می کند.  اندازه و ابعاد قسمت های مختلف لوگو دارای استانداردهایی است که این استانداردها با توجه به حوزه ی فعالیت و کسب و کار سازگاری و تناسب دارد.

قیمت طراحی لوگو لوازم خانگی

نمی توان قیمت ثابتی برای طراحی لوگو لوازم خانگی در نظر گرفت. شرکت هایی که این نوع از لوگوها را طراحی می کنند ، با توجه به میزان تجربه و لوازمی که در طراحی لوگو استفاده می کنند ، قیمت های مختلفی ارائه می دهند.  نوع طرح انتخابی و خلاقیت به کار رفته در آن نیز در تعیین قیمت لوگو تاثیر زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *