تاریخچه لوگوی لاکوست (LACOSTE)

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه لوگوی لاکوست

تاریخچه لوگوی لاکوست (LACOSTE) 

 

تاریخچه لوگوی لاکوست

 

تاریخچه لوگوی لاکوست: یکی از بهترین و محبوب ترین برندهای کشور ما برند لاکوست است. این برند کالاهای لوکسی تولید می کند که توجه بسیاری از جوانان و سایر افراد را به خود جلب کرده است. با توجه به اینکه کیفیت محصولات این برند بسیار بالا است از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است.  کیفیت محصولات این برند سبب شده است تا این برند در میان برندهای دیگر طرفداران زیادی پیدا کند.

شرکت لاکوست (LACOSTE) یک شرکت پوشاک فرانسوی است که در سال ۱۹۳۳ میلادی به وسیله شخصی به نام رنه لاکوست (Rene Lacoste) و آندره ژیلر (Andre Zhylr) در کشور فرانسه آغاز به کار کرد.

 

تاریخچه لوگوی لاکوست

 

رنه لاکوست  یک تنیس باز فرانسوی و ژیلر مالک مدیر یک شرکت بزرگ تولید لباس‌های کشباف در فرانسه بود. لاکوست در لغت به معنی اصلی و ضروری است به همین دلیل آنها نام شرکت را لاکوست گذاشتند. در لوگو ی این شرکت کوکودیل سبزی وجود دارد. نشان کروکودیل از نام مستعار بنیانگذار شرکت، رنه لاکوست، گرفته شده است، که این نام، به دلیل سرسخت بودن، به وی اطلاق می‌شد.

لاکوست در دهه ۱۹۷۰ به اوج محبوبیت خود در آمریکا دست یافت. پس از آن این شرکت شروع به تولید محصولات دیگری ازجمله عطر و ادوکلن، لباس‌های زیر، عینک آفتابی، کفش های تنیس و پیاده روی، ساعت مچی و انواع کالاهای چرمی نمود.

هم اکنون ، شرکت لاکوست  تولید کننده کالاهای لوکس، کفش، عطر و ادکلن ، لوازم چرمی و ساعت مچی است.  پس از لاکوست در سال ۱۹۶۳ برنارد، پسر رنه لاکوست، به مدیریت شرکت منصوب شد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این شرکت ایجاد کرد. زمانی که او ریاست شرکت را به عهده گرفت، سالانه ۳۰۰ هزار محصول به فروش می رسید.

لاکوست توانست مجوز علائم تجاری خود را به شرکت‌ های مختلف دیگری بدهد. اخیرا شرکت  Devanlay دارای مجوز منحصر به فرد پوشاک لاکوست در سراسر جهان بود؛ امروزه پیراهن های ی پولو (polo) لاکوست تحت لیسانس این شرکت توسط یک شرکت تایلندی به نام ICC و همچنین در چین نیز تولید می شود.

 

مرگ برنارد لاکوست

تاریخچه لوگوی لاکوست: در اوایل سال ۲۰۰۵ برنارد لاکوست به شدت بیمار شد. به همین دلیل ، او ریاست شرکت خود را به برادر کوچکتر خود و نزدیکترین دوست خود منتقل کرد. برنارد لاکوست در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ در پاریس درگذشت.

طراحی برندلاکوست

برنارد لاکوست برند شرکت خود را به شکل یک کروکودیل  بر روی سینه لباس های تنیس چاپ کرد.  برنارد لاکوست ادعا می کرد که شرکت او اولین شرکتی است نام لوگو ی او را بر روی محصولاتش درج می کند. او علاوه بر لباس های تنیس شروع به تولید و فروش لباس های گلف ، قایقرانی و سایر لوازم ورزشی کرد.

امتیاز فروش شرکت لاکوست

در سال ۱۹۵۰ تا سال ۱۹۹۳ شرکتی به نام «ایزود لاکوست» امتیاز فروش محصولات‌ این کمپانی را در آمریکا در اختیار داشت. پس از شال ۱۹۹۳ شرکت لاکوست توانست فروش انحصاری محصولاتش را مجددا‌ به دست آورد.

تنوع محصولات برند لاکوست

در سال  شرکت۱۹۵۱ لاکوست تنوع بیشتری در محصولات خود بوجود آورد. از جمله محصولات این شرکت می توان به لباس های رنگی تنیس ، لباس های ساده ورزشی و… اشاره کرد. در سال ۱۹۵۲

‌این لباس‌ها به آمریکا صادر شدند و برای آنها تبلیغات گسترده‌ای با شعار «نماد موقعیت یک ورزشکار شایسته» انجام گرفت.

طرح های به کار رفته در لباس های ورزشی شرکت لاکوست تاثیر زیادی در افراد ثروتمند مردم آمریکا گذاشت. هم اکنون این برند یکی از برندهای مشهور در ‌این کشور محسوب می‌شود.

 اعطای لایسنس لاکوست به دیگر شرکت ها

لاکوست (Lacoste) مجوز علائم تجاری و لیاسنس خود را به شرکت های مختلفی می دهد. تا همین اواخر شرکت Devanlay دارای مجوز منحصر به فرد پوشاک لاکوست در سراسر جهان بود، ولی گرچه امروز پیراهن های پولو (polo) لاکوست تحت لیسانس این شرکت توسط یک شرکت تایلندی به نام ICC و همچنین در چین نیز تولید می شوند.

مجوز تولید کفش این شرکت در سراسر جهان متعلق به شرکت Pentland Group می‌باشد، همچنین شرکت Coty صاحب مجوز انحصاری تولید عطر تحت لایسنس لاکوست در سراسر جهان می باشد. لایسنس لاکوست امتیاز تولید کیف و محصولات چرمی خود را در اختیار شرکت  CEMALAC  قرار داده  است.

چند حقیقت جالب در مورد برند لباس لاکوست

  • بیش از ۷۰ درصد کارمندان شرکت لاکوست را بانوان تشکیل می دهند.
  • اولین تبلیغات برند لاکوست در پولوشرت های آن انجام گرفت.
  • شرکت لاکوست اولین بار در سال ۱۹۵۸برای کودکان نیز محصولات خود را روانه بازار کرد.
  • در سال ۱۹۶۸ اولین عطر شرکت لاکوست وارد بازار شد.
  • شرکت لاکوست در سال ۲۰۱۷ اولین مدرسه خود را بازگشایی نمود. هدف آنها از تاسیس این مدرسه آموزش و استخدام نیروهای ماهر و مستعد بود.
  • اولین محصولی که توسطشرکت لاکوست تولید شده، پولوشرت بوده است.
  • این برند در سال ۲۰۰۷ اولین وب‌سایت خود را برای فروش اینترنتی در ایالات متحده بازگشایی نمود.

خرده فروشی‌های برند لاکوست

شرکت لاکوست برای ارائه و فروش محصولات خود در سراسر جهان امتیاز حق فروش محصولات را به خرده فروشی‌ها واگذار کرد.  به عنوان مثال ، در بریتانیا محصولات لاکوست را می‌توانید در فروشگاههای مختلفی مانند جمله JD Sports، KJ Beckett  و جان لوئیس تهیه کنید.

در کشور کانادا هم برند لاکاست را می توانید در  فروشگاه‌های هری روزن ، هادسن بی(خرده فروشی)، بوتیک های خاص خود و سایر خرده فروشان مستقل تهیه کنید.

در ایالات متحده آمریکا نیز برند شرکت لاکوست (Lacoste) را می توانید در فروشگاه‌های خیابان‌هایی مانند Saks Fifth Avenue، Nordstrom، Lord & Taylor، Neiman Marcus، Bloomingdale’s، Macy’s، Belk، Halls  و سایر خرده فروشان مستقل  تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *