تاریخچه لوگو CANON

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
CANON

تاریخچه لوگو  CANON

 

تاریخچه لوگو CANON

 

شرکت کانن (CANON) یک شرکت ژاپنی است که در زمینه ساخت دوربین و ابزار مربوط به عکاسی و تصویربرداری به فعالیت پرداخته است. این شرکت علاوه بر ساخت دوربین و ابزار تصویربرداری به تولید و ساخت محصولاتی مانند :  دستگاه‌های فتوکپی، ، پرینتر، دوربین‌های تک لنزی، چاپ مدار مجتمع و تجهیزات پزشکی نیز پرداخته است. شرکت CANON از ۵۰۰ شرکت برتر دنیا به شمار می رود. این شرکت دوربین های عکاسی معروفی تولید کرده است و بیشتر درآمد این شرکت از طریق فروش این دوربین ها به دست می آید.

تاریخچه لوگو شرکت کانن با تغییرات و تحولات زیادی همراه شد ه است. این شرکت قبل از جنگ جهانی دوم نیز به فعالیت پرداخته است و پس از آن نیز به فعالیت خود ادامه داد. لوگو کانن توانست در بسیاری از زمینه ها به یک برند جهانی تبدیل شود.

تاریخچه لوگو کانن

در مورد تاریخچه لوگو کانن لازم است بگوییم که در سال ۱۹۹۳ شخصی به نام تاکشتی میتارای با کمک یکی از دوستان خود دوربینی را برای انجام کارهای پزشکی تولید کرد. این دو شخص ، شرکت  Precision Optical  را در شهر توکیو تاسیس کردند.  در همین سال ، اولین دستاورد شرکت کانن دوربین هایی بود که تولید کرد. در سال ۱۹۳۴ اولین محصول شرکت کانن که دوربینی ۳۵ میلی متری بود در کشور ژاپن معرفی شد. البته قبل از این شرکت ، یک شرکت آلمانی به نام Leica چنین دوربینی را طراحی کرده بود.

میتارای و همکارش نام دوربینی را که طراحی کرده بودند ،    Kwanon در زبان بودایی به معنی تشکر  ، نام نهادند.  این محصول ، فروش خوب و موفقی داشت . در سال ۱۹۳۷ شرکت میتارای به یک سازمان سهامی تبدیل شد. پس از ساخت این دوربین ، میتارای به همراه همکاران خود شروع به تولید و ساخت دوربین های پزشکی و تصویربرداری کردند. سرانجام ، در سال ۱۹۴۰ اولین دستگاه عکسبرداری اشعه ایکس توسط میتارای و همکارانش ساخته شد. این امر نقش بسیار مهمی در پیشگیری از همه گیر شدن بیماری سل در کشور ژاپن داشت.

زمانی که در کشور ژاپن ، جنگ جهانی دوم رخ داد ، این کشور به دلیل فشارهایی که کشور آمریکا بر آن ها وارد می کرد ، با بحران شدیدی مواجه شدند ، اما توانستند با وجود سختی های زیاد به فعالیت خود ادامه دهند. مشکل اصلی آن ها کمبود منابع مالی و مواد اولیه بود و در زمان جنگ جهانی دوم نیز همچنان ادامه داشت. میتارای در این زمان توانست نیروهای متفقین را قانع کند که دوربین های  Precision Optical را جابه‌جا کنند. این امر سبب کسب موفقیت های زیادی برای شرکت میتارای شد و مقدمه ای برای شروع صادرات این شرکت به کشور آمریکا بود.

شرکت میتارای که در زمینه طراحی و ساخت دوربین فعالیت می کرد ، به تولید و ساخت دوربین های عکاسی نیز پرداخت.  دوربین Kwanon اولین و مهم‌ترین محصول شرکت بود و توانسته بود موفقیت‌های خوبی را برای شرکت به ارمغان بیاورد. سرانجام ، نام شرکت در ادامه راه به Canon Company  تغییر یافت.

لوگو کانن با پایان یافت جنگ جهانی دوم در تاریخ ۱۵ آگوست سال ۱۹۴۵ ، اولین دوربین شرکت کانن با استفاده از مواد اولیه حاصل از آوار ژاپن ساخته شد. در آن سال تنها سه دوربین تولید شد.  در ماه اکتبر سال ۱۹۴۶ شرکت کانن توانست دوربین  “S II” را تولید کند.

در ماه آوریل سال ۱۹۴۹ نیز دوربین  “II B” که دارای منظره یاب نوری سه حالته است ، توسط این شرکت تولید شد. این دو محصول کمک بزرگی  به تحکیم بنیاد این شرکت  پس از جنگ جهانی دوم نمودند.

در سال ۱۹۵۰ میتارای برای بررسی بازار دوربین به نمایشگاه بین المللی تجارت شیکاگو در ایالات متحده آمریکا سفر کرد. او از دفتر مرکزی شرکت های بل و هاول بازدید کرد و هدف او همکاری با این شرکت ها برای فروش دوربین های کانن بود.  شرکت های بل و هاول پیشنهاد فروش دوربین های کانن را نپذیرفتند زیرا از نظر آن ها دوربین های کانن که در ژاپن ساخته شده اند ، در بازار ایالات متحده آمریکا مورد قبول نیستند. آن ها همچنین معتقد بودند که کارخانه شرکت کانن در ساختمان های چوبی قرار گرفته اند و هرلحظه امکان تخریب و آتش سوزی آن ها وجود دارد.

لوگو کانن توانست فعالیت خود را در زمینه تولید دوربین های عکاسی و تصویربرداری و همچنین دوربین ها و ابزارهای پزشکی گسترش دهد. علاوه بر این محصولات ، در زمینه اپتیک نیز به فعالیت پرداخت.

در واقع ، شرکت کانن حدود یک قرن است که حوزه صنعت اپتیک به فعالیت پرداخته است و به یکی از مشهورترین شرکت های جهان تبدیل شود. در واقع ، برند کانن در سراسر جهان محصولات اپتیک فراوانی مانند لنزهای تصویرداری در شرکت های کوچک و بزرگ تولید کند. یکی از مهم ترین دستاوردهای برند کانن ساخت محصولات موسسه تحقیقات فیزیکی و نجومی در آمریکا می باشد.

این نکته قابل ذکر است که برند کانن در صنعت الکترونیک نیز به فعالیت پرداخته است و این امر کمک قابل توجهی به کشور ژاپن کرده است. شرکت کانن تجهیزات مربوط به تولید پنل    OLED به وسیله شرکت زیرمجموعه خود به نام  Tokki را تولید می کند.  علاوه بر آن ، این شرکت شروع به ساخت و تولید دوربین هایSLR  و  همچنین دوربین کامپکت نمود و توانست به موفقیت زیادی در فروش آن ها دست پیدا کند. ساخت تجهیزات اداری مانند پرینتر نیز یکی دیگر از دستاوردهای شرکت کانن به شمار می رود.

به عنوان مثال  ، پرینتر imagePRES C7000P توانسته بود در بازار پرینترها تجاری جایگاه ویژه‌ای را از آن خود کند. تاریخچه لوگو کانن با تغییرات و تحولات زیادی در طول دوره فعالیت خود مواجه شده است و در هر دوره ای محصول خاص و منحصر به فردی را تولید کرده است.

شرکت کانن توانست حضور موفقی در بازار جهانی داشته باشد. از سال ۲۰۱۰ نیز این شرکت تلاش کرد تا بتواند برند خود را به یک برند جهانی تبدیل کند. برای این کار ، نمایشگاه  Canon EXPO در شهرهای مختلفی مانند  پاریس، توکیو و نیویورک راه ‌اندازی شد. این شرکت ، همچنین در زمینه تولید لنز دوربین و سایر محصولات مرتبط با آن توانست موفقیت های بزرگی به دست بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *