تاریخچه طراحی لوگوی FACEBOOK

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه طراحی لوگوی FACEBOOK

تاریخچه طراحی لوگوی FACEBOOK

 

تاریخچه طراحی لوگوی FACEBOOK

 

تاریخچه طراحی لوگوی FACEBOOK : نام لوگو ی فیس بوک از سال۲۰۰۴    The Facebokkنام داشت.  رنگ این لوگو آبی کمرنگ است. امروزه نیز این رنگ در صفحه آن دیده می شود. زمانی که شرکت فیس بوک تصمیم گرفت The  را از لوگو ی خود حذف کند ، از رنگ آبی کمرنگ برای لوگوی خود استفاده کرد. فونت به کار رفته در این لوگو  sans serif  است. این فونت در وب قابل خواندن است.

لوگو ی فیس بوک در سال ۲۰۱۵ مجددا تغییر کرد. اما نام و رنگ های آن به همان صورت باقی ماند ، با این تفاوت که تنها فونت آن تغییر کرد. نوع فونت آن ریزتر و نازک تر شد. تغییرات صورت گرفته در طراحی این لوگو به گونه ای نیست که به چشم بیاید.

امروزه لوگو ی FACEBOOK تنها شامل همین نوشته است. رنگ این لوگو در صفحات مختلف ، متفاوت است. به عنوان مثال در صفحه فیس بوک رنگ این لوگو آبی  ، در صفحه واتساپ ، سبز و در صفحه اینستاگرام متمایل به رنگ بنفش است.

لوگوی جدید فیس بوک در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است. لوگو ی جدید آن در اپلیکیشن ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد و شکل قدیم آن دیگر کاربرد ندارد.

شبک اجتماعی فیس بوک ، اکنون دارای سرویس ها و خدمات مخ مختلفی است. این امر سبب ایجاد تمایز میان طرح لوگوی قدیمی فیس بوک و لوگوی جدید آن است.

هدف شرکت فیس بود از طراحی و ساخت لوگو ی جدید این است که به کاربران خود بگوید که تنها یک شبکه اجتماعی محسوب نمی شود بلکه در زمینه های دیگر و همچنین در اپلکیشن های دیگر نیز کاربرد دارد.

یکی دیگر از دلایل تغییر لوگو ی FACEBOOK  محبوبیت آن در میان کاربران است. فیس بوک می خواهد با ایجاد لوگو ی جید کاربران خود را به استفاده از شبکه های اجتماعی خود ترغیب کنید.

یکی دیگر از مزایای لوگوی FACEBOOK  این است که در طرح ها و رنگ های مختلفی کاربرد دارد.

طرح به کار رفته در لوگو ی فیس بوک به گونه ای است که از آن برای نمایش چند سرویس و خدمات مختلف می توان استفاده کرد. کاربردهای مختلف فیس بوک و استفاده از آن در زمینه های مختلف سبب شد که لوگوی FACEBOOK نیز تغییر کند.

فیس بود در واقع ، قصد دارد به کاربران خود این نکته را بگوید که تمام اپلیکیشن ها دارای یک گروه هستند. طراحی لوگو ی جدید به منظور نشان دهنده تمایز میان اپلکیشن های فیس بوک و اپلیکیشن های دیگر است. در آینده ای نه چندان دور ، فیس بوک وارد بازار ارزهای دیجیتال نیز می شود. این امر نشان دهنده پیشرفت آن در سال های آینده می باشد.

چرا لوگوی FACEBOOK آبی است؟

بسیاری از شرکت ها و موسسات بزرگ ومعروف برای ماندگاری و تداوم خود در ذهن مخاطبانشان از رنگ های خاصی در طراحی لوگو ی خود استفاده می کنند.استفاده از رنگ آبی برای لوگوی FACEBOOK تاریخچه مخصوص به خود را دارد. ماک زاکربرگ موسس شبکه بین المللی فیس بوک بود. او به دلیل اینکه به بیماری کوررنگی مبتلا شده بود رنگ آبی را برای سایت خود انتخاب کرد. افرادی که بیماری کوررنگی مبتلا می شوند علاوه بر رنگ های تیره با رنگ های روشن نیز مشکل پیدا می کنند اما ماک زاکربرگ با رنگ آبی مشکلی نداشت. ماک زاکربرگ در دکوراسیون منزل خود نیز از رنگ آبی استفاده می کرد. تنها آشپزخانه او به رنگ زرد بود. او می گفت : «رنگ آبی برای من غنی ترین و باارزش ترین رنگ است ، زیرا من قادر به دیدن کامل آن هستم .» پس از آزمایشاتی مشخص شده که ماک زاکربرگ نسبت به رنگ قرمز و سبز نیز حساسیت دارد و تنها به رنگ آبی حساسیت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *