تاریخچه لوگوی BMW

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه لوگوی BMW

تاریخچه لوگوی BMW

 

تاریخچه لوگوی BMW

 

تاریخچه لوگوی BMW: همه افراد در همه جای دنیا نام شرکت BMW را شنیده اند و لوگو ی آن را که چهارخانه آبی و سفیدی درون یک دایره است را می شناسند. شرکت خودروسازی BMW  در ماه مارس ۱۹۱۶ میلادی به وسیله فرانز جوزف پاپ  (Franz Josef Popp) و کارل راپ (Karl Friedrich Rapp) با  نام (Bayerische Motoren Werke) به انگلیسی (Bavarian Motor Works) در شهر مونیخ ایالت باواریا (Bavaria) آلمان  شروع به فعالیت کرد.

راپ پیش از تولد BMW یک کارخانه تولید موتور هواپیما به نام Rapp Motorenwerke تأسیس کرده بود. پس از اینکه راپ این شرکت را ترک کرد، هیأت مدیره  این شرکت نام آن را به  Bayerische Motoren Werke یا همان BMW تغییر دادند.

شرکت BMW تا سال ۱۹۲۳  می توانست تنها موتور سیکلت تولید کند. از سال ۱۹۲۸ میلادی، BMW  رسماً تولید خودروی خود را آغاز کرد. در حال حاضر BMW در کشورهای ایالات متحدۀ آمریکا، برزیل، چین، هند و آفریقای جنوبی کارخانۀ تولید خودرو دارد.

 لوگوی BMW و رپ موتور

به دلیل شهرت  زیاد این برند در سراسر جهان به افسانه‌ای تکرار نشدنی تبدیل شده است. به همین دلیل ،روایتهای زیاد دیگری نیز در جهت شکل گیری ایدۀ طراحی لوگو ی بی ام دبلیو (BMW) وجود دارد.

برخی افراد رنگ های آبی و سفید  به کار رفته در لوگو ی بی ام دبیلو  را خیلی ساده، تحت تأثیر رنگ پرچم بایرن می دانند و معتقدند این نماد به نوعی نماد محل تولید شرکت است.

طبق مدارک تاریخی که  شرکت BMW در ابتدای کار خود ارائه داده است، این شرکت  زیرمجموعه‌ای از یک کمپانی با نام رپ موتور ( Rapp Motorenwerke GmbH) بوده است.

لوگوی BMW هویتی مستقل

روایت های زیادی در مورد  لوگو ی  BMW وجود دارد. برخی معتقدند تاریخچه این لوگو به  گردش پره های هواپیما در آسمان آبی و تلالو آفتاب از میان این گردش افسانه ای برمی گردد. برخی نیز معتقدند تاریخچه آن به سر اسب لوگو ی رپ موتور و رنگ محل تولید کمپانی اش برمی گردد. این برند به قدری جا افتاده و محبوب و معتبر است که خودش به تنهایی یک هویت مستقل دارد.

لوگویی که کمپانی BMW طراحی کرد اعتبار و ارزش زیادی به خودروهای لوکس آن بخشید. درخشش این لوگو بر روی اتومبیل های آن نشان دهنده کیفیت و ارزش بهای آن است.

معنی شعار BMW

 

تاریخچه لوگوی BMW

 

تاریخچه لوگوی BMW:شرکت بی ام دبلیو در طول تاریخ خود شعارهای مختلفی داشت. یکی از به یادماندنی ترین شعارهای این شرکت «نهایت یک خودرو» (The Ultimate Driving Machine)  بود که برای اولین بار در دهه‌ی ۱۹۷۰ مطرح شد. در آن زمان این شعار  تعجب همه را برانگیخته بود. امروزه این شعار یکی از  معروف ترین و  شناخته‌شده‌ترین شعارها در صنعت خوردوسازی است.

پس از گذشت چندین سال شرکت بی ام دبیلو شعار خود به  (Joy is BMW) و «لذت بی‌نهایت رانندگی» (Sheer Driving Pleasure) تغییر داد. این شعار در همه تبلیغات این شرکت دیده شد.  با این حال ، بعد از دید نام بی ام دبلیو همان شعار اول  به ذهن مخاطب می‌آید.

نظر منتقدان در مورد لوگوی جدید بی ام دبلیو

تاریخچه لوگوی BMW: در سال ۱۹۱۷ شرکت بی ام دبلیو آخرین تغییرات را در لوگو ی خود اعمال کرد. در واقع ، بیشترین میزان تغییرات این لوگو در سال ۱۹۱۷ صورت گرفت. لوگو ی جدید این شرکت حالت سه بعدی قدیمی خود را با سایه هایی که در صد سال گذشته به کار می رفتند رها کرد و لوگو ی خود را به شکل مدرن و مینیمال تغییر دارد.

بسیاری از منتقدان حلقه به کار رفته در قسمت بیرونی لوگو را نمی پسندند. این حلقه بیرونی که قبلا تنها یک لایه نازک سیاه بود امروز به یک زمینه شفاف تبدیل شده است. مدیر کل بخش مشتریان شرکت بی ام دبلیو اعلام کرد که این طرح القا دهنده شعار شفافیت به لوگوی جدید است.

بسیاری از منتقدان نیز می گویند دقیقا برعکس است ، زیرا طراحان این شعار هنگام کار با فوتوشاپ اشتباها دستشان به بخش پس‌زمینه خورده و آن را حذف کرده‌اند.

حتی اگر یک شرکت معتبر و شناخته شده باشید با زهم نمی توانید بر شهرت خود تکیه کنید و یک اشتباه کوچک می تواند انتقادات زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

انتقادات وارد شرکت در لوگو ی شرکت بی ام دبلیو نشان می دهد که اگر شما یکی  یکی ازبزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان باشید و نام و نشان شما را همه مردم دنیا بشناسند، باز هم هر روز باید برای ارتقای لوگو و برند خود تلاش کنید.

افشاگری در مورد معنای واقعی لوگوی BMW

تا به امروز همه تصور می کردند که دایره و نیم دایره های لوگو ی شرکت بی ام دبلیو نشان دهنده پره های هواپیما هستند ، زیرا این شرکت ابتدا سازنده هواپیماهای جنگی در سالهای میانه جنگ جهانی بود.

به تازگی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد طرح این لوگو ارتباطی به پره های هواپیما ندارد. این افشاگری از سوی شرکت بی ام دبلیو در مقاله ای به نام «توضیح بی ام دبلیو» صورت گرفت. شرکت بی ام دبلیو اعلام کرد که این شایعه که لوگو ی بی ام دبلیو از پره‌های هواپیما می‌آید از یک آگهی شروع شد که لوگو ی بی ام دبلیو را روی پره‌ها یک هواپیمای جنگی نشان می‌دهد. اما این در واقع، شایعه‌ای بیش نبوده است.

برخی منتقدان می گویند که طرح لوگو ی آنها نمادی از پرچم رسمی ایالت باواریا است. در صورتی که ترکیب رنگ های آبی و سفید در لوگو ی بی ام دبلیو کاملا متضاد با رنگ های پرچم  ایالت باواریا است ؛ زیرا قوانین تجاری ایالت باواریا در آن زمان به گونه ای بود که  نماد و رنگ‌های ایالت نباید در لوگو ی شرکت‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *