تاریخچه لوگو دیور (DIOR)

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه لوگو دیور

تاریخچه لوگو دیور  (DIOR)

 

تاریخچه لوگو دیور (DIOR)

 

تاریخچه لوگو دیور : لوگو دیور (DIOR) یک برند لوکس فرانسوی است. این برند کار خود را در سال ۱۹۴۶ در کشور فرانسه آغاز کرد. شرکت دیور در زمینه های مختلفی مانند : کیف و کفش ، لوازم آرایشی ، عطر ، جواهرات ، اکسسوری ها ، لباس های مردانه و لباس های زنانه فعالیت می کند. تاریخچه لوگو دیور با تحولات زیادی همراه بود.

بنیان گذار برند دیور ، شخصی به نام کریستین دیور (Christian Dior) بود. او به همراه افراد دیگری مانند : جان گالیانو (John Galliano)، یو سنت لوران (Yves Saint Laurent)، کریستین دیور (Christian Dior)  خانه مد دیوار را تاسیس کرد. در سال ۱۹۴۸ اولین شعبه تولید عطر دیور در نیویورک افتتاح شد. در سال ۱۹۴۹ نیز عطرهایی با نام (Diorama) تولید شدند.

در سال ۱۹۵۳ کریستین دیور با همراهی شخصی به نام راجر وی ویر (Roger Vivier) اولین شعبه کفش خود را تاسیس کرد. در همین سال ، در کشورهای مکزیک ، ایتالیا ، کوبا و کانادا شعبه هایی از خانه مد دیور راه اندازی شد.

در همین سال ، کریستین دیور یک شو در کاخ بلنهایم برگزار کرد. در این شو دوشس مارلبرو   ((Duchess of Marlborough) و شاهزاده مارگارت (Margaret) نیز حضور داشتند.

در سال ۱۹۵۵ میلادی ، کریستین دیور در خانه مد ، اولین خط تولید رژ لب های خود را افتتاح کرد.

در سال ۱۹۵۶ میلادی ، خانه مد دیور ، توانست ۱۰۰۰۰۰ عدد از محصولات خود را  به فروش برساند. در همین سال آوا گاردنر (Ava Gardner) در فیلم (کلبه کوچک) از لباس های برند دیور استفاده کرد.

در سال  ۱۹۵۹ میلادی ، سنت لورانت در خانه دیور اولین مجموعه خود را راه اندازی کرد. در سال ۱۹۶۰ سنت لورانت به دلیل همکاری با ارتش ، خانه مد دیور را ترک کرد و مارک بوهن به جای او در خانه مد دیور شروع به فعالیت کرد.

در سال ۱۹۶۳ میلادی ، شرکت دیور عطرهای خود با نام (Diorling) را تولید کرد.

درسال ۱۹۶۶ میلادی ، شرکت دیور به تولید عطرهای مردانه ای به نام (Eau Sauvage) پرداخت.

در سال ۱۹۶۷ میلادی ، برند دیوار با همکاری فیلیپ گیبورگ (Philippe Guibourgé) اولین مجموعه پوشاک خود با نام (میس دیور) را افتتاح کرد.

در سال ۱۹۶۸ میلادی ، برند دیور ، اولین مجموعه پوشاک بافتنی خود را راه اندازی کرد. مدیریت مجموعه پوشاک دیور بر عهده فردریک کاستت (Frédéric Castet) بود.

در سال ۱۹۶۹ میلادی ، برند دیور اولین خط تولید لوازم آرایشی خود را راه اندازی کرد.

در سال میلادی ۱۹۷۰ ، خانه مد دیور ، خط تولیدی به نام دیور هوم (Dior Homme) را تاسیس کرد.

در سال ۱۹۷۲ میلادی ، برند دیور به تولید عطرهایی با نام (Diorella) پرداخت.

در سال ۱۹۷۳ میلادی ، خانه مد دیور ، توانست اولین نمایشگاه تولید لباس های خزدار خود را راه اندازی کند.

در سال ۱۹۷۵ میلادی ، شخصی به نام (Benedom) با خانه مد دیور همکاری کرد و از ساعتی به نام (ماه  سیاه) رونمایی کردند.

در سال ۱۹۷۸ میلادی ، مدیران برند دیور دچار ورشکستگی شدند و به همین دلیل  ، همه سهام و امتیازات خود را به گروهی به نام (Willot) فروختند.

در سال ۱۹۷۹  میلادی ،گروه (Willot) عطرهایی با عنوان (“Dioressence) تولید کردند.

در سال ۱۹۸۱ میلادی ،گروه (Willot) نیز ورشکست شدند.

در سال ۱۹۸۴ شخصی به نام برنارد آرنولت (Bernard Arnault) همه سهام و امتیازات برند دیور را خریداری کرد.

در سال ۱۹۸۵ میلادی ، برنارد آرنولت (Bernard Arnault) مدیریت خانه مد دیور را به عهده گرفت.

در سال  ۱۹۸۹ میلادی ،فردی به نام جان فرانکو فرره (Gianfranco Ferré) به عنوان مدیر هنری خانه مد دیور شناخته شد. فرره ، یک طراح فرانسوی بود و مدیریت هنری خانه مد دیور را بر عهده گرفت. در این سال ، فروشگاهی به نام (کریستین دیور) در هاوایی تاسیس شد.

در سال ۱۹۹۰ میلادی ، خانه مد دیور ، فروشگاه هایی در لس آنجلس ، نیویورک و توکیو راه اندازی کرد.

در سال ۱۹۹۱ عطرهایی با عنوان (Dunen) تولید شدند.

در سال ۱۹۹۲ خط تولید دیگری از برند دیور با نام (دیور هوم) راه اندازی شد و شخصی به نام پاتریک لو اویک (Patrick Lavoix) مدیریت آن را بر عهده گرفت.

در سال ۱۹۹۷ میلادی ، شخصی به نام جان گالیانو (John Galliano) مدیریت هنری خانه مد دیور را بر عهده گرفت. در همین سال جان گالیانو توانست امتیازات فروشگاه مرکزی را خریداری کند و آن را دوباره اندازی کند.

در سال ۱۹۹۸ میلادی ،برند دیور توانست در پاریس ، اولین فروشگاه جواهرات خود را در نیویورک تاسیس کند. در همین سال شخصی به نام            Victoire de Castellena به عنوان طراح جواهرات برند دیور شناخته شد.

در سال میلادی  ۱۹۹۹ ، برند دیور توانست در پاریس ، یک فروشگاه جواهر فروشی افتتاح کند و در همان سال عطرهایی با نام (J’adore) را تولید کند.  در همین سال ، جان گالیانو نمایشگاهی از خورجین های طرح دار راه اندازی کرد و از آن ها رونمایی کرد.

در سال ۲۰۰۰ میلادی ، جان گالینو مدیریت ارتباطات و تبلیغات خانه مد دیور را بر عهده گرفت. در همین سال ، مدیریت محصولات (هوم دیور) به هدی اسلیمن (Hedi Slimane) واگذار شد.

در سال ۲۰۰۱ میلادی ، خط تولید (دیور هوم) به تولید محصولات و کالاهای مردانه پرداخت. در همین سال ، ساعت های مختلفی به وسیله جان گالیانو طراحی شد که تحول عظیم در تاریخچه لوگو دیور بود.

در سال ۲۰۰۲ میلادی ، برند دیور ، یک فروشگاهی با نام (هوم دیور) در میلان افتتاح کرد.  در همین سال عطرهای زنانه برند دیور با نام (Addict) و همچنین مجموعه ای از محصولات برند دیور با نام ساعت های ۶۶ دیور (the Dior 66 watch) تولید و طراحی شدند.

در سال ۲۰۰۳ میلادی ، شخصی به نام (Victoire de Castellane) به طراحی جواهرات  و ساعت های زنانه برند دیوار با نام (Le D de Dior) پرداخت.  او در طراحی و ساخت ساعت های برند دیور از ساعت های مردانه ای که هدی اسلیمن طراحی کرده بود ، الهام گرفت. در همین سال ، فروشگاهی از محصولات برند دیور در شهر مسکو افتتاح شد.

در سال ۲۰۰۴ میلادی ، برند دیور یک جواهر فروشی و یک بوتیک با نام (خانه مد دیور) را پاریس افتتاح کرد.

در سال ۲۰۰۵ میلادی، عطرهای مردانه برند دیور با نام (هوم دیور) و عطرهای زنانه با نام (میس چری دیور) افتتاح شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *