تفاوت تایپیست کتاب با تایپیست فایل صوتی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تایپیست

چه تفاوتی میان یک تایپیست کار متن و یک تایپیست کار فایل صوتی وجود دارد؟

 

تایپیست

 

تایپیست: در تایپ متن را به صورت دستی تایپ می کنیم. تایپ صوتی قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار را دارد و با استفاده از فناوری های شناخت زبانی و هوش مصنوعی امکان پذیر است. در سیستم تایپ متنی ما با توجه به متن نوشته تایپ را انجام می دهیم اما در سیستم تایپ صوتی گفت و گوی زنده در فایل صوتی به متن تبدیل می شود.  در سیستم تایپ صوتی که نوعی فناوری بینارشته ای زبان شناسی – رایانه ای است تبدیل گفتار به نوشتار صورت می گیرد.

سیستم مربوط به تایپ نوشتاری برنامه ورد و سایر برنامه های مانند است. سیستم تایپ صوتی به گونه ای طراحی شده است که در نسخه های مختلف وب ، دسکتاپ ، گوشی های هوشمند و… قابل نصب است. سیستم تایپ صوتی این امکان را برای شما فراهم می کند که هر زمان نیاز دارید ، گفتار خود را به نوشتار تبدیل کنید. از تایپ صوتی می توانید در انجام کارهایی مانند ارسال ایمیل ، نوشتن نامه های اداری ، ارسال پیامک و… استفاده کنید. این کارها را بدون تایپ کردن و تنها با خواندن متن برای دستگاه انجام می دهید.

رعایت اصول ویراستاری در تایپ نوشتاری و تایپ صوتی

از نکاتی که در تایپ نوشتاری و تایپ صوتی باید در نظر بگیرید ، رعایت اولیه اصول ویراستاری است. با توجه به اینکه سرعت در تایپ اهمیت زیادی دارید اما بهتر است متن را دقیق تایپ کنید و یا هنگام خواندن متن جملات را صحیح بخوانید.

مطالعه کنید   هزینه تایپ فارسی

در تایپ نوشتاری رعایت اصول اولیه ویراستاری سبب می شود متن شما یکدست و حرفه ای شود. اگر متن شما رسمی است هنگام خواندن آن را به زبان رسمی بخوانید. رعایت اصول ویراستاری در تایپ نوشتاری نسبت به تایپ صوتی اهمیت بیشتری دارد.

مزایای استفاده از تایپ صوتی در مقایسه با تایپ نوشتاری چیست؟

  • تایپ صوتی در مقایسه با تایپ نوشتاری سرعت عمل کار شما را بیشتر می کند.

استفاده از سیستم تایپ صوتی برای انجام کارهای روزمره سبب سرعت بخشیدن به کارهای شما می‌شود. تایپ صوتی همچنین سرعت ، تمرکز و دقت شما را در انجام کار بیشتر می‌کند.

  • سرعت شما در تایپ صوتی بیشتر از تایپ نوشتاری است.

تایپیست: در تایپ نوشتاری شما در هر یک دقیقه می توانید بین ۳۸ تا ۴۰ کلمه را تایپ کنید. در واقع ، در هر یک ساعت شما ۲۴۰۰ کلمه تایپ می کنید. در سیستم تایپ صوتی هوشمند سرعت تایپ شما به چهار برابر سرعت تایپ نوشتاری می رسد. در واقع ، به طور میانگین در تایپ نوشتاری شما در هر دقیقه ۱۵۰ کلمه را تایپ می کنید. این یکی از بهترین و مهمترین مزیت های استفاده از سیستم تایپ صوتی است.

  • تایپ صوتی در مقایسه با تایپ نوشتاری سبب دقت شما در انجام کار می‌شود.

هنگام استفاده از سیستم تایپ صوتی برای شما این امکان فراهم می شود که مستقیما با دستگاه صحبت کنید و گفتار خود را در همان لحظه به نوشتار تبدیل کنید. با این روش ، شما می توانید درصد خطای خود را هنگام تایپ کردن به میزان قابل توجهی کاهش دهید. به طور معمول ، هر تایپیست از هر ۱۰۰ کلمه ۸ کلمه را اشتباه تایپ می کند اما در تایپ صوتی این میزان خطا به نحو چشمگیری کاهش می یابد.

  • تایپ صوتی در مقایسه با تایپ نوشتاری تمرکز شما را افزایش می دهد.
مطالعه کنید   سرعت تایپ بالا چیست؟

هنگامی که در تایپ صوتی با تمرکز بر روی متن ، آن را می خوانید ، شما دقیقا بر روی مورد مسئله ای که در مورد آن صحبت می کنید ، تمرکز می کنید. این تکنیک سبب می شود که شما راحت تر نسبت به آنچه که در ذهنتان می گذرد متمرکز شوید. ممکن است برای شما نیز این مسئله بوجود آمده باشد که هنگام تایپ یا نوشتن یک مطلب احساس می کنید که متن معقول نیست و یا به درستی نوشته نشده است و اصول ویراستاری در آن رعایت نشده است ، در این مواقع ، تایپ صوتی می تواند به راحتی به شما در حل این مشکلات کمک کند.

  • تایپ صوتی در مقایسه با تایپ نوشتاری سبب مشکلات جسمی و بدنی در شما نمی شود.

همانطور که می دانیم ، در تایپ نوشتاری ما مدت زیادی پشت سیستم خود می نشینیم. این مسئلهسبب بروز بیماریهایی مانند کمردرد ، گردن درد ، پادرد و… می شود. علاوه بر این مشکلات ، خیره شدن طولانی مدت به مانیتور کامپیوتر یا لپ تاپ سبب خشکی چشم و بیماری های دیگر می شود که سلامت کاربران را به خطر می اندازد.

در تایپ صوتی دیگر نیاز نیست که زمان زیادی را پشت کامپیوتر بنشینید و تایپ کنید. تنها کافی است که صحبت کنید  تا دستگاه به صورت هوشمند نوشته های شما را تایپ کند.

  • سیستم تایپ صوتی توانایی تشخیص پلتفرم ها را دارد.

در سیستم تایپ نوشتاری شما نوع فرم و  فونت نوشتار را انتخاب می کنید. در سیستم تایپ صوتی با کمک دستگاه تبدیل گفتار به نوشتار می توانید فایل ها را با هر فرمت و فونتی که می خواهید ذخیره کنید. در صورتی که نتوانستید فرمت تایپ صوتی را تغییر دهید می توانید از پلتفرم های گوگل برای اجرای پلتفرم ها استفاده کنید و آن را با فرمت دلخواه خود ذخیره کنید.

مطالعه کنید   سفارش تایپ فوری

به طور کلی ، تایپ صوتی نسبت به تایپ نوشتاری مزایای زیادی دارد و زمان کمتری را صرف می کند. سرعت ، دقت و تمرکز از مزایای مهم تایپ صوتی است که به خوبی به شما در انجام کارها کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *