طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو برنامه های تلویزیونی

طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی

 

لوگو برنامه های تلویزیونی

 

یکی از موضوعات جالب و قابل توجه برای همه افراد ، طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی است. هر برنامه تلویزیونی ، لوگوی مخصوص به خود را دارد. در انتخاب طرح ، ساختار ، اندازه و رنگ لوگوهای برنامه های تلویزیونی دلایلی وجود دارد. هر کدام از لوگوهای برنامه های تلویزیونی پیام و مفهومی را به مخاطب و بیننده انتقال می دهد. در ادامه ، برخی از لوگوهای برنامه های تلویزیونی را به شما معرفی می کنیم.

 بررسی نمونه  طراحی لوگو برنامه های  تلویزیونی ایران

لوگو تلویزیونی شبکه  یک سیما

شبکه یک سیما ، اولین شبکه تلویزیونی در ایران بود. لوگوی این شبکه بسیار ساده و عین حال مفهومی طراحی شده است. اگر دقت کنید ، طرح لوگوی تلویزیونی شبکه یک سیما به صورت چشمی باز و در حال نظاره است. تصویر چشم نشان دهنده چشم مخاطب است که در حال تماشای تلویزیون است. این لوگو در عین سادگی ، پیام خود را به مخاطب انتقال می دهد.

لوگو  تلویزیونی شبکه دو سیما

لوگوی تلویزیونی شبکه دو سیما به صورت چند خط تو در تو است. بسیاری از افراد تصور می کنند که طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی  معنا و مفهوم خاصی ندارد ؛ در صورتی که اینگونه نیست. اگر به طراحی لوگو تلویزیونی شبکه دو دقت کنید ، می بینید که کلمه «دو» در آن به زبان فارسی نوشته شده است.

لوگوی تلویزیونی شبکه سه سیما

در لوگوی تلویزیونی شبکه سه سیما ، اصل سادگی به خوبی رعایت شده است. در نگاه اول پیام و مفهوم این لوگو به مخاطب منتقل می شود. این لوگو دارای سه خط با طول های متفاوت است و نشان دهنده عدد ۳ نیز می باشد.

لوگوی تلویزیونی شبکه خبر

اگر طراحی لوگو تلویزیونی شبکه خبر دقت کرده باشید ، می بینید که با مهارت و دقت خاصی طراحی شده است. در این لوگوی تلویزیونی ، کلمه خبر به صورت ساده و زیبایی طراحی شده است.

بررسی روش های طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی

در این جا شما را با برخی از لوگوهای معروف برنامه های تلویزیونی آشنا کردیم. در این جا قصد داریم به برخی از مهم ترین و معروف ترین روش های طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی اشاره کنیم.

  • استفاده از روش لوگوتایپ در طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی

موضوعی که در طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی قابل بررسی است ، این است که بسیاری از برنامه های جدید تلویزیونی و اینترنتی ، اقدام به ساخت و طراحی لوگو هایی مخصوص به خود کرده اند. بسیاری از طراحان لوگو برنامه های تلویزیونی از سبک لوگوتایپ در طراحی و ساخت لوگو برنامه های تلویزیونی استفاده می کنند.  استفاده از روش لوگوتایپ در طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی سبب می شود که نام شما در ذهن بینندگان و مخاطبان باقی بماند.
استفاده از روش لوگوتایپ در طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی سبب می شود که نام برنامه تلویزیونی شما با فونت خاص و زیبایی طراحی شود. برخی طراحان از شکل و رنگ هایی در پس زمینه لوگوتایپ استفاده می کنند که زیبایی لوگوی آن ها را افزایش می دهد.

بسیاری از لوگوتایپ ها در طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی ، به گونه ای طراحی می شوند که نام برنامه و فونت آن به صورت برجسته و بولد نوشته می شود و این امر سبب می شود که شبکه تلویزیونی به صورت کاملا واضح و خوانا نشان داده شود. . البته از برخی از اشکال و رنگ ها به شکل پس زمینه در پشت نام برنامه نیز استفاده می شود.

از مهم ترین دلایل استفاده از لوگوتایپ در طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی این است که معمولا آدرس سایت و شماره تماس آن به همان فونت لوگوتایپ نوشته می شود. این امر سبب می شود که مخاطب نیازی به حفظ کردن آدرس نداشته باشد و تنها با به خاطر سپردن شکل و طرح لوگو بتواند آدرس وب سایت و شماره تماس آن را به خاطر بسپارد.

  • استفاده از فونت مناسب در طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی

استفاده از فونت مناسب و زیبا سبب تمایز لوگو برنامه های تلویزیونی از یکدیگر و ماندگاری آن ها در ذهن مخاطبان و بینندگان می شود.  در صورتی که لوگوی برنامه های تلویزیونی به صورت خاص طراحی شوند ، باعث می شود تا مخاطب چند ثانیه ای را بر روی آن تمرکز کند ؛ در نتیجه  لوگو و برنامه به گونه ای در ذهن افراد حک  می شود و تا سال ها بعد نیز مخاطبان  آن را به یاد بیاورند.

به طور کلی ، می توان گفت که طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی شامل ویژگی ها و اصولی است که طراحان لوگو برای طراحی این لوگوها ملزم به رعایت این اصول هستند.
در صورتی که به دنبال انتخاب طرحی برای طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی هستید ، از نمونه لوگوهای برنامه های تلویزیونی دیگر دیدن کنید ، و سعی کنید درطراحی لوگو ی خود حرفه ای ترین و مدرن ترین شکل و طرح لوگو را برای برنامه های تلویزیونی خود  را انتخاب کنید. سعی کنید از طرح های تکراری و بی مفهوم در لوگوی برنامه های تلویزیونی استفاده نکنید ، زیرا جذابیتی برای مخاطبان و بینندگان ندارد.

به این نکته توجه داشته باشید که طراحی لوگو برنامه های تلویزیونی کاری نیست که شما به تنهایی بتوانید به صورت یک شبه و حتی یک هفته از عهده انجام آن بربیایید. به همین دلیل ، بهتر است از کارشناسان و طراحان حرفه ای لوگو در این زمینه کمک بگیرید. با کمک طراحان و کارشناسان طراحی لوگو می توانید طرحی زیبا ، جذاب و ماندگار را برای خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *