تاریخچه لوگو بی تی اس (BTS)

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو بی تی اس

تاریخچه لوگو بی تی اس (BTS)

 

تاریخچه لوگو بی تی اس

 

بی تی اس (BTS) یک گروه هفت نفره ی کره ای است که محبوبیت جهانی این گروه به دلیل مهارت آن ها در زمینه موسیقی است. بی تی اس در زبان کروه ای به معنی ضد گلوله است. امروزه این گروه نام خود را به مخفف اصطلاح انگلیسی Beyound The Scene به معنی فراتر از صحنه تغییر داده اند.

تیم بی تی اس ، فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ در کشور کره آغاز کرد و با ساخت و تولید آهنگ های زیبا و جذاب توانستند شهرت جهانی خوبی به دست بیاورند.  می توان گفت که علت اصلی شهرت گروه بی تی اس ، ساخت آهنگ ها به سبک های مختلف و متنوع بوده است. محتوای این آهنگ ها ، عموماً اجتماعی است. این گروه ، در طی فعالیت های مستمر خود تلاش کردند که در آهنگ های خود ، مشکلات و دغدغه های نوجوانان را مطرح کنند.

پس از گذشت شش سال ، یعنی تا سال ۲۰۱۹ گروه بی تی اس ، ۱۴ آلبوم موسیقی را روانه بازار نمود و پس از گروه موسیقی بیلی آیلیش ، به عنوان دومین گروه موسیقی محبوب شناخته شد.

تاریخچه لوگوی بی تی اس 

لوگو ی بی تی اس تا کنون ، چهار بار تغییر کرده است و در هر تغییری یک ایده و نگرش خاصی در پشت آن وجود داشته است. با توجه به شهرت و جهانی شدن گروه بی تی اس ، این گروه برای معرفی هویت خود نیاز به یک هویت تجاری داشتند. به همین دلیل ، اقدام به طراحی لوگو کردند تا از این طریق بتوانند اهداف و ارزش های خود را به افراد معرفی کنند و برند خود را نیز در دنیا مطرح کنند. در آخرین ورژن لوگوی بی تی اس ، شعاری با عنوان «فراتر از صحنه» دیده می شود که نشان دهنده این است که این گروه ، هنوز حرف های تازه ای برای گفتن دارند.

تغییراتی که از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۹ در لوگو ی بی تی اس ، رخ داد ، بسیار جزئی بودند. به عنوان مثال ، در دومین و سومین تغییر لوگوی بی تی است ، تغییرات فنی بسیار کمی در آن صورت گرفت.

در طرح اولیه ی لوگوی بی تی اس ، تصویر پسران بنگتن با یک جلیقه ی ضد گلوله دیده می شود که این تصویر بیانگر قدرت شلیک و حمله آن ها می باشد. مهم ترین نکته در این لوگو ، حک کردن نام BTS در قسمت قلب جلیقه بود که نشان دهنده و همچنین انتقال دهنده عواطف و احساسات این گروه می باشد.

در طرح جلیقه ی لوگوی بی تی اس ، عنصار جزئی زیادی نیز وجود داشت که حواس بیننده ار از دیدن قسمت های دیگر لوگو پرت می کرد. به عنوان مثال ، تصویر رعد و برق در اطراف جلیقه ، نمایانگر قدرت شلیک گلوله بود. خطوطی که در اطراف جلیقه وجود داشت ، نشان دهنده مهارت این گروه در موسیقی و شهرت آن ها بود.  طرح اولیه لوگوی بی تی اس ، طرح بسیار جالبی بود ؛ جزئیات به کار رفته در آن سبب شلوغ شدن و همچنین کسل کنندگی طرح لوگو شده بود و در نظر مخاطبان ، جذاب به نظر نمی آمد. طرح  اولیه این لوگو ، به رنگ مشکی بود و این گروه تمایل داشتند از رنگ های سفید و نقره ای نیز در لوگوی خود استفاده کنند ، زیرا این رنگ ها درخشندگی بهتری در مقایسه با رنگ مشکی دارند.

دومین طرحی که از لوگو ی بی تی اس طراحی شد ، طرحی کاملاً غیر رسمی بود. این طرح از چهار دایره ی در کنار هم قرار گرفته ، تشکیل شده بود و هر کدام از این دایره ها ، یک پترن در داخل خود داشتند و در زیر بال های آن کلمه Wings نوشته شده بود. گروه بی تی اس ، در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ از این طرح ، در لوگوی خود و همچنین معرفی محصولات خود استفاده کردند.

در سال ۲۰۱۷ ، پسران بنگتن ، تصمیم به تغییر طرح لوگو ی خود گرفتند. طرح جدید آن ها از چهار شکل به صورت بیضی های آبی رنگ ، تشکیل شده بود که این بیضی ها در مجاور یکدیگر و به صورت دو به دو با یکدیگر متقاطع بودند.  مفهومی که در این طرح وجود داشت ، طرحی از گل زندگی بود.  در قسمت پایینی نام wings ، شعاری با عنوان «تو هرگز تنها راه نمی روی» نوشته شده بود. این طرح لوگو ، باز هم مورد توجه تیم پسران بنگتن قرار نگرفت و مجددا تصمیم به تغییر آن گرفتند.

در سال ۲۰۱۷ تیم بی تی است ، تصمیم گرفت که از طرح های مدرن و مینیمال در لوگوی خود استفاده کند. نسخه جدید لوگوی BTS به صورت یک کتاب باز است و در واقع ، هدف آن تشویق ارتش برای رفتن به دنبال آرزوها و رویاهای خود و همچنین محافظت از جوانان بود.

ارتش را تشویق به رفتن به‌دنبال رویاهای خود و حفاظت از جوانان کند. لوگو BTS و ARMY BTS از دو طرح تشکیل شده اند.  یک طرح آن ، به صورت درب های باز است که بیان کننده فرصت های مختلف برای گروه بی تی اس بود و طرح دیگر آن ، به صورت درب های بسته ای که دارای یک سپر حفاظتی است ، نشان می دهد.

منظور از ARMY BTS  گروه هواداران و طرفداران هنرمندان گروه بی تی است. نکته‌ی قابل‌توجه این است که این دو لوگو در کنار یکدیگر طرح یک جلیقه ضدگلوله را طراحی می کنند. این طرح بیانگر  نقش برابر تیم و هواداران تیم در تعیین هویت پسران بنگتن و حفاظت از برند آن ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *