طراحی لوگو فروشگاه قالی سنتی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو فروشگاه قالی سنتی

طراحی لوگو فروشگاه قالی سنتی

 

لوگو فروشگاه قالی سنتی

 

امروزه در همه مشاغل و کسب و کارها از روش طراحی لوگو برای معرفی شرکت و خدمات استفاده می شود. بسیاری از مشاغل هنری نیز از طرح های بسیار زیبا و جذاب در طراحی لوگو ی خود استفاده می کنند. به عنوان مثال ، در طراحی لوگو فروشگاه قالی سنتی از طرح هایی استفاده می شود که هم جنبه هنری و هم زیبایی و جذابیت زیادی داشته باشند.

در طراحی لوگو فروشگاه قالی سنتی به نکات زیر توجه کنید:

  • از نقوش و اشکال هندسی جذاب و زیبا در طراحی لوگو فروشگاه قالی سنتی استفاده کنید.

سعی کنید از نقوشی در لوگوی خود استفاده کنید که معرفی کننده شغل و حوزه کار شما باشد. این نقوش ، فضایی جذاب و چند بعدی در لوگوی شما به وجود می آورند. این نقوش هندسی علاوه بر این که حس ظرافت و زیبایی خاصی را به مخاطبان و مشتریان انتقال می دهند ، نشان دهنده قدمت و ارزش و اعتبار شرکت شما و محصولات شما نیز می باشند.

به عنوان مثال ، می توانید از اشکال هندسی مدور با طیف رنگ های فیروزه ای ، آبی و یا سبز در طراحی لوگو فروشگاه قالی سنتی استفاده کنید.

در بسیاری از قالی های سنتی و قدیمی ، علاوه بر نقوش و اشکال هندسی از نوشته ها نیز استفاده می شود. شما در طراحی لوگو ی خود می توانید از این نوشته ها نیز استفاده کنید. در این نوشته های می توانید از فونت نستعلیق استفاده کنید تا جذابیت و زیبایی لوگوی قالی سنتی شما افزایش پیدا کند.

به عنوان مثال ، اگر در قالی سنتی شما از گل شاه عباسی استفاده شده است ، می توانید از آن در طراحی لوگو قالی سنتی استفاده کنید. این کار ، سنتی و خالص بودن فرم و طرح لوگوی شما را نیز نشان می دهد و علاوه بر آن ، نظم و ترتیب خاصی در لوگوی شما به وجود می آورد.

علاوه بر نقوش ، ترکیب اشکال هندسی و نقش های مختلف ، به عنوان قالب و الگوی جدیدی در طراحی لوگو فروشگاه قالی سنتی محسوب می شود.

در هر حالت و قالبی که این نقوش مورد استفاده قرار می  گیرند ، طراح باید با آگاهی از مباحث نظری و تخصصی گرافیک (ترکیببندی، صفحهآرایی، پالنبندی و … ) توانایی تلفیق و ایجاد هماهنگی بین این نقوش و سایر عناصر و ترکیب آنها را در یک مجموعه داشته باشد.

برخی از طراحان مبتدی در طراحی لوگو فروشگاه قالی سنتی ، از نقوش و تصاویری استفاده می کنند که از ترکیب بندی خوب و مناسبی تشکیل نشده اند و در نتیجه ، باعث ایجاد ناهمانگی در میان اجزای مختلف لوگو می شوند. سعی کنید از طراحان متخصص لوگو در این زمینه برای لوگوی خود استفاده کنید تا بتوانید به یک نتیجه خوب و ایده ال دست پیدا کنید.

در طراحی لوگو فروشگاه قالی سنتی به نکات زیر توجه کنید.

  • سعی کنید از تکنیک های به روز در طراحی لوگو استفاده کنید.

با توجه به این که امروزه جدیدترین و به روز ترین مدل های بافت فرش و قالی به وجود آمده است ، سعی کنید در لوگوی خود این نوع طرح و بافت ها را نیز معرفی کنید.

  • سایز لوگو قالی سنتی خود را دقیق انتخاب کنید.

سایز لوگو را متناسب با شکل و متن لوگوی خود انتخاب کنید. در صورتی که سایز شما نامتناسب باشد ، الگو و طرح لوگوی شما نیز از بین می رود.

  • از ترکیب رنگ های خوب و زیبا در طراحی لوگو قالی سنتی استفاده کنید.

سعی کنید از رنگ های جذاب و سنتی در لوگوی خود استفاده کنید تا توجه افراد به آن جلب شود.

  • از نقش های ظریف در لوگوی قالی سنتی استفاده کنید.

با توجه به این که ، حوزه کار شما هنری نیز محسوب می شود ، از الگوها و طرح های ظریف و زیبا در طراحی لوگو فروشگاه قالی استفاده کنید.

معرفی برخی از نرم افزارهای طراحی لوگو فروشگاه قالی سنتی

استفاده از نرم افزارها سبب راحتی کار شما در طراحی لوگو می شود. برخی نرم افزارها می توانند در مقایسه با سایر نرم افزارهای دیگر بهتر عمل کنند.

. این برتری می تواند در راحت بودن کار با آن نرم افزار در طراحی لوگو  و یا در ابزارهایی که برای طراحی لوگو یا آرم های مختلف مانند: طراحی لوگو اسم، طراحی لوگو نوشتاری و غیره ارائه می دهد ، باشد.

برخی از این نرم افزارها شامل موارد زیر هستند:

  • نرم افزار ادوبی ایلوستریتور (Adobe Illustrator)

این نرم افزار را می توان از  محبوب ترین و در عین حال پرکاربردترین و بهترین نرم افزار در زمینه ی طراحی لوگو معرفی کرد. بسیاری از طراحان و  کاربران  رضایت بالایی در استفاده  از این نرم افزار داشته اند.

  • نرم افزار کورل دراو (CorelDRAW)

به طور کلی ، این نرم افزار ، دومین نرم افزار خوب در زمینه ی لوگو و طراحی آن به شمار می رود.

  • نرم افزار افینیتی دیزاینر (Affinity designer)

نرم  افزار افینیتی دیزاینر بهترین انتخاب برای طراحی لوگو هایی است که در آن ها از ادیت هیبریدی یعنی پیکسلی یا برداری استفاده می شود.

  • نرم افزار لوگو جوی (Logojoy):

این نرم افزار دارای هوش مصنوعی بسیار قوی بوده و در این زمینه خیلی خوب عمل کرده است.

  • نرم افزار کانوا (Canva):

این نرم افزار را می توان بهترین نرم افزار آنلاین برای طراحی لوگو محسوب نمود.

  • نرم افزار جت ای لوگو کریتور  (jetA Logo Creator)

این  نرم افزار به لحاظ سهولت کار ، بهترین نرم افزار طراحی لوگو به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *